Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgeord/Spurnarorð
Advertisements

God uddannelsesvejledning - Udvikling
FC Horsens – Ternevej 83 – 8700 Horsens – Limone Cup 2013 Praktiske oplysninger Vi gi´r dig oplevelser med og uden bold Det er med stor.
Evaluering af CSUSA’s besøg på eliteidrætsgymnasierne i uge 43.
SKOLEBIBLIOTEKET PÅ NETTET Udarbejdet af Jette Hansen.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
FORFRA – Majmøde 2014 Patron Driven Acquisition (PDA) v/Sannie H. Christensen Den 22. maj 2014.
Velkommen til juleafslutning Aftenens program: • Gennemgang af vores udlandsrejse/aktiviteter • Spørgsmål vedr. indbetaling! • Igangværende og kommende.
Velkommen til ledermøde. Aftenens program •Ryste-sammen-løb •Orientering om tiltag i kvarteret •Generel orientering om lejren •Aktiviteter på lejren.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Sommerlejr 2012 Dag for dag.
GOD MORGEN! Har du vært ute i sola i helgen?. HVOR MANGE ER KLOKKA? Klokka er ni.
GOD MORGEN! JEG HÅPER DU HAR SOVET GODT!.
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Joken, der bringer dig held!
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Mandag 19/9 mødtes vi i skolen.Vi fik at vide vi havde Naturuge og at vi skulle en tur i skoven. Vi gik vi gik og vi gik, men alligevel sagde lærerne at.
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Står i stedet for et navn
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Gl. Hellerup Der er brug for dig Min. 17 år Veje min. 50 kg. Være sund og rask.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Udarbejde af den fremtidige flow
En båd, Et krydstogt, En festlig ferie… Pludselig en enorm storm... …og båden synker…..
Eksamen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Mandag d. 17. december Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Vi fortsætter.
Indsæt Billed SSP Køge2 Drop-in Café ”gadearbejde med tag over hovedet” Rammen: SSP-huset på Toldbodvej september 2013 til 31.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Danske Lægesekretærer
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
VELKOMMEN TIL SOMMERSTÆVNE PÅ LINDENBORG JULI 2013.
Finlands svenske biblioteksforenings årskonference Fredag den 7. september 2007 Erfaringer med Offentligt Privat Partnerskab Mia Bastrup Digital Chef Koldingbibliotekerne.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Fredag d. 13. april til søndag d. 15. april 2018.
Skolekalender Du kan skrive ut denne malen for å bruke den som veggkalender, eller du kan kopiere siden for hvilken som helst måned for å legge.
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Præsentationens transcript:

Præsentation af området FLOW Temadag den 3. februar 2015

Materialehåndtering Fællesopgaven for FLOW er: Fremfinding af bestilte materialer Påpladssætning af materialer Revidering af materialer Brugerbetjening

Proces over et år (2013) med formulering af Mål Fælles forhandlede standarder fx FAQ Handleplan Individuelle arbejdsplaner ….. og hele tiden med udgangspunkt i opgaven og brugeren

Standard for brugerbetjening er godt værtsskab Brugerbetjeningen skal afpasses med øvrige fællesopgaver Flow er imødekommende og opmærksomme, men ikke opsøgende Flow er åbne, smilende og synlige, når de befinder sig i biblioteksrummet Kompetenceniveau Flow skal : Mestre søgninger i webkatalogen. Mestre kopi, print, indbetaling på printkonto og betaling Finde materialer på hylder, på eksponeringerne og i sorteringen Vide hvornår de skal henvise til vært og Info

FAQ for Flow Flow arbejder efter Standarden for flow, Servicekodeks og de mål, som der er opsat for området. Flows fælles arbejdsopgaver og bibliotekets brugere har lige stor prioritet og de skal derfor vægtes lige. Flow viser brugeren hen til det, som han/hun skal bruge på den etage, hvor de befinder sig. Skal brugeren bruge noget fra en anden etage, henvises der. Hvor er reserveringerne blevet af og hvordan finder jeg dem? Har du en ide til en god bog? Hvilken er den næste bog i denne serie? Hvad hedder den nyeste bog af…? Hvordan printer jeg? Jeg kan se på skærmen, at den er hjemme, men jeg kan ikke finde den. Kan du hjælpe? Jeg skal bruge en bog om Tyskland?

HANDLEPLAN FLOW HANDLEPLAN FLOW Alle materialer er sat på plads inden bestillingslister på alle materialetyper udskrives. MÅL HANDLINGER EVT. BARRIERER/ undskyldninger EVT. BARRIERER/ undskyldninger EVT. BARRIERER/ undskyldninger Bestillingslister på alle materialer udskrives første gang kl. 13 på hverdage, så inden kl. 13 skal alle materialer være sat på plads. Bestillingslister på alle materialer udskrives anden gang kl. 18 på hverdage, så inden kl. 18 skal alle materialer være sat på plads Gentagne justeringer i organiseringen af opgaven pga. reduktion i personalestaben Voldsom stigning i antallet af udlån og dermed afleveringer Sorteringsanlægget har 50 afkast som løbende fyldes, så selvom alle vogne er tømt, kan der i løbet af 10 minutter være 15 nye fyldte vogne Alle materialer er sat på plads inden hyldekontrollister på alle materialetyper udskrives Organisationen justeres løbende ift. antallet af personaletimer til opgaveløsningen Fremfinding efter bestillingslister udliciteret til Herning Kurérservice, som fremfinder løbende fra 8-21 på hverdage. Flow sætter materialer på plads mandag, tirsdag, onsdag og torsdag indtil alt er på plads, først herefter udskrives hyldekontrollisterne. Fredag, lørdag og søndag udskrives ikke hyldekontrollister. Fredag og lørdag sættes udelukkende på plads. Ingen påpladssætning på søndage. MÅL HANDLINGER Målopfyldelse i % for 2014 = 0

Kend dine ressourcer Navn:Helle Timetal37 Opgave: pauser/mails3,75 Påpladssætning11 fremfinding10 Fjernlån6,25 Individuelle opgaver6 Sum opgaver37 Tid tilbage0 Navn:Birgit Timetal34 Opgave pauser/mails3,75 Påpladssætning3,25 fjernlån12 Individuelle opgaver15 Sum opgaver34 Tid tilbage0

… og hvad så nu? Udlicitering af flere opgaver, bl.a. pedelfunktion og fremfinding til ”Securitas” Optimering og lean på alle administrative opgaver Vedvarende prioritering af de direkte brugerrettede opgaver Vi vil bruge vore ressourcer på brugerrettede ydelser og vi vil bruge dem så effektivt som overhovedet muligt

Tak for ordet