Katalyst AUDITORY CULTURE Marjanne Kurth Specialkonsulent, Cand.mag. TEACH. Teaching Centre Humanities The ESOF Challenge, February 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DANSK INDUSTRI KONFERENCE
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
Den nye rolle for design
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Forretning og Ledelse lektion 7
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Pitching Erfaringer fra “B-boys and fly girls”. Har du en god ide til et nyt TV program, så indbyder tvfestival.dk dig til Pitching konkurrence. Måske.
IKEA Vision A skabe en bedre hverdag for de mange mennesker
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Animation på teksten Danish Red Cross 1 ss. Animation på teksten Latrines HVEM OG PÅ HVILKEN BAGGRUND TRÆFFER BESLUTNING OM VALG AF MODEL2
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Litterært makerspace.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.
DIEB12.1 Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Feedback Are Usability Reports Any Good? Alternativer til.
Supervisor’s toolbox Enhedens navn Sted og dato Dias 1 Approaches / styles Meta-communication Perspectives Caps Themes and progression Feedback and Assessment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Session 11.
Dansk Data Arkiv Hans Jørgen Marker IASSIST 2005 DDI and Data Hans Jørgen Marker Senior Researcher Dansk Data Arkiv
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Rapportskrivning 2 Århus Maskinmesterskole Engelsk/1. Semester -inkl. problemformulering.
Animals of the world IT-project in 4th and 5th class In Høje Kolstrup & Højmarkskolen Dec 2007.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Database Some walk through lv/ Figures & some text from: © Pearson Education Limited 1995,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
THE MENTORING JOURNEY.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Completing secondary education
Introduction to synopsis writing
Company programme - Veda
DB analyse og modellering
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
why this period? why not the same as for the international strategy
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hvor er værdien af intern kommunikation?
An IP Strategy comprises
Spil i historie- og samfundsfagsundervisningen Sønderborg 29. juni 2016
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
Informationsundervisning i en global virksomhed
European data sources – a (lost) opportunity and a challenge
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
Præsentationens transcript:

Katalyst AUDITORY CULTURE Marjanne Kurth Specialkonsulent, Cand.mag. TEACH. Teaching Centre Humanities The ESOF Challenge, February 2014

A first draft of a concept description that gives ESOF (Ditte) the best possibility to judge your theme idea, and create the best starting point for your sound productions. PURPOSE

Assignment Use the template (Dropbox) Delivery deadline 12 th February

1. Data insights 2. Theme 3. User experience 4. Sound potential. PROCESS Concept description based on

1DESCRIPTION 2DEVELOPMENT CONCEPT

1 SOLUTION 2 COMMUNICATION 3 STEERING CONCEPT DESCRIPTION

CONCEPT 1 SOLUTION Et koncept kan beskrives som en sammenhængende løsning fra et færdigproduceret og helhedsorienteret perspektiv. Beskrivelsen dækker ikke alene grundidéen (hvad) og operationaliseringen af grundidéen i aktiviteter (hvordan). Beskrivelsen inkluderer også strategiske forretningsmål (hvornår/hvorfor) og brugerbehov (hvem/hvorfor). Endelig beskrives den intenderede overordnede brugeroplevelse (kernefortællingen/identitet/den røde tråd).

CONCEPT 2 COMMUNICATION Konceptets værdipotentiale skal kunne præsenteres klart og forståeligt som en pitch. Konceptbeskrivelsens pitch er jeres korte og koncise forklaring af, hvorfor jeres koncept er værd at gå videre med som projekt. Det kræver en overbevisende værdiskabelse i forhold til investeringen.

CONCEPT 2 STEERING Konceptet afspejler et vedtagen fokus og udgør dermed et styringsværktøj til at bygge løsningen. Konceptbeskrivelsen er målsætningen for udviklingsarbejdet. Ikke mindst når konceptet realiseres som flere projekter, er det en fordel at have en konceptbeskrivelse som målsætningsdokument.

N: What is the important customer and market need? Beskriv målgruppens væsentlige behov, der skal løses med jeres projekt. A: What is the unique approach and solution for addressing this need? Beskriv projektets greb/fokus, løsning (indhold/kerneaktiviteter) og dens proces i forhold til målgruppens behov. B: What are the specific customer benefits? Beskriv projektets brugerinteraktioner (kontekst) og de positive effekter for målgruppen og opdragsgiver. C: How are the benefits superior to the competiton’s and the alternatives? Beskriv udbyttet af jeres projekt for opdragsgiver. A CONCEPT DESCRIPTION ANSWERS 4 QUESTIONS Carlson & Wilmot (2006): Innovation – The five disciplines for creating what customers want.

1DESCRIPTION 2DEVELOPMENT CONCEPT (The process leading to the capability to describe the concept)

Carlson & Wilmot (2006): Innovation – The five disciplines for creating what customers want. C ???? NAB NABC SRI INTERNATIONAL N: What is the most important user and market need? 1:BUILD DATA Observations and interviews 2: DEFINE FOCUS Analysis and insights A: What is your unique approach? 3: BUILD OPPPORTUNITY Theme and storytelling 4: BUILD SOLUTION Development and prototyping B: What are the specific user advantages 5: USER ADAVANTEGES Test and need 6: IMPLEMENT Strategy og scalability C: How does these advanteges differ from the competition? 7: COMPETITION (Dis)Advantages 1. Data Insights 3. Sound potential 4. User experience 2. Theme

BEFORE WE START (same but still different) Tools are just tools – not solutions To take a step back. It is part of being in a process Use your expertise - define, analyze, compare, descibe. critical reflection, methodology, present, conclude, recommend

NAB C BUILD DATA BASIS Observations & interviews To understand the context of the user and the client through Observations (presence) Interviews (semi-structured) Desk research (reports, theories…) Methodology Visuals & audio

NAB C Exercise 1 Mapping & Categorizing 1.Map your data material on the wall (one statement, thought, insight per post it). UCPH identity/ESOF identity Location characteristics User characteristics (What characterizes the educated audience?) 2.Categorize your data according to (new) connections Time: 20 minutes Increase understanding, facilitate diaolgue, create new connections

NAB C Focus Analysis & insights To increase understanding of the user/client challenge asking yourself what you have learned from the data material (principles, motives). To build the best starting point for selecting themes and ideas for sound productions. To secure the value creation of your concept.

NAB C EXERCISE 2 Analysis & insights 1.Define and decide on 5 insights from your data mapping. Choose the most crucial ones for creating value. Time: 10 min Increase understanding of the user/client challenge

Theme ideas Do not panic. Time to adjust and qualify. ?? NAB

EXERCISE 3 Brainstorming & selection Create the theme that meets your key insights 1.Confusion Tolerance: Many ideas in a short time 2.Select individual favourites and argument in the group 3.Select ONE /create a new combination! Time: 15 min ?? NAB

NAB C User experience Tell the story that shows the effect of what the user meets in your theme: What is changed in the user? What experience outcome do you want the achieve? 1.Take a flipover and map the experience according to before - under – after 2.Unfold the user experience: ”From xxx….. To xxx” Time: 15 min Experience & Effect

Building the concept (What you have….) 1.Key insights from research 2.Theme 3.User experience/change – From […] to […]. 4.Sound potential. How can sound undfold your theme and user experience? Kilde: Lundholm Experience Strategy

EXERCISE 4 Sound potential How can sound unfold your theme? (effects, potential, ideas) 1. Individual brainstorm (5 min) 2.Share your ideas in the group 3.Selection (max 5): Choose the strongest arguments/ideas in relation to your theme, key findings and user experience? Time: 10 minutes ? NAB

Document concept 1.THEME 2.Selction of key findings (insights) 3.User Experience/Change: From […] to […]. 4.Sound potential. How can sound unfold your theme and user experience? Kilde: Lundholm Experience Strategy Use concept template

NEXT STEP 1. Delivery Deadline for (part of) the concept description: 12 th February at 12 am Dropbox 2. Feedback Decisions and feedback from Ditte the 12 th February (evening) 3. Home assignment Make sound narrative that unfolds the concept (to create a common understanding/ownership and test the theme potential) 4.Workshop the 18 th February Qualifying concept, user experience and idea development for sound productions. KEEP YOUR MATERIAL!

Innovation.blogs.ku.dk