Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Værktøjer Elevinteresser Socialpædagogisk Struktur Uddannelse
Et rigtig glædeligt julekort
I himlen.dk Et ordenligt Julekort.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Ordentlig Julekort.
Filmtekniske virkemidler
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Hvad er mediefag?.
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Din egen videoproduktion. 2 ▪ Før optagelserne •Gør jer klart hvilken historie I vil fortælle, og hvordan I vil fortælle den •Planlæg hvilke.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Kulturlinje.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
EN KORT EN LANG en romantisk komedie Instruktör: Hella Joof Hjemmeside på:
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Film- & Medie-uddannelsen 09/10 Filmiske virkemidler
Du skal bruge digitalkamera Figurer samt evt. kulisse(r) Ved optagelse skal der bruges en fotograf- og en person til at styre hver figur.
Klasseledelse og cooperativ learning
Kommunikation / it.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Hvad er læseskub? Hovedfokuspunkt: De svage læsere
Animationsfilm på Søgårdsskolen
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Animation - en bevægelse der fortæller.
Beskæring, perspektiv, og komposition
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
Tv-reklame.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Matematikfilm - en forklaring! Et lommefilmprojekt.
Kort om vores brug af musik Filmmusikteori Egne oplevelser Ikke noget objektivt ”rigtigt/forkert” - kun konventioner Bedømmelse af musik ved hjælp af dommerpaneler/juryer.
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
Kortfilm Et overblik.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Medier og kommunikation V
Reklamefilm Analysemodel.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
STOP-MOTION-CYKEL-FILM
Hvad er mediefag? Et nyt fag. Mediefag er: 1. Visuelle og auditive medier 2. Teoretisk arbejde 3. Praktisk arbejde.
Levende billeder: Kortfilm
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
EVALUERING AF LÆREPLANER REGNBUEN Kulturelle udtryksformer og værdier.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Multimedier i historie Kick off dag – 07. sep Jens Aage Poulsen HistorieLab - Nationalt Videncenter for Historie- og Kulturarvsformidling.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
One Friday Morning.
Monsteret der ønskede sig en ven til jul
Den gode tone Lse.
Hvad er portefolie? Betyder at tage med sig
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Den gode tone Lse.
Prøven i Natur/teknologi
2.D Mediefag C.
Præsentationens transcript:

Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul

Processen Idé: idéen kom ud fra figurerne, samt årstidens inspiration. Selv opdigtet fortælling. Story board:

Baggrund: Pap Blå og hvid – jul og scene skift Måne og sol - bevæger sig som symbol på tid Div. rekvisitter Juletræ Gave Brev Snemand Mobberne Filmiske virkemidler: Lyd – stemnings musik Tempo – billede 0,40 og tekst 2,00 Billedbeskæring – normal, zoom og fugl

Kompetenceområde Social kompetence Egne: Godt samarbejde, rollefordeling, idégenerering. Elevens: Samarbejde og kommunikation Planlægning og systematisering Indlevelse og tilhørsforhold. (kompetenceområde – billedfremstilling)

Udbyttet Hvad har du lært, som du ikke kunne før? - moviemaker og billedtagningsprocess - ler arbejde Hvilke færdigheder har du fået som du ikke havde før? - opstille billeder til moviemaker - modellere figurer ud af stentøjsler - udarbejde et storyboard Hvordan var det at lave storyboard? - godt i forhold til historiens opbygning og forløb. - tidsfaktor – os vs. elever Hvornår synes du selv, du var rigtig god, når I arbejdede med stop-motion film? - billedtagningsprocessen. Hvad var svært? - lyd og moviemaker OBS elever - tager tid og kræver kendskab