Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvad kan København som hovedstad?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvad kan København som hovedstad?"— Præsentationens transcript:

1 Hvad kan København som hovedstad?
Kontorchef Eskil Thuesen, erhverv og internationalt

2 International strategi
Vedtaget december 2003 af Borger- repræsentationen efter to års forarbejde VISION København skal være en attraktiv og respekteret storby   Københavns Kommune skal være ledende i samarbejdet med andre europæiske storbyer

3 Hvorfor? International verden – også for en kommune Hård konkurrence blandt storbyer om investeringer, turister, image, vækst Vi er dygtige, men kan lære meget 75% af de beslutninger der tages i Bruxelles påvirker den kommunale opgavevaretagelse

4 Internationale målsætninger
 Den lærende by Inspiration fra ind- og udland Deltage i og lede netværk og projekter Fremme et højt uddannelsesniveau i København  Den indflydelsesrige by Varetage naturlige interesser Særligt ansvar for at repræsentere Danmark Påvirke europæisk politikudvikling på prioriterede områder Opbygge solide alliancer Byen i vækst Investeringer, vækst, service, uddannelse, jobs, turisme Markedsføring: attraktiv og respekteret metropol Kommunikation ind og ud

5 Interessesfærer Øresund Østersøen Verden EU

6 Erhvervspolitisk Strategi 2005-2008
Visionen: København vil – i tæt samspil med private virksomheder, offentlige myndigheder og forsknings- og uddannelsesinstitutioner – styrke og udbygge byens position som: Vidensbaseret, kreativ og mangfoldig metropol, Omdrejningspunkt for vækst og udvikling i Danmark og Øresundsregionen, En aktør på den internationale scene, der udnytter globaliseringens muligheder.

7 Erhvervspolitisk Strategi 2005-2008
København som metropol: Udvikling af Københavns kreative kvaliteter, Rammebetingelser der gør det attraktivt for de kritiske vidensmedarbejdere at bosætte sig i København, Rammebetingelser der understøtter vilkårene for de videns-, service- og kulturvirksomheder, som er karakteristiske for en metropol.

8 Erhvervspolitisk Strategi 2005-2008
København som omdrejningspunkt: Bred politisk og folkelig accept af København som driver for udviklingen i hele landet, Offentlig privat samarbejde om brugerdreven innovation, der tager afsæt i at mange af de kommunale og statslige opgaver der løses i København kan udvikles i samarbejde med innovative virksomheder fra hele landet, Støtte til iværksætteri, Udvidelse af Københavns Kommunes fokus fra primært at omfatte københavnske virksomheder til også at fokusere på Hovedstadsregionens og Øresundsregionens vækstvirksomheder.

9 Erhvervspolitisk Strategi 2005-2008
Udnyttelse af globaliseringens muligheder gennem: Tiltrækning af nye investeringer, arbejdspladser og turister til regionen, Brugerdreven innovation, Synliggørelse af København og danske virksomheder på den internationale scene.

10 International markedsføring
INDEX:


Download ppt "Hvad kan København som hovedstad?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google