Trafiksikkerhedspolitik Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Forsikringskonsulent Conny Høy – - 9974 Forsikringskonsulent.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse
Advertisements

Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Kørekort og højresving
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Carl Peter Frederiksen
Sikkerhed og sundhed er godt for alle – både dig selv og din arbejdsplads. Samarbejde om forebyggelse Kampagnen for et sikkert og sundt arbejdsmiljø
Hold Fast Konsortiemedlemmer i UU Ringkøbing Fjords område: Deltagere:
Uddannelse & rekruttering Fiskericirklen - 9. oktober 2007 Poul Christensen Konsulent 3F Transportgruppen Uddannelse & rekruttering i transportsektoren.
Opgave: Handel, detail, kontor Ungdomscamp i forbindelse med maraton
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Kommunikation i projekter
KLIMATILPASNING I KØBENHAVN - FRA PLAN TIL VIRKELIGHED
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Socialtilsyn Midt Dialogforum Midtjylland mandag den 16. september 2013.
5F Forberedelse Forskning ForestillingFormning Fornyelse.
Arbejdsmiljøarbejdet i nye rammer
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik udenfor slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer på skærmen.
Kampagne til forebyggelse af el-ulykker
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Navn Navnesen via Indsæt/Sidehoved. Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller.
Lodsejerkontakt – nøglen til realisering af vådområder.
Uddannelsespulje Uddannelsesløft Ændrede G - dagsregler
Alternativ forside Overskrift Max 1 linje Vi kører bil, når vi kører bil – i kommunen! Samarbejde om Sikker Trafik – workshop 1. oktober 2014/ seniorprojektleder.
Sjældne Diagnoser – Hvem er vi? Hvad laver vi?. Hvad og hvem er Sjældne Diagnoser? Mere end 25 år på bagen Fra netværk til organisation, fra 2012 med.
Færdselslovens § 3, stk. 3, politi og vejmyndigheder efter samråd med skolerne træffer foranstaltninger til at beskytte børnene mod farerne fra den kørende.
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.
Landbrugets arbejdsskader og deres forebyggelse
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Trafiksikkerhed – Ringkøbing-Skjern Kommune September 2009 – opstart arbejdsgruppe på tværs af kommunens afdelinger, med det formål af udarbejde forslag.
Bestyrelsesmøde Onsdag den 18. april Budget for skoleåret Usikkerhedsfaktor: * Elevnedgang – kategori 1. elev = * Halvårlig budget.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Nyt fra og. Nye bøger ! Kommende bøger Konflikthåndtering Elementær brandbekæmpelse Opdatering Obligatorisk efteruddannelse for buschauffører Obligatorisk.
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR Kortlægning af Risici - opsummering Ulykke – APV – Risikolinje tegnes.
La Città Eterna La Città Eterna sommer 2016 ROMA 29. Juni – 5. juli 2016.
Temadage og kurser ”Regler for honorering når ansatte skal på temadage og kursus, og hvad kan med fordel aftales, inden et bevilget uddannelsesforløb begyndes”
2008 Regler for passagerbefordring. EU direktiv pkt. 2.3 PowerPoint præsentation.
Navn på underviser 1.  Navn  Lidt om underviserens faglige baggrund  Beskrivelse og mål for kurset 2.
Krav og bestemmelser.  5 dages efteruddannelse  I det sidste år af godkendelsesperioden (år 5)  Kan deles i to  4 plus 1, eller  3 plus 2  Varighed.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Køresikkerhed for chauffører Navn på underviser 1.
Målet for de individuelle køretimer I kørelektionerne bedømmes chaufførens evne til rationel kørsel med hovedvægt på sikkerhed, herunder navnlig beherske.
Cykliststrategi Kampagner Uheldsstatistik Dræbte: 57 i i 1998 Alvorligt tilskadekomne: 550 i 2007 – 800 i 1998 Lettere tilskadekomne:
Seminar NVF-udvalg juni 2006 på Færøerne Best practice Indeholder normer – bindende regler i mindre omfang Udmøntning af politikkernes ønsker.
Tjekliste om arbejdsmiljø Nye medarbejdere. Tænk i et sundt og sikkert arbejdsmiljø  Vær med til at give den nyansatte en sund og professionel indstilling.
Knallertens udstyr Beskyt dig selv
Sneplovsbeslag Reglerne er nu ændret, så der kan anvendes sneplovsbeslag i perioden 15. september til den 15. maj: Bil kan i perioden fra den 15. september.
15. december 2017.
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
Kryds og rundkørsler.
Kjeld H. Jensen 3F Susanne Linhart, DI BAR -> BFA -> BAU
TRAFIKPOLITIK PÅ SKOLER DERFOR
Center natur, miljø og trafik
Andre trafikanter.
Øveprøve – lille knallert
Tæt trafik.
Typiske ulykkessituationer
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Trafikpolitik for Durup Skole.
Præsentationens transcript:

Trafiksikkerhedspolitik Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Forsikringskonsulent Conny Høy – Forsikringskonsulent Lone Nielsen –

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Baggrunden: –Økonomi (forsikringspræmie) –Mange kaskoskader –Ønske om at blive selvforsikrede på kaskoskader –Ønske om mere risikostyring/opfølgning på skader Formålet Medarbejderne får de bedste forudsætninger for at passe på sig selv og andre i trafikken. Ambassadører for kommunen, også når de kører bil. Fokus på sikkerheden - bevidste om egen adfærd i trafikken Reducere antallet af skader/ulykker

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer 2-delt handlingsorienteret politik : Hvad skal medarbejderne overholde færdselsloven udvise hensigtsmæssig adfærd i trafikken Hvad skal Ringkøbing-Skjern Kommune (som arbejdsgiver) et obligatorisk uddannelsesprogram. planlægge kørsel gyldigt førerbevis

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Kan en trafiksikkerhedspolitik stå alene NEJ Vejen frem er viden til holdningsændring og for at nå dertil har vi valgt i Ringkøbing-Skjern Kommune at give vores chauffører både teoretisk og praktisk uddannelse

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Konkret samarbejde med Kompetence Silkeborg (AMU) omkring indhold og udformning af en 3-dages uddannelse. Godkendt som AMU-kursus primo 2014.

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Status –7 uddannelsesforløb (med udgangen af 2014) –274 personer har været på kursus. Siden 1. januar 2012 har kommunen ikke haft kaskoforsikring –Alle skader bliver der fulgt op på –Ser vi en uheldig udvikling deltager vi gerne på personalemøder –Laver kvartalsvis opfølgning på skadestatistik der sendes ud

7 Case 4 Man må ikke køre uden sikkerhedssele Man må ikke overtræde fartgrænserne Man må ikke køre bil i spirituspåvirket tilstand Konsekvenser ved overtrædelser af politikken Man skal generelt køre ordentligt og overholde færdselsloven Førstehjæl p Altid bakke i bås Orientering i kryds Ingen privat kørsel i kommunens biler Chaufførens køreuddannelse Opmærksom på Køretøjets stand og vedligeholdelse Altid surring af gods Regler for Parkering/ af- og pålæsning Tjek af kørekort Opmærksom hed under kørsel Ingen brug af mobiltelefon, GPS og anden elektronik i bilen under kørsel Opmærksom hed på andre. Fokus på vejen. Beredskab & overdragelse af køretøjet Opmærksomhed på bilens indhold Ikke køre når du er træt. Fokus på rene biler – inde/ude Blå: Det som alle gør i dag. Grøn: Det som I vil gøre i fremtiden

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer

VIRKER DET SÅ??

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer Vores mål med udgangen af 2014: Reducere skader fra 80 til 32 reducere udgifterne fra ca. 1 mio. kr. til ca kr. Vi er nået i mål i forhold til at få sat fokus på trafiksikkerhed i organisationen. Vi er ikke helt i mål på antal skader og skadeudgift

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer

Det er det lange seje træk gryden skal holdes i kog vi skal p.t. i gang med at planlægge 1-dags opfølgningskurser Ringkøbing-Skjern Kommune bakker op om Rådets kampagne

Trafiksikkerhedspolitik – Ringkøbing-Skjern Kommunes køretøjer