KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Advertisements

Den lille Mads.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Børnearbejde lavet af 4. klasse og lærer Stine B
Flickr.com – online billeddeling
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
En dag med A Vi laver en dag med A – eller måske hellere en hel uge
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Trin 1: Find kvitteringer
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
TAVLEN Sådan spilles repetitionsspillet  Et lokale med tavle  Et antal spilplader  En teamspiller fra hvert hold på hver spilleplade.  3-4 ved hver.
Bytte   PowerPoint  .
Ø90 Nyheder Dataoverførsel. Dataoverførsel 2010 Hvad får vi ud af de nye faciliteter? 1. Muligheder i kasseregistrering 2. Samtykke 3. Hvordan.
GPS Adventure Udfordrende. Underholdende. Udviklende.
Spilleregler.
MUNDTLIG FREMSTILLING
9. Årsregnskabet og registreringssystemet
Dansk 1. klasse.
Kassekredit, disponibel
6.2 Likvide midler: Bankindestående
Mere end blot forberedelsen til en fest En intro til en temadag & en undersøgelse.
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
Målestoksforhold.
Grupper – hvordan gøres det?
Relationer – Omgangstone
Kubeforløbet på Graeme College. Baggrund om Sydafrikas skolesystem  Kønsopdelt  Meget store forskelle på rige og fattige skoler  Centralt styret mht.
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
6.1 Likvide midler: Kasse 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Jeopardy carboxsylsyre Etster.
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
ER-diagrammer Hvad er det? Og hvad bruges det til?
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Kapitel 7 Likvide beholdninger Kasserapport.
Valgmøde 7. april Velkomst 2.Skolebestyrelsens arbejde - Det formelle - og i praksis 3.Tidsfrister 4.Opstilling / valgliste 5.Eventuelt.
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering15A.1 Eksamen…
Målestoksforhold.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. Pengeuge Fagdage Den finansielle sektor og de unge Charlotte.
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Systemet til Synlig KompetenceVurdering 0. Hvad er en produktionsskole for noget 1.Det samlede system til Synlig KompetenceVurdering 2.Det mest synlige,
Økonomi i hverdagen - grundviden for medarbejdere i fsb.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Virksomhedens registreringer
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Behandling af leverandørfaktura
Kapitel 7 Likvide beholdninger Kasserapport.
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
GUIDE TIL DELING AF DOKUMENTER
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
GUIDE TIL AFLEVERING AF OPGAVE
9. Årsregnskabet og registreringssystemet
Jeopardy om verdensmålene
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
MUNDTLIG FREMSTILLING
Jan Christiansen KUU.
Jeopardy om Verdensmålene
Præsentationens transcript:

KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen

SPILLET.! Spillet går ud på at kontere rigtigt. Det omhandler basal viden om hvordan man konterer bilag, altså Debitere og Kreditere. Spillet er både teoretisk og bevægelses orienteret

SPILLET I DETALJER Inden vi går i gang Klassen deles i 3 hold Underviser deler tavlen i 3 lige store felter Underviser laver 2 kasser hvor over der står Debit og Kredit i hver af de 3 felter Hvert hold peger på 3 personer der starter, disser skiftes ud ved hvert nyt spørgsmål Hver korrekt kontering giver 1 point, hver gruppe holder styr på Deres point Konterings spørgsmål udleveres til hvert nyt hold

SÅDAN SPILLES DET Så går vi i gang side 1 Underviser læser et bilag op som skal konteres korrekt. Hver elev skriver det rigtige konto-nummer mellem kasserne Debit og Kredit Eleven stiller sig herefter ud for Debit eller Kredit afhængig af hvad de tror er rigtigt. Holdet skal hjælpe her. Eleven skriver beløbet i den rigtige box Når der bliver sagt "Stop" skal eleverne blive stående udfor enten Debit eller Kredit.

SÅDAN SPILLES DET Så er vi i gang side 2 Underviser er overdomme og afgør om der er konteret rigtig Point noteres på tavlen ud fra hvert hold Efter hvert ”heat” kommer et nyt hold til tavlen Der spilles max. 10 opgaver (konteringer), dem der har flest rigtigt vinder Er der 2 med lige mange piont, spilles til 15, 20 osv. til er er en vinder