Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding."— Præsentationens transcript:

1 RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding 3. Naturturisme som strategisk udfordring Professor Henrik Halkier Aalborg Universitet halkier@cgs.aau.dk

2 NATURTURISME Mere end kommunal win-win ? Naturens diskrete charme  en ressource lige uden for døren  mulig appel til mange målgrupper turister, borgere/tilflyttere, erhverv Produktion af naturoplevelser  investering/afkast ofte adskilt  koordination mellem aktører en udfordring  benyttelse/beskyttelse adskilt organisatorisk

3 Service-strategien  målgruppe: eksisterende turister  midler: formidling på stedet  risiko: begrænset  resultat: status quo Markedsførings-strategien  målgruppe: tilsvarende turister  midler: ekstern formidling  risiko: konkurrence-dygtig?  resultat: ekspansion Innovations-strategien  målgruppe: andre turister  midler: (virksomheds)projekter  risiko: fejl-investering?  resultat: fornyelse Lokal turismeudvikling FIRE STRATEGIER Branding-strategien  innovation & markedsføring  bredt lokalt samarbejde

4 NATURTURISME som strategisk udfordring Natur- oplevelser Organisationer og foreninger Virksomheder Borgere KommuneRNE prioritering investering satsning gøre forskel 'gratister' marked


Download ppt "RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google