v/ Anne Hvejsel Anna K. Olesen Specialeeksamen v/ Anne Hvejsel Anna K. Olesen
Dagsorden Hovedkonklusioner fra rapport MoveIT præsentation Sundhedskompetencen Fremtidsperspektiv Diskussion
Hovedpunkter fra rapport Netværkssamfund og nye medier Sundhed Vaneændring Dialog
MoveIT Mobile
Emulator Emulator skal indsættes hvis muligt – ellers bare minimere pp og starte emulatoren.
Flødeskumskagespillet B SMS med link til MoveIT og spillet A Hop Duk Højre Venstre Send - Hop
Interaktion med web
Interaktion mellem mobil og web 1: Motion og kost indtastes på i Kalorie-tælleren 2: Dataen sendes til det personlige website 3: Dataen vises på websitet i grafer med en ugeoversigt
SMS-påmindelse SMS
Website
Skitse over fysiologiske målinger
Idé til Valutaveksler Kilde: iform.dk
GetMoving Kilde: CrossRoads
Tidsforløb Uge 48: Målinger Vinter Uge 10: Målinger Efterår Forår Uge 22: Målinger + Kalorietæller Uge 36: Målinger + Kalorietæller Sommer
Kompetencer i netværkssamfundet Det nationale Kompetenceregnskab Definition: ”Kompetence er individets evne til i handling at møde krav og udfordringer.” [http://pub.uvm.dk/2005] Fokus på handling
De 10 kompetencer Literacy-kompetence Læringskompetence Selvledelseskompetence Kreativ og innovativ kompetence Social kompetence Kommunikationskompetence Interkulturel kompetence Demokratisk kompetence Sundhedskompetence Miljøkompetence
Sundhedskompetencen Både fysisk og psykisk helbred Kan forbedre livets kvalitet Består af: Kost, rygning og alkohol Motion og bevægelse Belastende arbejdssituationer Trivsel MoveIT understøtter en del af Sundhedskompetencen
Konceptets fremtid MoveIT bliver realiseret
Æstetisk interaktion Målet er at få kroppen til at interagere mere med IT Læring fremmes, hvis positiv og sanselig oplevelse Eksempler: BodyGames, Nintendo Wii og EyeToy
BodyGames: Vidensbrønd
Nintendo Wii Baseball-spil:
EyeToy