Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer skal sociale.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer skal sociale."— Præsentationens transcript:

1 Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer skal sociale medier skabe med jeres målgruppe? På hvilke sociale medier er jeres målgruppe til stede nu? Og hvad bruger de medierne til? (observation og research) Målgrupper

2 Behov Tilgang Fordele Konkurrence Hvad er det vigtigste målgruppe- og markedsbehov? Hvad er strategiens fokus, indhold og kerneaktiviteter (ift. Målgruppens behov)? Hvad er de specifikke fordele for målgruppen og for jeres organisation? Hvordan er disse fordele bedre end konkurrenternes?

3 POST-model for strategi PEOPLE Hvilke redskaber er målgruppen fortrolig med? Hvilken type deltagelse kan vi forvente af dem? OBJECTIVES Hvilket problem i organisationen skal løses — eller hvilket potentiale skal indfries? STRATEGY Beskriv kort det koncept, der skal løse problemet eller indfri potentialet TECHNOLOGY Beskriv det redskab, som er kernen i din løsning

4 Planlægning, overvågning og værdi – strategien i praksis Overvågning Publicerings- Kalender Hvor ofte skal/kan vi poste? Ressourcer Hvem leverer indhold? Hvem poster? Hvor meget tid må vi bruge om ugen? Arkiv Hvilket indhold har vi nu, som vi allerede kan poste? Events Artikler Debat Konkurrencer Planlægning Hvad, hvem bør du lytte efter/følge? Særligt ift. din organisation Produkter, services, brands Virksomhed eller organisation Konkurrenter, konkurrende produkter/servi ces Begreber Beslutnings- tagere, journalister, meningsdannere Værdi Hvilke forretnings- mæssige værdier forventer du at skabe? Hvordan vil du måle den værdi, du skaber? Opstil flest mulige relevante KPI’er

5 OmrådeOpgave Formålet Delmål Organisatorisk kontekst Brugere Rollefordeling og ansvar Det daglige arbejde/timing/planlægning Måling Start med at definere formålet med jeres strategi for sociale medier Opstil delmål (f.eks. Brugerreaktioner på en dag, antal re-tweets på en uge, antal nye profiler/følgere) Definér hvordan den digitale kommunikation spiller sammen med jeres øvrige initiativer. Kortlæg kommunikation om service, salg, produkter, ydelser osv. Undersøg brugerne. Hvad ved I om jeres brugere/medlemmer/kunder? Hvem er de? Hvornår er de online? Hvad bruger de nettet til? Tænk brugerne ind i den daglige drift. Lav en leveranceplan (nøgledatoer, indholdsbibliotek). Definér hvem, der har ansvar for hvad. Identificér hjælpere Sørg for, at I kan se jeres mål. Mål virkningen af det, I gør. Formål/executive summary Definér formålet med den digitale strategi (produktudvikling, bedre kendskab, mersalg, bruger/kundeloyalitet…) – nedfæld nøglebudskaber og kommerciel kontekst


Download ppt "Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer skal sociale."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google