Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJonathan Bendtsen Redigeret for ca. et år siden
1
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding 3. Naturturisme som strategisk udfordring Professor Henrik Halkier Aalborg Universitet halkier@cgs.aau.dk
2
NATURTURISME Mere end kommunal win-win ? Naturens diskrete charme en ressource lige uden for døren mulig appel til mange målgrupper turister, borgere/tilflyttere, erhverv Produktion af naturoplevelser investering/afkast ofte adskilt koordination mellem aktører en udfordring benyttelse/beskyttelse adskilt organisatorisk
3
Service-strategien målgruppe: eksisterende turister midler: formidling på stedet risiko: begrænset resultat: status quo Markedsførings-strategien målgruppe: tilsvarende turister midler: ekstern formidling risiko: konkurrence-dygtig? resultat: ekspansion Innovations-strategien målgruppe: andre turister midler: (virksomheds)projekter risiko: fejl-investering? resultat: fornyelse Lokal turismeudvikling FIRE STRATEGIER Branding-strategien innovation & markedsføring bredt lokalt samarbejde
4
NATURTURISME som strategisk udfordring Natur- oplevelser Organisationer og foreninger Virksomheder Borgere KommuneRNE prioritering investering satsning gøre forskel 'gratister' marked
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.