Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skattemappen – Hent økonomiske oplysninger
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Videregående pc-vejledning Modul 13: Brug af tekstbehandling 60+Bornholm.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Videregående pc-vejledning
Hvordan får du et Print Screen
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvordan du læser forældreintra
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Undervisning og introduktion november 2013
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
FMK FMK er et ambulant system, som alle kan tilgå.
Konferencer & Rettigheder FCkursus Februar © 2005 Jan BøghVUCnet: Konferencer & RettighederDias nr.: 2 Indhold 1. Hvorfor skal jeg som lærer kunne.
1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint 2007 Kursus Enkle præsentationer.
Udlægning af en ny cache
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Introduktion til CSS I gang med min første HTML & CSS hjemmeside.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Hvad er CURIS? CURIS er et IT-system til registrering af forskning og formidling på KU CURIS er navnet for Copenhagen University Research Information System.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Hvad kan tabeller anvendes til
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
1 Menuer (MenuStrip) MonthCalendar + DateTimePicker ListBox & CheckedListBox ComboBox Faneblade (eng.: tabs) med TabControl Steen Jensen, efterår 2013.
Aktiv brug af Søften Portalen
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Microsoft® Lync™ 2010 Kursus for stedfortrædere
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
1 Test i Word 2007 Klik her for at begynde. 2 Hvor skal du klikke for at gemme dit dokument?
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Oversigt for © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Lync Web App Deltage i et Lync-møde ved brug af computerlyd Hvis du ikke har Lync.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Lidt hjælp til hjemmesiden Log ind Første gang du skal logge ind på siden skal du kigge nederst til højre og finde…. Log ind med det brugernavn og det.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
GUIDE TIL LOGIN PÅ SKOLEBORDET
Sådan anvendes BG-NetBank
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Opret fremmed kursus Blå kurser: Fremmed kurser
Præsentationens transcript:

Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1. Klik på TDC-ikonet i menu-linien nederst th. 2. Brug altid dit BAM-navn og -kode, (mit navn er LMOE0001)). Huske: store bogstaver. Brug det password du valgt til din digitale signatur og klik på ”OK”. Bemærk: Hvis det er korrekt, hvad du har skrevet, får du ikke noget svar om at ”alt er vel” 3. På skrivebordet, klikker du nu på ikonet (Elektronisk indberetning SEI): 4. Klik på den linie hvor dit navn fremgår efterfulgt af ”medarbejder”. Hvis ikke det står der, trykker du først på ”opdater”. Hvordan jeg opretter en elektronisk dødsattest Udarbejdet af Birgitte Baldur Felskov og Lars Krag Møller, aug.2010, rev. Juni 2013

5. Log ind på ny på den side der fremkommer 6. Nu er du på siden hvor dødsattesten skal registreres. 7.For at oprette et nyt skema til indberetning, klik på ikonet øverst til venstre 8. Skriv patientens (ved døde nyfødte: moderens) CPR nummer i relevant felt ligesom øvrige felter udfyldes. Bemærk: Ved dødsfødsel udfyldes linjen Dødførdt med dato og klokkeslæt samt køn. Anfører du noget i ”Dødstidspunkt” opfattes det som udtryk for at kvinden er død (ikke fosteret) og vælg afmærk ”side 1.” ved at klikke i cirklen 9. På spørgsmålet : ”Hvem indberetter” anføres: jeg.

10. Under afsnittet ”Dødsattest side 1” anføres relevante data 11. Mht. dødssted anføres følgende 12. ”Attestudfyldende læges funktion” som står længere nede, udfyldes også ligesom dødstegn, oplysninger om tidspunkt og kontakt til politiet mv. Nu kan du ved at trykke på ikonet i v. hjørne kontrollere om din indtastning er korrekt, og følgende ”OK” -meddelese fremkopmmer.

13. Tryk nu på inkonet ”save”/gem (1) og herefter på næste ikon på rækken (2)”udbakke” 14. Du får nu et billeder af dødsattester der er lavet i dag på HvH. Vælg din attest og tryk på ”send”-ikonet : 1 2

14.fortsat. Indtast på ny din digital signatur kode i TDC-login. 15. Gentag samme procedure for side to i attesten, hvis du vil udfylde den. Dødsårsag: 16. Ved at klikke på de pile der peger ned, vil du få valgmulighederne i den givne boks 17. I feltet obduktion, anføres (hvis relevant) hospitalsobduktion og i tekstfeltet, anføres ”ønsker obduktion” 18 Valider, Gem og læg i udbakken, afmærk din pt. og 19 Send dødsattesten 20. Find den relevante dødsattest i ”sendte skemaer” 21. Print side 1 i to kopier der lægges i journalen, underskrevet og stemplet