Animals of the world IT-project in 4th and 5th class In Høje Kolstrup & Højmarkskolen Dec 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Spejderidéen Spejderloven
How to boost students´ vocabulary via reading
Hvordan tilegner eleverne sig nye ord?
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Anholt 2013 Forskningsdelen Karen Bjerg Petersen, Ph.d., adjunkt Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Litterært makerspace.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
BY BLAIR HOLLINGWORTH CONTENTS FLAG NATIONAL ATHEM POPULATION FOOD DANISH FACTS LEGO QUIZ CHRISTMAS SCANDINAVIA MAP.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Ung i centrum Historical ”natural recovery” issues: 1.Does ”natural recovery” exist? 2.How common is ” natural recovery”?
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
Saint Ambrose High School. Cut cylinders and cones – Standard Grade If you are sitting an SQA Credit paper in Graphic Communication, you will be required.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 2 linjer med respekt for evt logo Indsæt billede >Klik på billedikonet og indsæt billede Efter indsættelse >Højreklik.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
THE MENTORING JOURNEY.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Aalborg modellen Problemorienteret og projektorganiseret
Tryk på F5-tasten for at starte!
Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard
Completing secondary education
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
why this period? why not the same as for the international strategy
ElevIntra i praksis Når teknikken bliver afløst af pædagogikken
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Vibeke Overgaard Madsen
The General Data Protection Regulation
Hvad er god matematik? This slide ends the 1st lesson. Each student has to think of an answer to this question for the 2nd lesson. The slide also begins.
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
SOME eller ANY START
Danish TUC portal for training
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
Præsentationens transcript:

Animals of the world IT-project in 4th and 5th class In Høje Kolstrup & Højmarkskolen Dec 2007.

Lessonplan for “Animals of the World” ActivitiesWays of workingHow to work Which animals are we going to write about? Brainstorm Classroom teachingOrally Choosing an animalPair workOrally Web/and worksheetTeacher introducesOrally Filling in the worksheetsPair workBy using the net read and find out about the animals, take notes, use a dictionary and fill in the worksheet Making a posterPair workInsert photos on the worksheet, print out and laminate the worksheet Presenting an animalPair-workOrally and with questions from the others BookletClassroom teachingCopies of the posters are collected into a booklet Exercises and evaluationIndividuallySolving, considering and answering Period: 4 weeks / 2–3 lessons a week

”Fælles mål” in 4th class Kommunikative færdigheder: Læse korte, sprogligt enkle tekster om genkendelige emner som familie og dyr Finde informationer i lette sagtekster Skrive enkle ord og udtryk for nære emner Sprog og sprogbrug: Have et grundlæggende ordforråd til at kunne forstå og tale med om lette emner Udtale engelske ord og stave dem Sprogtilegnelse: Turde udtrykke sig på engelsk Indgå i pararbejde og sammen udføre selvstændigt en opgave.

”Fælles mål” in 5th class: Kommunikative færdigheder: Præsentere et forberedt emne i form af en planche Referere i et enkelt sprog inden for et kendt emne. Læse enkle sagprosatekster med støtte i billedmedier Uddrage informationer fra forskellige medier i et tilrettelagt forløb Sprog og sprogbrug: Anvende et centralt ordforråd inden for nære og genkendelig emner Udtale sproget, så det er umiddelbart forståeligt Stave hyppigt forekommende ord

”fælles mål” 5th class fortsat: Sprogtilegnelse: Gætte kvalificeret i forbindelse med læsning Anvende computeren til informationssøgning Foretage ”ord til ord” opslag i ordbogen

Targets: Students get better at: Finding information of the numerous animals of the world Understanding English texts on the net Pair-working on the net Building up a common vocabulary

Special IT-targets Seek information on specific web- sites Write English on the computer Insert photos Write headlines Save documents

Web-sites to Animals of the World

Brainstorming in class Which animals do you know Which animal do you want to know more about Mention the different animals Write down the different animals Divide the animals into groups

Brainstorm Many good ideas for a start in English as well as in Danish

Vocabulary These words will help you: Amphibians: padde Fish: fisk Invertebrates: hvirvelløse dyr Prehistoric: førhistorisk Reptiles: krybdyr Diet: Omnivore: altædende Carnivore: kødædende Herbivore: planteædende

Worksheets An empty one and one that has been filled in

Hard work A dictionary is a friend in need

From start to finish An example of reading a web-site and how the information is filled in the worksheet

Printouts Great with many colours but we only have one very slow colour printer

Where do the animals live? Find the right habitat for your animal

Presenting an animal There are many difficult words to remember so you have to have a look in your paper

Final products Some of the pupils’ posters and one of their “Books of animals”

Homework We do not expect the students to prepare any elements of the project because a few families do not have internet access, but…. Through the skolekom the students were given different tasks/files they could improve Find /insert appropriate photos

Litterature Fælles mål- Faghæfte Engelsk Undervisningsministeriet 2003

Examples of evaluation. NamePut a x Evaluation: 4thNot good- good- very good Can read short simple texts Can write simple words Is able to find info on the net Can pronounce English words and spell them Is able to do pairwork and prepare a topic together

Examples of evaluation Name:Put a x Evaluation: 5th class Not good -good- very good Can read simple English texts Is able to find information in different medias Is able to use a certain vocabulary Is able to spell words often used Can look up words in a dictionary Is able to use the computer to a certain topic Is able to present a prepared topic on a poster

Responsible teachers: Kirsten Meisner, Høje Kolstrup Skole Edith Pedersen, Høje Kolstrup Skole Kirsten Burmeister, Højmarkskolen