Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen
Præsentationens navn2DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Hvad gør vi er der en strategi vi bare kan følge
Præsentationens navn3DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Core business Spørgsmålet må og skal altid være hvordan får vi gjort innovation til en integreret del af den virksomhed vi arbejder i – inspireret af Drucker om marketing
Præsentationens navn4DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Hvordan skal virksomheden udvikles Er det bare mig – eller var det ikke innovation vi var i gang med ?
Præsentationens navn5DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Rothwell
Præsentationens navn6DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Rothwell generation 1 Technology Push ( First Generation) Læg mærke til hvordan den passer fint med produkt konceptet fra marketing – den der har det bedste produkt vinder
Præsentationens navn7DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Rothwell generation 2 Market Pull Market needDevelopmentManufacturingSales Passer med marketing konceptet
Præsentationens navn8DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Rothwell Generation 3 The "Coupling Model"
Præsentationens navn9DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Rothwell Generation 4
Præsentationens navn10DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Er det her generation 5?
Præsentationens navn11DTU Diplom, Danmarks Tekniske Universitet Lærende organisation 1.Having all-members of the “team” (those who need one another to act) together 2.Explaining the ground rules of dialogue 3.Enforcing those ground rules so that if anyone find himself unable to “suspend” his assumptions, the team acknowledges that it is now “discussing” not “dialoguing” 4.Making possible, indeed encouraging, team members to raise the most difficult, subtle and conflictual issues essential to the teams work Senge The fifth disciplin Baseret på Bohm om dialog