Mitraniketan, Indien. Gonobidyalaya’er, Bangladesh.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

”Vi tager børns fritid alvorligt"
Klasseledelse PIE 18/
Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
Bjarne Ibsen Professor, Forskningsleder
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Frivillige aktiviteter for og sammen med ældre flygtninge og indvandrere den 10. november 2008 Ældre flygtninge og indvandreres medborgerskab Hvordan?
Hierarki for styringsredskaber
Frie informationer og kampen for demokrati Biblioteker og demokratisk dannelse.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Lærerprofessionen.
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Frivillighed i SheZone
FredericiaC – mere end en ny bydel.
Tværprofessionelt samarbejde om børn og forældre
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Den internationale dimension i folkeskolen
Fagets formål, fokus og fagmål
Lærerprofessionen - en definition.
Uddannelsesparathed - hvad er det
Ungdomsskoleforeningen 1 Demokrati i ungdomsskolen - et historisk vue Formåls§ Ungdomsskolen skal give unge mulighed for at fæstne og uddybe deres kundskaber.
Hvad er læseskub? Hovedfokuspunkt: De svage læsere
© Agnethe Nordentoft D A N S K F O L K E O P L Y S N I N G S S A M R Å D Realkompetence er politisk i fokus – nationalt og internationalt Accept af at.
”KONFERENCE FOR HANDICAPRÅDENE I REGION HOVEDSTADEN” Nødvendigt med en politisk debat ”Nulvækst” kræver omtanke Handicapområdet er et vækstområde og må.
Empowerment og sundhed
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Kodeks for offentlig topledelse
Etnisk konsulent Produktionsskolerne i Danmark Tværkulturelt seminar.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Landsbystrategier Borgerinvolvering i Spøttrup Kommune.
Lærerprofessionen.
Uddrag af politiske principprogrammer
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
Introduktion til ideologiske forgreninger
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Udfordringer for de selvejende institutioner og deres organisering DLO i Slagelse 11. april 2008 V/ formand for Børne- og Kulturchefforeningen Per B. Christensen.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Konfliktforebyggelse
Socialisme anno 2007 Oplæg om SFU’s principprogram Sommerlejr ’07 Nanna Westerby.
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
I PRAKTIK HOS SEX & S AMFUND. H VAD ER S EX & S AMFUND ? NGO Eksisteret siden 1956 Forening for Familie Planlægning Vision: I Sex & Samfund arbejder man.
V O R E S H I S T O R I E H V E M E R M S ? ”Mellemfolkeligt Samvirkes formål er at fremme mellemfolkelig forståelse og solidaritet, for gennem et samarbejde.
2. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
Værdier i forebyggelsesarbejdet
Stine Skøtt Thomsen - Sex og Samfund - NGO-træf 18. marts 2006 WHRAP Partnerskab for Fortalervirksomhed om Kvinders Sundhed og Rettigheder i Sydasien Et.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Et spejl til frihed Mennesket er social
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Hilligens begreber til forløb- og stofvalg Elevernes eksistentielle behov behov der har eksistentiel betydning for elevernes (samfundsmæssige) liv, og.
”Peer Støtte” på dansk ligestillet støtte Peer Netværket Danmark  Hvad er en peer støtte?  Om Peernetværket – hvem står bag  Formål og visioner  Hvad.
Psykoedukation for børn og unge Metoder til familierettet psykoedukation Anne Bovbjerg Micheline Albert Tawil Tramp.
Mental sundhed et anliggende for folkesundheden? Sigurd Lauridsen Ph.d. Institut for Folkesundhedsvidenskab, Københavns Universitet Projektleder DEA.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Slide no 1 Sundhedspædagogik - og de vigtigste kernebegreber Skolens rolle i sundhedsfremme Region Nordjylland, 27. marts 2012 Bjarne Bruun Jensen
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Lars Bo Kaspersen, Statskundskab, Københavns Universitet.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Science-kommuner Finansiering: Undervisningsministeriets pulje
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
Ghanas graduation IDA arrangement 4. februar 2019
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Mitraniketan, Indien

Gonobidyalaya’er, Bangladesh

SCORE, Sydafrika

Grundtvig Institute, Nigeria

Jiwan, Nepal

Eleverne Frivillighed Mulighed, Nødvendighed Fællesskab Gender, Sociale skel Personlig udvikling Hånd og Ånd Samfunds udvikling Familie, Lokalområde

Lærere & Forstandere Kald Arbejdsløshed, Løn Fordybelse Afgrænsede lektioner Medbestemmelse ”Top-down” styring

Bestyrelse & Community Ledelse & inspiration Prestige Medindflydelse Tale efter munden Forankring Accept -> Ejerskab Overlevelse / Bæredygtighed ”Hvad får vi ud af det?”

NGO & Donor Bredere forankring Individuel skrøbelighed Politisk vægt Magtspil Udenlandsk støtte Inspiration, Stabilitet Kolonialisme

Overvejelser Bidrager vi med noget de kan bruge? Utopi & Gammel historie Inspiration & Demokratisk dannelse Hvordan omsætte vores virkelighed til deres? Grundtvig, Tagore Hvad får vi ud af det? Velgørenhed Udsyn & Dannelse