Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Lidt om vejleder rollen
Undervisning i ”Relation”
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Grundlæggende PowerPoint
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Læringscentret og nye vejledningsformer
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Formularer (Access, del 3)
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Læremiddelkultur I Folkeskolen
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Vejlederens kommunikation
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Prøvebeskrivelse Bedømmelsesdokument
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Sunds skole Evaluering
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Stefan Hermann Rektor Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen.
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
Flemming Riishøj Adjunkt Institut for Ledelse & Forvaltning
Peter Koudahl Docent Det Samfundsfaglige og Pædagogiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Henrik Hansen lektor, cand. scient Bioanalytikeruddannelsen, Institut for Teknologi Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Power up Your PowerPoint Udarbejdet af Irene Krainer Larsen Irla.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Titellayout Undertitel.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Velkommen til PowerPoint
Du kan gøre nogle glade engang imellem…
Billede med billedtekstlayout
Sådan indsættes dette dias i præsentationen
Præsentationens transcript:

Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Midtvejskonference for Demonstrationsskole forsøg - et smugkig ind i felten…

Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Mit tværfaglige forskningsteams fokus Hvad bliver ledende for læring i relation til digitale medier og læremidler?

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Indledende spørgsmål til salen Hvilke organisationsstruktur kan understøtte læreres ledelse af ”engagement” ? …”nu kan der twittes”!

Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Projekt interventioner kan bæres igennem ved Ledelse med ”engagement” og mulig læring som udvikling og tilegnelse af de 21. århundredes kompetencer

Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Læring som tilegnelser og udvikling af de 21. århundredes kompetencer (1)kunne anvende og bearbejde information (2)at tænke kritisk (3)at være problemløsende (4)at kunne kommunikere og samarbejde (5)kunne applicere teknologi (6)at analysere medier samt at producere medieprodukter (Dede: 2009)

Agenda Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling ■Interventionernes succes hænger sammen med om lærere kan lede mulig læring med ”engagement” ■Interventionernes succes kan afhænge af skolernes organisatoriske understøtning af it-teknologi i undervisningen. Dvs. handlekraft på udfordringer forbundet hermed

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Undervisning med brug af it- læremidler ”Det kræver mod ikke helt at vide hvor vi skal hen,…” Interview med matematiklære Jane – 2014

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Vær at bemærke…  Hun må udvise mod til at blive teknisk anlagt  Mod til at kunne stå i undervisningen uden at have alle svar parat  Mod til at inddrage andre og andet i udformningen af løsninger og prototyper på produkter  Det kræver en højere grad af sparring med eget lære-team  En vejledende rolle frem for tavleunderviser i klassisk forstand (en undervisningsrolle hvor man formidler vejen til resultatet  Fokus på konstant at inddrage elevernes viden i relation til en projektopgavens udformning (sigte på tilegnelse og udvikling af de 21. århundredes kompetencer)  Kræver igen modet til pause engen intention for at kunne opnå temporal intensitet med elever og teknolog  En anden type pararthed og forberedelse end tidligere…  En indstilling til lærerollen, der er et forhold der har med en selv at gøre. ”Man må have sig selv med på arbejde”

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Ledelse med engagement Succesfuld ledelse af læring med it-læremidler i undervisningen sættes i relation med at:  Have sig selv med på arbejde…  At man engagere selv i ledelse af læring…

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Ledelse med engagement?  Engagement at have sig selv med på arbejde at lede læring med afsæt i egen meningshorisont  Er det altid udbytterigt at lede elevers læring med intention?  Kan ledelse med intention blive en hæmsko for læring?

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling To empiriske eksempler Mette Intention/intensitet med omgivelserne Temporal selvforglemmeslese Læring: processen i samspil med teknologi og mennesker Jan Overvægt af Intention / Utilgængelighed Læring: Følg mig

Institut for Ledelse og Forvaltning Martin Gylling Organisationsstruktur som aktiv it-baseret skole - Skoleder, vicedirektør og andre med organisatorisk ledelsesansvar - Skolens it-vejleder Skoledere It-vejledere Klasser med intervention af demonstrationsskoleforsøg. Hyppig inddragelse af it-konsulenter Medie- patrulje

Ledelse med ”engagement ” kan have en indflydelse på tilegnelse og udvikling af de 21.århundredes kompetencer Ledelse med ”Engagement ”kan afhænge af skolernes selvfremstilling og aktive organisatoriske Indsats i som it-baseret folkeskole