Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010."— Præsentationens transcript:

1 INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010

2 JES EJSING BUREAUDIREKTØR PAR NO 1 VIBORG

3 HVEM ER PAR NO 1?

4

5 Markedet og kompetencer

6 KUNDER Et udvalg af vores nuværende kunder:

7

8 Kommunikation kan defineres som den samlede verbale og nonverbale interaktion mellem individer indbyrdes og/eller institutioner. WIKIPEDIA

9 Jeg har et godt tilbud til dig Wind, oil, gas

10 Kunsten at formidle/videregive sin viden eller sit budskab er blevet et centralt punkt i informationssamfundet, hvor taletiden er begrænset til sekunder og konkurrencen om dagordenen er hårdere end nogensinde før.

11 Hvordan trænger man igennem – både internt og eksternt?

12 CASE: BRANDING ER AT FINDE FREM TIL DET MAN ER GOD TIL OG SÅ GØRE EN DYD UD AF DET.

13 Udgangspunktet: Intet er helligt og intet er fastlåst... Det er op til jer at vurdere, hvor bredt vi bør nytænke i forhold til vores fremtid med brancheskoler. CEU, Kolding 2007

14 Ønsket: ● Fælles identitet med fælles værdier for de fem brancheskoler ● Klar markedsføring ● Præcis profilering over for målgrupperne.

15 Udfordringerne: “Imageproblem” “Alt for mange unge falder fra” “For de lidt mere dumme” “Stor bevægelse i elevernes interesse for de enkelte uddannelser” “Fordomme” “Ekstremt bevidste” “Andet end effektiv undervisning”

16 Interessenterne: Interessegrupper Studerende/Elever/Kursister Det offentlige Finansverdenen Medier Erhvervsliv Leverandører Konkurrenter Skolen/Medarbejderne Samarbejdspartnere

17 Værdierne: I bevægelse Individuel Selvbevidst Skabende Meningsfuld Kompetent Eleverne/de studerende Skolen Personality Erhvervslivet Ambitiøs Brugerorienteret Ressourcebevidst Skabe lærelyst Skabe gode relationer Kompetent Ambitiøs Nærværende Videbegærlig Professionel Ansvarlig

18 Personality

19 Intern kampagne: Elementer til teaser-kampagnen • Plakater • Eventteam • APE scooter med lukket lad • Flamingo bogstaver • Teaserfilm

20 Intern kampagne:

21

22 Kick off

23

24 Navnet:

25 Logoet:

26 Logopersonality:

27

28

29 Ekstern kampagne

30 Musikvideo Klik her og start filmen

31 TRADIUM KENDSKABSGRAD PÅ OVER 40% PÅ 2 MÅNEDER

32 INTERNE KAMPAGNER TRADIUM

33 INTERNE KAMPAGNER TRADIUM

34

35 ERHVERVS & BYGGESTYRELSEN HVORDAN DOKUMENTERER MAN HVAD PENGENE ER GÅET TIL I ET EU-STØTTET PROJEKT KLIK HER OG SE FILM

36 KOMMUNIKATIONSPLANEN

37

38 HVORFOR SKAL VI HA EN KOMMUNIKATIONSPLAN Kommunikationsplanen er et værktøj til styre hvorfor, til hvem og hvordan vi skal kommunikere. Letter dagligdagen for projektets deltagerne og kan sikre en stærk og konsekvent kommunikation. Og så er det et krav fra EU.

39 KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Hvad vil du opnå? Hvem vil du gerne sige noget til? Hvad vil du sige? Hvor, hvornår og hvordan vil du sige det?

40 KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Målsætning Målgrupper Budskaber Kommunikationskanaler

41 HVAD VIL DU OPNÅ - MÅLSÆTNING LAV EN KORT OG PRÆCIS DEFINITION AF PROJEKTETS MÅLSÆTNING. DEFINER HVORDAN KOMMUNIKATION KAN VÆRE MED TIL AT NÅ DENNE MÅLSÆTNING.

42 HVEM VIL DU GERNE SIGE NOGET TIL - MÅLGRUPPER HVEM VIL DU GERNE RAMME MED DIN KOMMUNIKATION HVILKE KARAKTERISTIKA HAR DE HVORFOR VIL DU RAMME DEM HVAD SKAL DE VIDE

43 BUDSKABER HVAD VIL DU GERNE SIGE HVAD SKAL DER SIGES TIL DE ENKELTE MÅLGRUPPER

44 HVOR, HVORNÅR OG HVORDAN VIL DU SIGE DET - KOMMUNIKATIONSKANALER Hvilke kommunikationskanaler ønsker man at benytte I projektet. Der er allerede etableret web-baseret kommunikation. Er der andre relevante kanaler man kan benytte?

45 PAUSE

46 KOMMUNIKATIONSPLANEN DEFINERER Hvad vil du opnå? Hvem vil du gerne sige noget til? Hvad vil du sige? Hvor, hvornår og hvordan vil du sige det?

47 HVAD VIL DU OPNÅ - MÅLSÆTNING LAV EN KORT OG PRÆCIS DEFINITION AF PROJEKTETS MÅLSÆTNING. DEFINER HVORDAN KOMMUNIKATION KAN VÆRE MED TIL AT NÅ DENNE MÅLSÆTNING.

48 HVEM VIL DU GERNE SIGE NOGET TIL – MÅLGRUPPER Medarbejdere på uddannelsesinstitutioner Virksomheder og uddannelsesinstitutioner i eksisterende netværk Virksomheder og uddannelsesinstitutioner med interesse for udvikling Øvrige aktører

49 BUDSKABER HVAD VIL DU GERNE SIGE HVAD SKAL DER SIGES TIL DE ENKELTE MÅLGRUPPER

50 HVOR, HVORNÅR OG HVORDAN VIL DU SIGE DET – KOMMUNIKATIONSKANALER Hvilke kommunikationskanaler ønsker man at benytte I projektet.

51 TAK FOR I DAG


Download ppt "INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google