LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Dialyse ved kronisk nyresvigt Kan antallet af patienter i udgående dialyse øges? En medicinsk teknologivurdering Teknologi Johan V Povlsen Nyremedicinsk.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vejledning om videregående uddannelser Studievalg.
Learning Ressource Centres En studierejse til Leeds og Sheffield februar 2002.
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Danmarks Ishockey Union Idrættens Hus Brøndby Stadion 20 DK-2605 Brøndby Phone: Fax: website:
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Kristeligt Studenter-Settlement En erhvervsdrivende fond.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
The Danish Lesson Center for Second Language Studies August 23, 2011 VMS.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dóra Bjarnason DPU 2.Oct Families and children with disabilities Coping strategies and empowerment.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Greylisting Gerth Stølting Brodal.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
School model and counseling methods
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
Delprøve 1, december 2011.
By Hin, Anders W, Oisín and Thea.  There are about 170km of train tracks in Denmark, and 84 stations.  The trains transport about people a day.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Chairman Vagn Sørensen Presentation.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
MPP IMPACT SEPTEMBER 2013 TEACHING PHILOSOPHY AT THE BUSINESS SCHOOL KNOWLEDGE YOU CAN’T GOOGLE.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
Grunde til at jeg elsker dig
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Lene Sandholdt & Johan Kulmbach
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Completing secondary education
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
JOB SHADOWING WEEK AT BAGSVAERD KOSTSKOLE OG GYMNASIUM DENMARK
Teacher Tips for Success
AB295 Sexuality Education Expansion Bill
Indigenous Demographics
Parental Influence On Screen Time Usage
Actor Project Your name: Go to mswolfdrama.weebly.com
Maynooth University Placement
Præsentationens transcript:

LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014

EGMONT FONDENS SIGNATURPROJEKT

LÆR FOR LIVETS TRE BEN 1.Learning Camp 2.Mentorordning (Mentoring) 3.Dialog- og kompetencecenter (Competence centre)

MÅLSÆTNING Styrke anbragte børns faglige kundskaber gennem omsorgsfuld læring, så de kan gennemføre en ungdomsuddannelse (Upper secondary education)

RISK… Former foster children are (compared to other kids) more likely to be: Marginalized in the labor market Involved in Crime Become a parent very early Mental disorders Early death (including increased risk of suicide) Kilde: Vinnerljung, B. & Sallnäs, M. (2008): Into Adulthood: A Follow‐Up Study of 718 Young People who were Placed in Out‐of‐Home Care during their Teens. Child & Family Social Work, 13 (2), s 144‐155; Olsen, R.F., Egelund, T. & Lausten, M. (2011): Tidligere anbragte som unge voksne. København: SFI: 11:35.

CHILDREN IN CARE AND LEARNING 17 pct. af unge på år (anbragt som 16 årige) has not completed primary school sammenlignet med 3 pct. af alle unge på samme alder. Flest unge mænd. 12 pct. af unge mellem år (anbragt som 16 årige) has not completed primary school sammenlignet med 1 pct. Af alle unge på samme alder. Flest unge mænd. 40 pct. Af de unge på år (anbragt som 16 årige) has an upper secondary education sammenlignet med 80 pct. af alle unge på samme alder. FACTS… Inge Bryderup, 2012

MÅLGRUPPE (WHO?) All children in care in Denmark, which is “normal” gifted and years, when they begin the program

KORT FILM FRA LEARNING CAMP h?v=n6kwPQuPw3o

Fakta 29. juni -13. juli børn 48 voksne, heraf 18 lærere 6 klasser med 3 lærere i hver og ca. 17 elever 18 teams Ca putninger LEARNING CAMP 2014

Dagsprogram på Learning Camp  Godmorgen (kl. 7.30)  Sportsaktivitet (45 min.)  Undervisning (2 timer)  Aktivitet – sport, krea, læsning m.v. (45 min.)  Undervisning (1 time og 15 min.)  Pause og fordybelse (1 time)  Aftensmad (kl )  Godnat (kl )

LÆR FOR LIVET MENTORORDNING

WHO IS MENTOR? Academic role model Voluntary Can meet once a week Living close to the child Minimum three-year perspective

WHAT IS IMPORTANT? Committed and spacious Stable Create a desire for learning Training Conditions

WHY BE A MENTOR? Make a vital difference! Ambitious and long-term project Network with other mentors Supervision New knowledge about children placed in foster care Professional assistance and support from Lær for Livet

TAK FOR ORDET THANK YOU SPØRGSMÅL/ QUESTIONS

CONTACT: STINNE HJORTH-ANDERSEN