 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
KKR Studietur Californien. Deltagere Program I • San Francisco, Jay Nath, Innovation Director • CITRIS, Berkeley University • Innovation Center Denmark.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
Den nye rolle for design
Test First Development
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Læring i et Åbent Netværk Torben Elgaard Jensen M.A., Ph.D., Forskningsadjunkt Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
- bliv klar til den virkelige verden!. Hvad kommer I til at høre noget om?  Den internationale dimension  Nogle gør det...  Vi skal alle gøre det...
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Flere kvinder i forskningenLandstingssalen 27. maj 2004 Jane Wickmann Teknologisk Institut.
Nye teknologier kræver innovative forskningssamarbejder - myter og svar om forskningssamarbejder mellem virksomheder og universiteter innovation.
Kan og skal vi beskytte vores viden i vidensamfundet?
Designprocesser - forbedret via AR
Linking international students and Danish businesses.
Designprocess Linnea Jacobsen 1. semester Uge 37 mandag 9. – søndag 15. september 2013.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Litterært makerspace.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 24 UWT seminar 2010 Jesper Ellerbæk Nielsen ”Combining C-band and X-band weather radars for accurate precipitation.
Comenius Multilateral Partnership Training For Life: Leadership Intiative For Europe Denmark, Borupgaard Gymnasium.
1 QA and user research
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
1 Game Industry Economics
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Project Management Managing The Progress of Projects.
DIEB15.1 Kursusgang 15 Omkostninger ved usability-arbejde Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Cost justification Use Case Evaluation.
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
Katalyst AUDITORY CULTURE Marjanne Kurth Specialkonsulent, Cand.mag. TEACH. Teaching Centre Humanities The ESOF Challenge, February 2014.
Learning Set 3 : Lesson 1 : Slide 1 Proteins Move Based on Size lactase tyrosinase.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Highlight anden linje i overskriften ved at markere ordet(ene) og vælge Overskrift-fonten VIA Type Office regular Vælg layout/design 1. Højre klik udenfor.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
Hotel Capsis Thessaloniki Capsis Hotel Thessaloniki The largest city hotel in North Greece is located in the city centre and it is featuring a new.
DB analyse og modellering
Folkeskolereform Frederikssund
Software Testing Software testing.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
AGENDA 14:30 – 15:00 15:00 – 15:15 Welcome & intro to Odense Robotics branding and talent attracting initatives – by Mikkel Christoffersen and Henrik Brændstrup.
i VIA University College og University College Nordjylland
An IP Strategy comprises
International Federation of Library Associations and Institutions
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
I synergi med uddannelserne set fra et universitetsperspektiv
Præsentationens transcript:

 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls and looks like work” (Edison)  Innovators meet needs and desires of user

Workshop på OG med iOG  3.nov. Oplæg om KIE-model af IrmelinFunch Jensen fra Rungsted (Innovation i Teori). Trine Minuva fra Det Åbne Gymnasium (innovation i praksis)  Kompetenceudvikling for 10 lærere  Simon og biologihold deltager i Vidensmesse 15.nov.  Rollemodel i uge 46 ( )  1.Projekt (ansøgning 1.november)  Faglige netværk: Pia, Lene og Lone

 Uge 39 deltog Birgit Fiig i studietur til San Francisco med deltagere fra ca.20 andre gymnasier  Besøg bl.a. på IDEO, Innovation Center Danmark, Stanford University: d.school.  Følgende slides er inspiration fra turen.

  Hasso Plattner Institute of Design, Stanford University 

måden at indrette sig på, de fysiske rammer Samarbejde på tværs af faggrupper giver god mening og hurtigere fremdrift at bruge protoyping som et element, en masse små kie-modelller inde det endelige mål at det er vigtigt at fejle tidligt, at vi skal kalkulere med fejl det brugerorienterede perspektiv er vigtigt, gøre sine egne observationer målet er at lære, både for elever og ikke mindst for lærere, der skal i gang med det.

 Define the projekt  Identify the challenge  Brainstorm  Test ideas  Design a solution  Evaluate solution  Build it (step by step)

 Stanford University  Mentalitet: amerikanske studerende er  1) hårdtarbejdende  2) seriøse  3) elite er ok!

 What is the motivation for the students?  Is ”it” relevant to them at their stage of development?  Encourage participation  Project based learning in a positive environment

21st century skills: Innovation after school programme Disciplines of innovation: NABC Need Approach Benefit Competition (Edutopia)