Mar 06 © 2005 IBM Corporation European Customer Advisory Council Meeting Brussels, Belgium January 25-26 2006 Jan Hansen, IBM Service Delivery Danmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Advertisements

CMS Installation at NIRAS
Værdistrømsanalyser.
Introduktion af analyse af projekter med ren energi © Minister for naturlige ressourcer Canada 2001 – “Analyse af projekter med ren energi” er et.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Foreningen for Ataksi / HSP Generalforsamling 2014
Softwaretest – med TestLink Open source testværktøj
1 “The Advocacy Triangle” – an approach to empowerment and social change Morten Bisgaard IBIS.
Danoffice IT har 17 års erfaring i at levere professionelle og effektive IT & IS turn-key løsninger til internationale organisationer som FN, NATO og EU.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Videndeling med kunderne • Scan∙Jour Captia Brugerforum • Account Manager Mikkel Christoffersen, Scan∙Jour.
1 Helge Munk, Munk IT Fremtidige satsninger - et kik i krystalkuglen Innovation i IT-erhvervet.
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
Øvrige internationale trends FORFRA, Hindsgavl 2011.
Pinpoint.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
System Center Suiten - helhedsbilledet
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Morten Strandgaard, Cad-Q 16. SEPTEMBER 2013 Johan Harrestrup, Cad-Q CAD-Q ROOM MANAGER CLOUD SOLUTIONS BY CAD-Q.
e-Tinglysning WebService Arkitektur
Ø90 Online service og uddannelse
Mød Microsoft – for udviklere & arkitekter Visual Studio, Express og Team System Niels Hilmar Madsen Microsoft
1 [Anders’ Firma] Forretningsplan. 2 Mission Statement At give mulighed for alle til at udføre dagligdagsting i et beskyttet miljø, der til stadighed.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Disposition Hvad er et ERP system Hvem er Oracle Hvordan virker Oracle
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
Fra web-indhold til web- services - eller hvorfor man ikke kan springe over åen i to små spring Søren Hebsgaard Manager Developer & Platform Strategy.
EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
edgemo summit Session: ”Skomagerbackup”
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
JN Data.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Relationelle databaser og XML
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
Den perfekte projekt manager Viden om klienten Overblik Gode kommunikationsevner Skal kunne tage styringen Mægle mellem parterne Erfaring God til at strukturere.
TFS – Branching strategi
1 Team Build med Team Foundation Server 2008 Konfiguration og udvidelse af build jobs Kort præsentation Hvorfor bruge Team Build Afvikling af et build.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
ECDL2008 Anders Conrad. Vigtige/interessante emner Digital curation and workflows (Carol Goble): workflows as ”first class” assets, encapsulation of process,
Købmagergade 26C, 1150 Copenhagen Introduktion til WF 4.0 Christian Stærk, Nebular.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
Web Services. OO (C++/ C#/Java) COM DCOM Web Services.
Det Fælles Biblioteks-system
SAP Best Practices Færdigpakket branchespecifik og brancheovergribende knowhow Tilgængelighed for SAP-kunder og SAP-partnere.
Standarder og ISO 9001 som ledelsesværktøj
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Styregruppemøde 26. januar Task-force-gruppen Ebbe LundBYG-til-VÆKST Allan Due3F Rasmus UllehusKPC Jim NøhrAMU-Fyn Erik J. JensenEAL Hanne LudvigsenEAL.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
EBAS Energi- og Bygningsrådgivning A/S Byggeskadeforsikring Energi og bygningsrådgivning A/S (EBAS) Bygherreforeningen & Ejendomsforeningen Danmark.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
SILVER Supporting Independent LiVing for the Elderly through Robotics Helena Christensen, Syddansk Sundhedsinnovation Martin Nitze, Odense Kommune.
Software group Denmark IBM Softwaregroup Denmark Technical Partner Meeting Sept Henrik Justesen Country Manager Technical Sales And Services.
PMO manager uddannelsen for IDA medlemmer.
IBM Software Group Underleverandør til IBM
Præsentation af forretningsplan
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Præsentationens transcript:

Mar 06 © 2005 IBM Corporation European Customer Advisory Council Meeting Brussels, Belgium January Jan Hansen, IBM Service Delivery Danmark (tidligere DMdata)

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 2 CAC medlemmer

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 3 Hvad er CAC ?  Et forum der har til formål at skabe dialog mellem ITM kunder og ITM udviklings team.  Begge parter har stor glæde af samarbejdet: –Kunder får lejlighed til at afprøve nye produkter før release, og påvirke funktionaliteten i udviklingsfasen. –Udviklingsteam får lejlighed til at se ud af sandkassen til ”den virkelige verden”, og tale med folk der har driftserfaring.  Kunder får mulighed for at ”netværke” med andre kunder med lignende installationer.

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 4 CAC møder  Der afholdes adskildte møder i de 2 CAC forum i hhv. USA og Europa  Mødefrekvensen er 3-4 gange årligt  ITM Product Manager Heath Newburn er vært på møderne, hvilket signalerer IBM engagement.

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 5 Det aktuelle CAC møde  Handlede om ITM 6.2 som kommer om ”et års tid”  Der arbejdes hårdt på at udvikle agenter (det samme som PAC’s), og de bliver releaset løbende.  Der mangler et værktøj ala Ressource Model Builder. Der arbejdes på et værktøj som kommer til foråret.  Der findes CLI for de mange kommandoer. Opgaver der ikke kan løses med via CLI, kan løses via SOAP interface. Dette er dog dårligt dokumenteret/supporteret.  Der findes pt. Ingen afløser for TEC logfil adapter, kun Universal Agent.

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 6 Det aktuelle CAC møde  Der arbejdes ikke hen mod en infrastruktur baseret på Websphere  Der arbejdes ikke hen imod brug af Universal Agent  Mødet efterlader et generelt indtryk af, at der er tilføjet meget til Candle Omegamon for at skabe ITM 6.1, men også at der stadig mangler en del for at gøre produktet ”Enterprise ready”  En stor kunde har ITM 6.1 i produktion i Januar måned, og et par meget store kunder har pilot projekter i luften på endpoints.

xxx Subject | CAC © 2005 IBM Corporation 7 ITM Guldkorn ITM 6.1 Forum  Best practises downloadable løsninger (IBM Tivoli Open Process Automation Library)  