IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsøkonomi og IT – en differentieringsopgave.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Online kollaborativ undervisning
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Velkommen til workshoppen
Brug af tablets på Højdevangens skole Skoletjenesten 5 marts 2013.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
Velkommen til. Hvor er jeg? BasismodulerModul 1 Skal det være … Sådan?
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Faglig Literacy Sprogbaseret læring i naturfag Arenaskolen Greve
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Digitale værktøjer i matematik
Du skal bruge digitalkamera Figurer samt evt. kulisse(r) Ved optagelse skal der bruges en fotograf- og en person til at styre hver figur.
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
Matematik i 4 klasse.
Ny PLC kultur med vejledning
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Google Drev på Stolpedalsskolen
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Kompetence i … Vemmelev den 13. januar
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
DK-CLARIN Workspace Struktur - Arbejdsbænk / Workbench Værktøj Ressource Ny ressourceEgen mappe 1DKClarin (KMIV)
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Læremidler til MADKAMP Kirsten Marie Pedersen UC Lillebælt/ Læreruddannelsen på Fyn.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Geometriforløb i 3. klasse - med IT, papir og blyant… Forløbet Billeder Elevprodukter Det sagde eleverne…. Tips & Tricks Klik på en firkant (ikke teksten)
Modellering og digitale værktøjer i matematik oktober 2015Niels Jacob Hansen - UCSJ1.
Gunslevholm Torsdag den 19. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelssen UCSJ 1
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Velkommen Mit navn er Lis Winther Indhold Tekst Punkt Figurer Smart Art Tegn selv Styring Masteren Temaer og skabeloner Til PP Til hele Office Lyd.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Din kreative online praksis! – del 2
Vælg skabelon/template
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Google som læringsredskab
It i folkeskolens matematikundervisning
Digital læring og undervisning
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
PowerPoint i undervisningen - med særligt fokus på billeder
Præsentationens transcript:

IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1

Dagens tema Opgave 1 fra sidst Formularer i Google docs – Oprette og redigere formularer Regneark i Google docs Opgave 2 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 2

Opgave 1 Undersøg i egen undervisning et af følgende funktionelle læremidler med udgangspunkt i at arbejde med matematisk kommunikation Funktionsprogrammer som f.eks. GeoGebra eller Regneark Digitale værktøjer: Kamera, lydoptager, video, redigering osv. Du kan f.eks. vælge at eleverne skal arbejde med: a) Forklar f.eks. et regnestykke f.eks. division b) Mosaikbrikker - beskriv figurerne - beskriv et mønster, som du er bygget og forklar hvilket type af mønster. Tag et billede, tegn symmetriakser. Beskriv med et uformelt sprog. c) Arealformler - optag en video med mobilen og beskriv d) Screencast - optag fra f.eks. geogebra. Brug af matematisk fagsprog Redigering af film kan foregår på skoletube.dk i f.eks. Moviecut eller på app Wevideo i Google Drev på skolen.nu December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 3

Opgave Planlæg et kort undervisningsforløb med et funktionelt læremiddel, hvor et af målene er matematisk kommunikation. Beskriv dine mål og indhold for undervisningen. Hvordan virkede det i virkeligheden? Du skal vælge at skrive det ned, fortælle på en video eller lave en lydfil. December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 4

Opgaver set den 4. december Talrække Former og farver Koordinatsystemet Minus Clara (minus) Dicte (minus) December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 5

En formular December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 6

December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 7

Formular Opret en formular med tre spørgsmål – Afprøv formularen – Rediger – Udgiv og lad andre svare December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 8

Visning af svar December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 9

December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 10

December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 11

Brug af Google regneark Excel ark kan importeres og bruges. December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 12

Opgave 2 Planlæg et kort undervisningsforløb, hvor eleverne skal bruge Formular og/eller Google regneark. Beskriv dine mål og indhold for undervisningen. Afprøv forløbet. Beskriv muligheder og vanskeligheder. Vis eksempler på elevprodukter fra undervisningen. December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 13