OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
SPU-modellen (Struktureret ProgramUdvikling)
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Digital Kultur Complexity. I dag Complexity Rheingold: smartmobs Cavanagh: network society Keen: amateurs Mini kursus-evaluering.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
SOME eller ANY Joan Neesgaard Continue Tryk på F5-tasten for at starte! og derefter Continue…
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
View Procedures Trigger og Function Jesper Tørresø DAB1 E07 1. november 2007.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Database Normalization without Mathmatics
Design dokument Agenda Intro Guidelines for the Game Concept Guidelines for the Game Proposal Guidelines Functional specification Kilde: Ryan, Tim (1999).The.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Udvikling med Microsoft 2007 Office System Michell Cronberg Microsoft MVP, MCT, MCAD ISV Innovation Day 2006 ServerServer.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Erfaringer og dialog omkring transforms AFP/PDF/AFP AFP Brugergruppemøde Maj 2012 Jørgen Ulrich.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6.
ANALYSE AF WEBADFÆRD – F2003 ANALYSE AF WEBADFÆRD - LEKTIONSGANG 12.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 12.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (1) Kjeld Svidt
ANALYSE AF WEBADFÆRD | F2003 OAW – LEKTIONSGANG 8.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 11.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Completing secondary education
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
An IP Strategy comprises
Scientific Method – Steps 1-2
Præsentationens transcript:

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 7

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Øvelse 2 tilbagemelding – part II Path analysis –Prerequisites –Purpose –Technology Personalisation and privacy –Adaptive Hypermedia –Regulatory issues

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ØVELSE 2 Generelt –Krav til aflevering: sitet inklusiv måling skal køre –Generelt om øvelsesrapporter: Benyt screen-dumps. Saml det hele i ét dokument (brug bilag). Gode ting –godt at så mange har været kreative med den udleverede kode –fint at I har været flittige til at besøge hinandens websites Dårlige ting –MySQL problemer (skulle nu være løst) –ellers ikke rigtigt noget faktisk :-)

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ØVELSE 2, fortsat Database-struktur –Den fundamentale forskel fra logfiler består i at mindste-enheden er en sidevisning og ikke et hit –felterne i databasen var kun forslag. Der kunne eksempelvis tilføjes IP-adresse, User_agent, referrer osv. –et par af jer har foreslået en mere relationel opbygning. Fint, men anti-datawarehouse-agtigt som vi skal se på senere. Måling af unikke brugere, god eller dårlig? Tavle/snakke-øvelse: Aktører –Aktørbeskrivelse –Primært formål –Hvorledes dækkes behovet

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PATH ANALYSIS Purpose –To improve usability and design … and thereby to improve sales and/or overall user experience –Understand users. Understand the medium. –Personalisation and user specific services (adaptive hypermedia) Prerequisites –Server requests (problems with flash and advanced dhtml) –Linear browser environment (challenge with weblications) –Implemented in website structure (unique identifier) in an active and clever way

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD ELEMENTS Entry point, Dwell, Querying, In-site navigation Exit points Read more: Kimball (chap 2)

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PATH ANALYSIS Ideas for implementation –Path: (3 cifre som side-id) –Path: (uid with delimiter) Building blocks –Consistent Page id –Consistent include element –Tracking points (not necesarily the whole website)

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PATH ANALYSIS Analysis –Percentage of people following a certain path –Understand relationship between sections of website –The fewer and simpler the metrics the better Technologies pro/con –Logfiles (IP based) –External logging/Site specific implemtation (cookie based) –Questionnaires –Qualitative analysis (uselab tests)

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PERSONALISATION Often portraied as THE FUTURE Anonymous users vs known users Registered users vs tracked (measured) profiles The 4 levels of user knowledge –1: A particular computer is engaging in a session. Cannot be used as a reliable guide to identify future sessions. Session identifier (session cookie / IP). –2: The same web browser on a particular computer has returned for a repeat session (persistent cookie / IP). –3: A persistent identifier that tells us a particular human being has returned to our website. –4: A permanent and specific personal identifier – a reliable guide to identify known customers. (Kimball, p 72)

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PERSONALISATION Welcome back, Mr AB Optimize website (paypal example) Suggestions – users who like this movie often Personal websites, myWEBSITE.com (save your searches and preferences) IMPORTANT: If you do not actively log on to the site then everything is handled via cookies !

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PRIVACY Key: There has to be a value for the customer and you must be able to explain what it is Insecurity issues –New medium, general tech-insecurity –International problems (how to deal with a company in Peru?) –Data can be kept indefinetely (in theory) –Data can be shared indefinetely (in theory) Goodwill / badwill – what signal do you wish to communicate –Amazon: We master the technology. It works. We care.

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD AVOIDING REGISTRATION If sign up is required a large part of users are supplying false and worthless data. Is that true? If sign up is not required few users will supply any data. Is that true? Anonymous ways of browsing are many – some predict that the area will increase dramatically You (user or company) cannot be sure that a privacy statement will hold in court

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD DATATILSYNET Reglerne er skønsmæssige Formål skal klart fremgå 3 niveauer (pjece, s 13) –1: Følsomme oplysninger, private forhold –2: Andre oplysninger om rent private forhold –3: Almindelige oplysninger (navn, adresse) etc. Som udgangspunkt kan kun data i niveau 3 registreres (uden udtrykkeligt samtykke). Herudover er markedsføringslovens paragraf 6a omkring elektronisk markedsføring værd at notere sig. Kreditkortnumre kan gemmes, krypteret (dog ikke kontrolcifrene), jvf PBS merchant guide. Usikkerhed på området !

OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD PRIVACY STATEMENTS