KOB-OPEN integration Denne præsentation gennemgår funktionaliteten i KOB-OPEN integrationen til Microsoft Business Solutions Navision / Attain / Financials.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Telos Team Introduktion.
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Kort om regnskabssystemer:
Velkommen.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Videregående pc-vejledning Modul 04: Windows-elementer 60+Bornholm.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Fup & Snyd Mariendalsvej Frederiksberg Telefon:
(Automatic Delivery Rewards)
Velkommen .
Videregående pc-vejledning Modul 12: Tekstbehandling 2 60+Bornholm.
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
KOB-OPEN.
TEST 1 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Formularer (Access, del 3)
Præsentation af Navne & Numre® Erhverv EUROCAPITAL
Beskrivelsesværktøjer
Mamut ServiceSuite Opsætning Online arbejdsseddel og Online booking
Kontrolpanelet Lær lidt om mulighederne i kontrolpanelet Tryk for start.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Introduktion til CURIS
Opret en database i Reference Manager, ver. 11 Åbn programmet. Opret en ny database. Placér basen ude på ”skrivebordet ” (kun i denne sammenhæng – da baserne.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Rapporter (Access, del 5)
Webserveren kan afvikle flere applikationer, der hver har deres eget selvstændige ”liv” og hukommelse. Den enkelte applikation består typisk af flere elementer.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
Delphi. Hjælper dig med at træffe de rigtige beslutninger Via Delphi Scoring gør vi dig i stand til at træffe bedre og mere profitable beslutninger. Nøgleelementerne.
Søg i KOB 1 IndholdSide Søg virksomheder i KOB 2 Firmaopslag 2 - Virksomhedsprofilen3 - Overfør virksomhed/person til CRM3-4 - Overførsel af flere virksomheder.
KOB A/S & Axdata A/S i samarbejde
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
UPLOAD DIN S2 SCANNER. At uploade sin scanner betyder at man: sender data fra alle de scanninger man har lavet ind til Nu Skins server, der dækker hele.
Introduktion til © 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Startskærmbilledet i Lync Startskærmbilledet i Lync har fliser i hubben til.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
SYNKRONISER DIN S3 SCANNER. At synkronisere sin scanner betyder at man sender data fra alle de scanninger man har lavet, ind til Nu Skins server, der.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Hidtil har det været besværligt og tidskrævende at oprette værktøjer og tilhørende reservedele. Man kunne ikke gennem værktøjets navn/nummer se hvilke.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Videregående pc-vejledning Modul 03: Harddisken 2 60+Bornholm.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Introduktion til Lync Windows Store-appen
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Søgning - Integreret modul. eLib seminar 18.–19. november 2004  Integreret i - udlånsklienten - katalogiseringsklienten - accessionsklienten - men ikke.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Webserveren kan afvikle flere applikationer, der hver har deres eget selvstændige ”liv” og hukommelse. Den enkelte applikation består typisk af flere elementer.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
UDVIDELSE Automatisk backup Introduktion Se, hvordan du opretter cron jobs til automatisk backup med Akeeba Backup. Rita Linde, 10people, Maj 2015.
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Guide – Siden skal slettes
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Modul 07, Elektronisk post
Hvordan registrerer jeg arter og besigtigelser i NaturAppl?
Præsentationens transcript:

KOB-OPEN integration Denne præsentation gennemgår funktionaliteten i KOB-OPEN integrationen til Microsoft Business Solutions Navision / Attain / Financials Integrationsmodulet giver adgang til KOBs database direkte fra Navision / Attain / Financials KOB-OPEN integrationsmodulet er udviklet af E Foqus. Modulet er certificeret af MBS og kan derfor licensmæssigt konfigureres direkte i C/Caps. Objekter kan downloades direkte fra E Foqus’s hjemmeside sammen med diverse vejledninger og betingelser: http://www.efoqus.dk/kob.html Relevante kontaktpersoner for yderligere information er: KOB: Bo Ketil Riemer, Product Channel Manager, bkr@kob.dk, mobil 40 86 04 18 E Foqus: Bettina Bak Lunde, bbl@efoqus.dk, Telefon 70 20 92 01

Data overføres over internettet i XML-format PC <- XML -> COM+ komponent XML -> CSV eller Fix WWW WEB Se r ver VB Pass Thru ko m ponen t Nat u ral Su b Prog AD A BAS Mainframe Entire Broker (med egen XML Wra p per )

Brug KOB-OPEN integrationen til at …. Oprette enkeltfirmaer Foretage markedsudvælgelser og masseoprettelser Opdatere data i din database - både enkelvis og i batch Søge yderligere informationer om en virksomhed At få kreditoplysninger og betalingserfaringer Kreditcheck

KOB-OPEN integrationsmodulet er tilgængeligt i modulet Relationsstyring. Dette modul har tidl. også heddet CRM Salg & Marketing, BIM og Marketing Herudover er modulet tilgængeligt fra Stamdatakortene for henholdsvis kontakter, debitorer og kreditorer

Oprettelse af kontakt, debitor og/eller kreditor Aktiver KOB Søgning i modulet Relationsstyring

Sådan søger du… Her kan du lave dit firmaopslag. Skriv din søgning i et eller flere af felterne i sidehovedet og tryk F11.

Resultat viser alle virksomheder, hvor Volvo indgår i hoved-, bi- eller tidligere firmanavn Dette ikon betyder, at virksomheden allerede ligger i din database. Dobbelklik på ikonet for at se stamkort

Med Page Up og Page Down kan der ”bladres” i tidligere søgninger Listen er visning af data, der fysisk ligger hos KOB. Data fylder ikke op i din database.

Der er fra knappen Detaljer adgang til KOBs informationer om den virksomhed i listen, der er markeret Er en eller flere af punkterne lysegrå/inaktive skyldes det, at jeres KOB-OPEN abonnement ikke giver adgang til denne information

Udvikling i alle nøgletal og tal fra drift og balance kan vises grafisk Se eksempelvis Regnskabstal for Volvo Danmark Den gule prik angiver hvilket regnskabsår, der vises data for. Skift regnskabsår på Page Up og Page Down

Regnskab kan naturligvis også ses i talformat på de øvrige faneblade

Der er fra knappen Integration mulighed for at oprette en eller flere i listen som kontakt, debitor og/eller kreditor i din egen database Efter oprettelse, er der naturligvis angivelse med ikon i listen

Oprettelses sker udfra de kriterier, der er defineret i opsætning Oprettelses sker udfra de kriterier, der er defineret i opsætning. Hér er eks. Defineret, at der ved oprettelse bl.a. skal importeres kontaktpersoner i direktion, forvaltning (offentlige institutioner) og funktionschefer

Markedsudvælgelse Aktiver KOB Søgning i modulet Relationsstyring

Vælg fanebladet Markedsudvælgelse

Foretag udvælgelse udfra de informationer, I har adgang til via KOB-OPEN abonnementet

Indsæt kriterie. Standard Navision koder som >,< og .. kan anvendes

Kombinér kriterier ved at anvende Udvid (eller-søgning), Reducer (og-søgning) eller Fravælg

Når kriterier er defineret trykkes F11. Resultater i antal vises Tryk Hent virksomheder for at få lagt emnerne over i listen under fanebladet Firmasøgning

Resultat af udvælgelsen vises nu i listen, men ligger fysisk stadig kun hos KOB Listen kan redigeres manuelt ved at slette enkelte emner (F4) Alle emner kan oprettes i jeres database. Der kan samtidig oprettes en målgruppe til brug i.f.m. kampagner

Opdatering - Enkelvis Gå til stamkort for kontakt, debitor eller kreditor

Gå til Opdatér fra KOB via knappen Kontakt, Debitor eller Kreditor

KOBs informationer Dine informationer Opdatér din database med de rigtige oplysninger fra KOB

Opdatering - Batch Gå til menupunktet KOB Datavask

Datavask foretages typisk i mindre grupper á 100 – 500 emner for at bevare overblikket. I.f.m. hentning af kontakter, debitorer eller kreditorer kan der defineres yderligere selekteringskriterier

Inaktiv i KOB betyder, at virksomheden er lukket Inaktiv i KOB betyder, at virksomheden er lukket. Hér kan du altså se, om der er nogen kunder, der skal spærres (- MED DET SAMME !!!) Bør Opdateres betyder, at nogen af dine stamoplysninger ikke længere er aktuelle

Opdatering kan foretages enkeltvis (samme skærmbillede som ved enkeltopdatering) eller du kan bede systemet opdatere alle med markering ”Bør Opdateres” automatisk

Yderligere informationer om en virksomhed i din database Yderligere informationer om en virksomhed i din database - Kreditoplysninger - Betalingserfaringer Gå til stamkort for kontakt, debitor eller kreditor

Gå til KOB Informationer via knappen Kontakt, Debitor eller Kreditor

Stamoplysninger, juridiske oplysninger, antal ansatte og kapitalgrundlag KOB Kreditrating og anbefalet kreditmaksimum

Yderligere informationer kan hentes på knappen Detaljer Yderligere informationer kan hentes på knappen Detaljer. Regnskabstal er vist tidligere. Hér følger yderligere nogle eksempler

Der er ingen anmærkninger i RKI Et kig på personkredsen

Betalingserfaringer viser hvordan virksomheden har betalt sine regninger indenfor de sidste 3, 4-12 eller 13-24 måneder Yderligere specificering på tid eller fakturastørrelse er mulig KOB indsamler disse oplysninger i et samarbejde med mere end 150 partnere

Online kreditcheck med mulighed for anvendelse af egen policy Online kreditcheck med mulighed for anvendelse af egen policy. (Tryk F11) KOBOPEN1 og 2 er demopolicies. Kreditbeløb indtastes i 1.000 kr.