Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul
Processen Idé: idéen kom ud fra figurerne, samt årstidens inspiration. Selv opdigtet fortælling. Story board:
Baggrund: Pap Blå og hvid – jul og scene skift Måne og sol - bevæger sig som symbol på tid Div. rekvisitter Juletræ Gave Brev Snemand Mobberne Filmiske virkemidler: Lyd – stemnings musik Tempo – billede 0,40 og tekst 2,00 Billedbeskæring – normal, zoom og fugl
Kompetenceområde Social kompetence Egne: Godt samarbejde, rollefordeling, idégenerering. Elevens: Samarbejde og kommunikation Planlægning og systematisering Indlevelse og tilhørsforhold. (kompetenceområde – billedfremstilling)
Udbyttet Hvad har du lært, som du ikke kunne før? - moviemaker og billedtagningsprocess - ler arbejde Hvilke færdigheder har du fået som du ikke havde før? - opstille billeder til moviemaker - modellere figurer ud af stentøjsler - udarbejde et storyboard Hvordan var det at lave storyboard? - godt i forhold til historiens opbygning og forløb. - tidsfaktor – os vs. elever Hvornår synes du selv, du var rigtig god, når I arbejdede med stop-motion film? - billedtagningsprocessen. Hvad var svært? - lyd og moviemaker OBS elever - tager tid og kræver kendskab