Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tidsplan for ”evaluering der rykker Tid ½ ledelsesdag Møde mellem analysekonsulent og konsulent/lærere Boardmøde 1 Før måling af 1-2 virksomheder Udd.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tidsplan for ”evaluering der rykker Tid ½ ledelsesdag Møde mellem analysekonsulent og konsulent/lærere Boardmøde 1 Før måling af 1-2 virksomheder Udd."— Præsentationens transcript:

1 tidsplan for ”evaluering der rykker Tid ½ ledelsesdag Møde mellem analysekonsulent og konsulent/lærere Boardmøde 1 Før måling af 1-2 virksomheder Udd. Forløb med casevirksomheder (vis kvalitet) + mundtlig kvalitativt af lærere (tematisere lærerne overgang til arb del) Boardmøde 2 Møde mellem konsulent og konsulent/lærere Eftermåling i casevirksomheder ne Boardmøde 3 Ledelsesdag (eksternt kursussted) Evaluerings- gennemløb i alle kompetencecentre Afsluttende formidlings- konference januardecemberSep - novaugust juni majfebruar Primo marts - maj Bruno Dan Bruno & Dan Uden konsulent

2 Kritiske faktorer Ledernes ejerskab Ledere bruger i forvejen mange kræfter på strategiproces Eksisterende evalueringskultur, hvor ledere bl.a. får resultatløn for ”vis kvalitet” gennemsnit Allokere ressourcer i huset System i AMU (arbejdstidsaftale m.m.) Suboptimering Adressering af kritiske faktorer i boardet for at kunne få det til at handle om forandring til ny praksis

3 Fra aktivitet til effekt (1) InputaktiviteteroutputResultater - umiddelbare Virkninger - mellemlange Virkninger - Lang sigt Facilitering af ejerskab i ledelsen ½ ledelsesdagLederne skal have viden om projektet og forventninger til ledelsesrolle Lederne tager ejerskab og afsætter ressourcerne Lederne initierer dialog i faggrupperne omkring evaluering og om implementering Ledelsen deltager aktivt og er omdrejningspunktet i en ændret ledelseskultur Fælles forståelse af formål med måling og effektbehov ud fra konkret case ½ dags møde mellem analysekonsulent og konsulelnter/lærere Oplæg til metode for før-måling til evalueringsboardet Evalueringsbordet får grundlag for reflektion ReflektionsbaseEtablering af evalueringsboard samt første møde Boardet er klar på opgaven og deres rolle i udviklingsrpojektet og forholder sig til casen Boardet reflekterer over de kritiske faktorer samt reflekterer over oplægget til metode Boardet arbejder dynamisk med at udvikle nye veje og andre måder at samarbejde om evaluering Boardet finder ud af, hvordan de skal arbejde i deres rolle gennem projektet Metode til måling Før-måling af deltagere fra 1-2 virksomheder (betatest) Måling af kompetencer Reflektionsgrundlag til boardet Metoden bliver evalueret systematisk Metoden bliver systematisk færdigudviklet UndervisningUddannelsesforløb, der evalueres med ”vis kvalitet” med mundtlig kvalitativ evaluering/opsamling af lærerene Kvalitativ og kvantitativ måling Reflektionsgrundlag til boardet Metoden bliver evalueret systematisk Metoden bliver systematisk færdigudviklet

4 Fra aktivitet til effekt (2) InputaktiviteteroutputResultater - umiddelbare Virkninger - mellemlange Virkninger - Lang sigt Måling af kompetencer Kvalitativ og kvantitativ måling Boardmøde 2Boardet reflekterer over målemetodet og konkrete resultater og hvordan man skal gennemføre efter- måling Krav til samarbejdsmåder mellem ledere, konsulenter og lærere vedr. opgaveløsning fremover Bedømmelse af målinger og målemetoder Input til justerede før- og under- målemetoder Input til eftermålinger Reflektion over kritiske faktorer med fornyet grundlag Boardet skubber på i forhold dannelsen af en ny og stærk evalueringskultur med ispiration til ledere, lærere og konsulenter Input til eftermålinger fra boardet Møde mellem analysekonsulent og konsulelnter/lærere Konkretisering af metode til igangsætning af efter-måling Guides for interview Spørgeskemaer Eller andet Guides for interview Spørgeskemaer Eller andet EftermålingMåling af effekt på virksomheds- og deltagerniveau Grundlag for at kunne vurdere effekt Input til systematisk at kunne justere målemetoder Metoden bliver systematisk færdigudviklet

5 Fra aktivitet til effekt (3) InputaktiviteteroutputResultater - umiddelbare Virkninger - mellemlange Virkninger - Lang sigt Måling af effekt på virksomheds- og deltagerniveau Boardmøde 3Reflektioner over effekt-måling Reflektioner over målemetoder og konkrete resultater Oplæg med guideline til evalueringsproces som input til lederne Evalueringsproces implementeres af lederne i organisationen Boardet overflødiggør sig selv ved at overdrage etablering af systematisk evalueringspraksis til ledelsen Oplæg med guideline til evalueringsproc es som input til lederne Ledelsesdag (eksternt kursussted) Lederne tilslutter sig implementeringsøvelse med forløb de har identificeret forud Plan for første implementeringsfase i alle kompetencecentre i efteråret 2009 Konkret implementering af ny evalueringspraksis Organisatorisk læring og videndeling omkring ny evalueringspraksis Ny evalueringskultur baseret på løbende reflektion fødes Plan for første implementering sfase i alle kompetencecen tre i efteråret 2009 EvalueringsgennemløbPrøvning af ny evaluering i praksis Konkret implementering af ny evalueringspraksis Organisatorisk læring og videndeling omkring ny evalueringspraksis Ny evalueringskultur baseret på løbende reflektion fødes Oplæg fra alle kompetencecen tre med praktiske erfaringer Afsluttende formidlingskonference Alle på AMU NJ har fælles forståelse for den nye evalueringskultur Konkret implementering af ny evalueringspraksis Organisatorisk læring og videndeling omkring ny evalueringspraksis Ny evalueringskultur baseret på løbende reflektion fødes


Download ppt "Tidsplan for ”evaluering der rykker Tid ½ ledelsesdag Møde mellem analysekonsulent og konsulent/lærere Boardmøde 1 Før måling af 1-2 virksomheder Udd."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google