Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt."— Præsentationens transcript:

1 Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Uddannelsesudvalgsmøde 4. maj 2015

2 Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt hak i Dato og klokkeslæt 4. Indsæt dato i feltet Fast 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på dit slide i venstremenuen 2. Vælg et passende layout fra “layout” menuen, der er fx 4 foskellige forsider at vælge imellem Alternativt kan du vælge vælge layout direkte under knappen Nyt dias, når du laver et nyt slide Dagsorden: 1. Strategi 2020 2. Nyt fra studerende - Formalisering af samarbejde med DSR - Studentertilfredshedsundersøgelse 3. EVU 4. Siden sidst på uddannelserne - Status på udfasning af Procesteknologuddannelsen - Kvote 2 optag - Intense studier - Feedback - Aftagerundersøgelse

3 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Status for Strategiske mål LAB/PRO - 2014 Strategimål 1: Flere undervisere der forsker.  Indsats for kompetenceudvikling: Målet er at styrke undervisernes udviklingskompetencer, herunder professionaliserede projektkompetencer samt fagfaglige kompetencer.  Indsats for forpligtende professionalisme. Målet er at opbygge en systematisk kvalitetssikring af uddannelsernes tilgang og gennemførsel af udviklingsaktiviteter samt anvendelse af resultater og videndeling i forbindelse hermed. Strategimål 1: Flere undervisere der forsker & strategimål 2: Bedre integration af praksis i undervisningen  Indsats for forskningsaktiviteter for og med praksis: Målet er at etablere et prioriteret udviklingsmiljø med afsæt i virksomhedssamarbejder.

4 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Nyt fra studerende 1.Forpligtende samarbejde med DSR – Metropols strategimål 4 om stærkere studerende og højere krav 2.Studentertilfredshedsundersøgelse – Uddrag og emner til handleplan

5 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Samarbejde LAB/PRO - DSR Systematiske samarbejdsfora mellem uddannelsesleder og de studerende på Laborant- og Procesteknologuddannelserne  Uddannelsesudvalget  Studierådet  Brugerrådet  Studenterrådet Metropol Systematiske møder mellem uddannelsesleder og DSR Følgende faste emner drøftes: ■ Strategi ■ Nyt fra uddannelserne ■ Nyt fra DSR og diverse udvalg ■ Aktuelle knaster og udfordringer

6 Agenda Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen ■Kort præsentation af studentertilfredshedsundersøgelse 2014 (JASM) ■Indsatser på baggrund af 2014 undersøgelserne (LSNI)

7 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Svarprocent og adspurgte Undersøgelsen udbydes i efteråret lige år det betyder: Proces: 1. og 3. semester (teori) Laborant: alle semestre PB: 1 og 3 semester (teori og praktik)

8 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsatser 2012  Svarprocent skal op for alle uddannelser  Ledelse og organisering  Den røde tråd: Underviserne gennemfører inden næste studiestart (sommer 2013) 4 workshops af 3 timers varighed omkring uddannelsens røde tråd – den faglige sammenhængskraft.  Krav og konsekvens: Underviserne har nyligt deltaget i en workshop om Krav og konsekvenser, der skal resultere i udarbejdelse af en synlig procedure i forhold til krav og konsekvenser. Her handler det om at skabe synlighed for såvel studerende som undervisere om, hvilke krav der er til de studerende og konsekvenserne ved ikke at leve op til disse.

9 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Her findes undersøgelserne  http://www.phmetropol.dk/Om+Metropol/Tal+og+fakta/Studentertilfredshed http://www.phmetropol.dk/Om+Metropol/Tal+og+fakta/Studentertilfredshed  Her kan vælges uddannelse

10 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Procesteknolog

11 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Laborant

12 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst PB

13 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Proces versus Metropol

14 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Laborant versus Metropol

15 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen PB versus Metropol

16 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Svarprocent i Metropol UddannelseSvarprocentRang Global Nutrion and Health65 % 1. Laborant18 %16. (Laveste) Procesteknolog34 %8. PB25 %12. Middel35 %

17 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Opfølgning på STU SÆRLIGT FOR LAB/PRO  Fysisk miljø Plads i lab, Kantine, Fællesarealer  Udlandsophold Muligheder, praktik  Finde relevant information  Brug af Intrapol, hjælp fra medstuderende  Socialt miljø Velfungerende  Øget svarprocent Kampagne, gruppepres, ind i undervisning GENERELT  IT Net-hastighed, antal udtag  Lytte til studerende Evalueringer, anvendelse og deltagelse Uformel snak med underviser UV-ændringer på Intrapol Handling: -Studieture ifb. med talentspor og anden internationalisering -Styrkelse af studenterdeltagelse i DSR -Evaluering lægges ind i undervisning -Feedback til studerende om effekt af evaluering

18 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Kvote 2 optag 2015 - LAB Antal pladser total: 161 Antal pladser kvote 2: 80

19 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Intense studier  Strategisk satsning for alle uddannelser  Gennemførsel af eksperimenter i den daglige undervisningspraksis  Der anvendes særlige formater og eksperimentprodukt er defineret som filmstream  Eksperimenterne deles via eksperimentbørsen  Udvalgte review’ere og en studentertænketank inddrages for at vurdere hvorvidt eksperimenterne skal indgå i en samling af guidelines (inspiration) på Metropol

20 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Titel: En undersøgelse af om virtuel simulation øger motivation for læring og studieintensiteten på Laborantuddannelsen Formål: Konkret skal eksperiment teste, om og hvordan anvendelse af virtuel laboratoriesimulation har indvirkning på de studerendes arbejdsindsats med fokus på forberedelse og selvstudium i et teoretisk undervisningsforløb inden for genteknologi på Laborantuddannelsen. Eksperimentets aktiviteter:  Forberedelse og udvikling af eksperiment, undervisningsforløb og studenterevaluering vedr. anvendelse af virtuel laboratorie simulation i undervisningen på Laborantuddannelsen  Gennemførsel af eksperimentet og indsamling af data i forbindelse med undervisningsforløb i genteknologi for laborantstuderende. Studerende på 3. semester (ca. 31) tester anvendelse af virtuel laboratorie simulation ifm. et teoretisk undervisningsforløb. Simulation og anvendelsen evalueres ved studenterevaluering (spørgeskemaundersøgelse og fokusgruppeinterview) og quiz-tests med fokus på motivation og studieintensitet  Opsamling af resultater og dokumentation. Eksperimentets resultater ved studenter- spørgeskemaundersøgelser, -fokusgruppeinterview, -quizzes opgøres og evalueres mhp. mulighed for implementering. Resultater dokumenteres Intense studier - LAB

21 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Feedback – LAB/PRO -De studerende tilbydes feedback på alle mundtlige og skriftlige prøver og i forbindelse med alle større skriftlige afleveringer. -Den studerende tilbydes individuel feedback. Hvorvidt feedback tilbydes i mundtlig eller skriftlig form kan variere. -Formålet med feedback er at styrke den studerendes udbytte af undervisningen og bidrage til den enkeltes faglige udvikling (Feedback og Feedforward). - Det er den studerendes eget ansvar at meddele uddannelsen om, at de ønsker at benytte sig af tilbuddet.

22 Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Lise Nissen Indsæt billede 1. Klik på det lille billede- indsættelsesikon i midten af pladsholderen 2. Indsæt det ønskede billede 3. Klik Beskær til at ændre billedets fokus/størrelse 4. Ønsker du at skalere billedet, så hold SHIFT-knappen nede, mens der trækkes i billedets hjørner 5. Højreklik på billedet og vælg Send bagerst Aftagerundersøgelse 2015 Laborant uddannelsen  Spørgeskema udsendt til 126 -Kvantitativ -undersøgelsen lukkes d. 13. maj. - Rapport i løbet af juni/juli. Procesteknolog og PB i Laboratorieteknologi - Spørgeskema udsendt til Procesteknolog 25 hhv. PB 20 - Miks af spørgeskemaundersøgelse og kvalitative interviews. - Spørgeskemaundersøgelsen for Procesteknologuddannelsen lukkes d. 13. maj og PB i Laboratorieteknologi d. 21. maj. -Supplere med kvalitative interviews hvis behov: Kontakt til de aftagere, der ikke har besvaret spørgeskemaerne, for telefoninterviews.

23 www.phmetropol.dk


Download ppt "Lise Nissen Uddannelsesleder Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google