OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SharePoint Codecamp. SharePoint Bruger Gruppe  Intro til dagen, Anders.  Authentication i forbindelse med Apps – Oauth, Low trust/High trust, Mads.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
GSAK – helt fra start Hvad er GSAK ? Download og installation GSAK
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Eshop – 2 ugers php-programmering Broadcast: session-id (samme session-id hver dag) Præsentation af Jim.
”Find talentet” - introduktion
WordPress Nyeste version af WordPress kan hentes her:
Oversigt BRUGER SIDE RETTIGHEDER AlleMedlemmerAdminSuper Admin ca ca GO TIL SIDE OVERSIGT • ingen rettigheder • begrænset adgang til hjemmeside.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Formularer (Access, del 3)
Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10.
Aktiv brug af Søften Portalen
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Adgangsstyring og brugeradm.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 9.
8.7 Security: Grant and revoke1 Sikkerhed 8.7 Security and User Authorization in SQL.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
Intro Evaluering De sidste to gange?. HTTP, cookies og sessions Forelæsning nr 10 Tilbage til trafikken mellem server – client Sende HTTP-request og respons.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Fremstilling af Simple WEB steder [ITPL] Foråret 2004
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10 Kommerciel personalisering, Anders Kragelund,
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6.
ANALYSE AF WEBADFÆRD – F2003 ANALYSE AF WEBADFÆRD - LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10.
ANALYSE AF WEBADFÆRD | F2003 OAW – LEKTIONSGANG 8.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Vare Nr – Navn, læge, dato Logo Indtast user-id User Id Indtast password Password Log in Page 1Page 2 Page 3 (Scroll liste) Page 4 Logo Log ud 1 Navn på.
Nordisk database for Ph.d.-kurser Kontakt Arcanic for assistance på eller
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Manual Af Edu-Caching.
Formular designer – Basis Efterår 2016 Tilst
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Simpel test-client (javascript) Session og Application data
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Sikker adfærd er vigtig - Som sundhedspersonale arbejder vi med personoplysninger og oplysninger der skal behandles fortroligt, og dem skal vi passe godt.
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Software Construction
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Øvelse 3 – webmeasure, ekstern måling Bruger-registrering –Implementering –Fordele i forb. med trafik og adfærdsmåling –Eksempler

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ØVELSESRUNDE 3 - OPSUMMERING Webmeasure

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVORFOR REGISTRERE BRUGERE ?

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVORFOR REGISTRERE BRUGERE ? Gøre det muligt at tilbyde personlige services Dot-com: –Direkte valueringsredskab når nu indtægt ikke var det … –Post-dot-com: anderledes fokus på værdi, men bruger-registrering er stadig et vigtigt værktøj og valuerings-redskab. Skabe loyalitet og inerti Forbedre annonce-indtjening Forberede betalingsvillighed Måling og forståelse af brugeradfærd –Sammenkæde adfærdsmæssige målinger med brugerdata

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVILKE DATA REGISTRERES ?

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVILKE DATA REGISTRERES ? Brugernavn/kodeord –Brugernavn (UID): adresse, selvvalgt brugernavn, forudbestemt brugernavn Supplerende data –Navn, , alder, postnummer, adresse, branche, indkomst, interesseområder … etc Tvang/Frivilligt –Typisk dilemma: Mere data ved tvang vs. Større andel af AndersAnd-data ved tvang

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVORDAN IMPLEMENTERES DET ? Mange muligheder. Eksempel: –T_users: uid, create_time, username, password (MD5) –T_extended_info: user_key, firstname, lastname, zip, country etc Privacy statement Overvej om data indtastes ved oprettelse eller løbende ? Cookie-levetid ved login –Brugere kan krydse af og vælge at maskinen skal huske brugernavn og password (persistent cookie i stedet for session) –Profil-information kan teoretisk set godt gemmes direkte i cookien, men typisk vil det nok være smartere blot at gemme bruger-id (eller en session-id jvf php sessions).

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVORLEDES VALIDERES DATA ?

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD HVORLEDES VALIDERES DATA ? Forskellig approach ved tvang/frivilligt Validering af generel data –Simpel logik. Det kan opsnappes hvis fødselsår sættes til 1987 og uddannelse sættes til Cand IT. –Længde på indtastning. Meget få fornavne består af én karakter. Validering af –Syntaksvalidering –Domæne-validering –Den 100% sikre: send en med et link der validerer

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD THE QUIZ Det kan ikke lade sig gøre 100% at validere en -adresse for folk kan altid bare taste noget forkert ind hvis de vil Brugerregistrering øger generelt loyalitet De fleste annoncører kræver at dine brugere er registrerede og har afgivet profil-data Det er muligt at koble brugerregistrering på sit website med sin allerede eksisterende kundedatabase Brugerregistrering kan udelukkende implementeres ved hjælp af cookies Mere end 10 danske websites har over 1 million registrerede brugere Incitamentet til at slette in-aktive brugere er mindre nu end det var i 1999

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD CASES Gennemgang af eksempler: tv2.dk, tdconline.dk (tidligere opasia.dk), IMDB.com, znail.com og my.netscape.com –hvor meget data registreres om mig –fremgår det tydeligt hvad data skal bruges til –hvorledes virker interfacet og datavalideringen. Er det nemt, er man nødt til at afgive osv. –tror du registreret data benyttes til adfærds-tracking ? –hvad ville du gøre anderledes hvis du var udvikler