Velkommen till Atea Logistics

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Etablering af virksomhed
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
DAGENS PROGRAM DET PRAKTISKE Kl MODUL  CONSIGNOR’s opbygning i setup  Menuerne i "MAIN"  Tilretning af produktionsskærmbilledet i CONSIGNOR,
TEST 2 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
(Automatic Delivery Rewards)
Digitale flytterapporter
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
Hvad kan din virksomhed gøre for at leve op til banker og leverandørers krav ? 6. oktober 2009.
Den konfigurerbare skakt Præfabrikerede skaktelementer
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Dataopsamling og GPS-styring
SMA Vores nye dagligdag ☺.
1 Belastningsprøve Fredag 16. september Agenda Kl. 08:00Velkomst v. Allan Harding Status på Imerco projekt, v. Allan Harding Oplæg til belastningsprøve,
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Beskrivelsesværktøjer
Forøg din værdi som konsulent
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
26.2 Kapacitetsomkostninger
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Grontmij Grontmij Status på udvikling af ny JordWeb ENVINA JORD 25. September 2013 Copyright © 2013 Grontmij A/S | CVR Musikhuskvarteret - Aalborg.
SEO PÅ AU.
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Backoffice præsentation
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Quality Management Systems
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Stormøde for økonomi på AU
Edgemo PC2go Lars Andersen, CEO edgemo. Din forventning? edgemo PC2go.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Beskyt din virksomhed- Workshop
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
Best practice i sociale medier
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Intern tidsmæssig omkostning
Klar til smart vækst / GATE21
Præsentationens transcript:

Velkommen till Atea Logistics Joachim Aronsson

Agenda Kl. 11.00 Præsentation (kort) af Atea Logistics Kl. 11.30 CC uddannelse/information Kl. 12.00 Frokost Kl. 12.30 Rundtur på kontoret og hilse på kolleger: CC, indkøb, produktansvarlige, implementation, claim, produktadmin, goITloop, transport m.fl. Kl. 13.00 Rundtur lager, konfig og recycling Kl  14.00 Evt. opsummering Hjemrejse

Mål med dagen At møde alle svenske kolleger i arbejder med. Et øget kendskab til Atea Logistics. At se hvordan vi håndterer Atea´s kunder i Norden. En øget forståelse (begge veje). At øge trafiken over Øresundsbroen (kun den grønne!) Er i med? 

Växjö Växjö ”Europas grønneste by!” 81.000 indbyggere Universitetsby 65% av Nordens befolkning inden for en radius af ca. 500 km. ”Vi har været med til at opbygge IT-infrastruktur siden 1985 (langt inden computere var hver mands eje).”

Atea Logistics

Vores overordnede ansvar Vi indkøber, lagerfører og leverer IT-produkter. Vi minimerer udgifterne for indkøb, konfiguration, installation og genanvending. Vi optimerer miljøarbejdet indenfor IT. ”Vi forenkler og effektiviserer håndteringen af vores kunders IT-produkter, gennem hela livscyklussen.”

I princippet ubegrænset valgfrihed

Fokussortimentet Tilgængeligt. Langsigtet. Enkelt. Et hurtigt og stabilt leveringsflow med standardiserede produkter. Produkter som er nøje udvalgt fra markedsledende producenter med lang levetid på op til 18 måneder. Produkter hvor udskiftninger adviseres hver måned med erstatningsprodukter. Produkter med kontrollerede produktudskiftninger med overlapning til nye modeller. Produkter på lager med kort leveringstid Produkter som muliggør lavere pris/ydelse over tid. Udvalgte produkter med miljøklassificeringer som f.ex. Svanen, EPEAT og Energy Star produkter med lavere energiforbrug. Tryghed og kontinuitet i produktvalget og en forudbestemthed i livscyklus Produkter som kan genanvendes efter sin livstid med god andenhåndsværdi. Aktuelt sortiment findes på intranettet

Atea Logistics via Disti / ”F9+” Eneste autoriserede distributør i Norden. Eneste distributør som kan leverere på 1 dag. Deraf vores løfte til jer på 3 dages leveranstid (men se herunder) One stop Shop Samleverancer = miljøvenlige leverancer Pris Atea Logistics är prisdrivande emot distributörerna. Valutaeffekter Nyt fra 15 oktober: Saldo/Leveringstid ved orde- tilgang er fjernet fra F9-filen da vores distributører ikke har kunne overholde SLA. Vi kvitterer nu med bekræftet leveringstid pr. order.

Helhedssyn på IT-omkostningerne Produkter Rigtige produkter Lang livscyklus Rigtig pris Ydelser Konfiguration Transport Installation Afemballering Ta tilbage gammelt udstyr Genanvendelse Vores opgave er at minimere hele kost strukturen for produktforsyningen indenfor IT-logistik.

Skræddersyet kun mod kundernes krav og behov Det er dine kunders ønsker som styrer: Hardvarekonfig PC – Printer – Server – Mobil – mm Imagehåndtering >VPN opkobling Tyverimærkning Inventarmærkning Asset mærkning og rapportering Emballagefri levering Udrangering/Recycling

Config Center, danske kunder 2009

Logistikløsninger Normal transport Ugeleverancer Samleverancer Afemballeret leverancer Tidsbestemte leverancer Indbæring Afhentning

Fordele Vi tager hånd om den tidskrævende håndtering af udtjent udstyr… Med garanteret sikkerhed udfører vi sletning med markedsførende værktøj… Vores genanvendelsesprocesser er helt miljørigtige… Vi tilbyder faste inpriser… Vi hjemtager/looper alt slags IT og elektronik… Din kunde kan vælge mellem fire forskellige ”loops”… Vi håndterer ca. 200.000 enheder hvert år.

Fire forskellige tilbud Miljørigtig skrothåndtering Maximal tidsbesparelse alle ydelser indgår Maximal sikkerhed alle ydelser indgår Maximal miljøgevinst alle ydelser indgår Vi er i dag det førende produktionscentrum i Norden og Baltikum indenfor genindvinding og genanvendelse af it-udstyr og øvrig elektronisk udstyr. Vi er ISO 9001 & ISO14001 certificeret. Professionel datasletning med licenseret sletningsværktøj fra førende producenter.

Priser Hardware Generelt: Billigst på F9. Bid: Opdaterede uplifts findes altid på intranettet under Atea Logistics. Eller klik her Ydelser Aktuel prisliste findes på intranettet goITloop (brugt udstyr) Aktuel prisliste findes på intranettet. Ved større projekter, kontakt os endelig tidigt i processen med så meget information som muligt = bedre forudsætning for bedre pris.

Hvad sker der på ydelsesområdet? Samarbejde med Riga Infrastruktur klar Udvikling af markedsmateriale i gang. Større fordele for Atea´s sælgere og kunder omkring: - udvikling af image - certifiering af hardware - rådgivning - applikationshåndtering - image load - meget enkelt pakket i et kundetilpasset koncept. Nu kører vi image load på Apple i stor scala! Specifik MAC-server er installeret. Vores teknikere har gennemgået uddannelse Ca. kapacitet: 150 stk. PC/dag Ydelsesforum Ca 1-2 gange/kvartal Deltagere: Claus Andresen, Brian Holch, Lars Jørgensen og Joachim Aronsson Her gennemgår vi generelle krav/ønsker fra salgsorganisationen. Vi diskuterer nye behov/kundekrav og fundamentet skabes for beslutninger og investeringer.

Tag din kunde med til Växjö! Vi har 3-4 kundebesøg/uge Eksempler på store kunder i efteråret: Volvo, IKEA, Astra, Preem, ITT, SLSO, Landstinget i Jönköping, Post Danmark, Sydbank, ECCO, Helse Nord… Kundebesøget Præsentation Atea Logistics Rundtur Fordybning i nogen af følgende emner: Grøn IT goITloop goITgreen Server & Storage Print Markedet – teknik –trend´s Produktvalg – roadmaps (generelt og pr. producent) Konfigurationsydelser Logistiktjenester

Information till sälj Udsendes i hele Norden till ca. 1200 modtagere (sælgere, specialister, CC, chefer). Informationsbrev I starten af hver måned Produkt bulletiner I midten af hver måned SALE Ved behov Server Storage 1-3 g. pr. kvartal Efter en tid lægges alle udsendelser ned på jeres intranet under mappen Atea Logistics.

Stora volymer levererade i Q3… All time high for Atea Logistics! 100 000 levererade PC under sommaren! Hvoraf ca. 35.000 elev-PCére September måned sammenlignet med Q2: Enheder (PC/Monitor/Print): 48.000 stk. i september sammenlignet med 38.000 stk./md. +26% Order: 62.000 stk. i september sammenlignet med 45.000 stk./md. +37% Konfig: 5.800 h sammenlig. med 3.100 h/md. +87% Recycling (Antal PC): 11.000 stk. sammenlignet med 10.000/md. +10% Resultat: Fantastiske volumner Men vokseværk og forringet servicegrad. Niklas Lundström, produktionschef. Nyhedsbrev uge 41

Actions i sept-okt (gennemførte) Vi har forstærket samtlige funktioner med flere medarbejdere, fra CC og hele vejen gennem produktionskæden - vi har i september været 31 flere kolleger. Vi har skabt forandringer i den orderadministrative proces for at forkorte svartiderne. Vi har udvidet produktionsvinduet til at omfatte aftener og weekender. Vi har foretaget investeringer (truck´s, arbejdsstationer, pakkemaskiner, 200 flere lagerpladser, ekstern lager m.m.) Reorganisering af produktionen.

Del 2: Intern presentation For CC i Danmark, efteråret 2010

SLA Deadline for ordreafsendelse Leverance af hardware Kl 16.00 Transport fra Växjö til kunde i Danmark 1 dag til alle brofaste øer Hasteordrer / Express leveranser Kontakt CCDK så undersøger vi alltid. Ring.... CCDK Svartid: Indenfor 2 timer Leverance på specifik dag Skriv ønsket leveringsdag på din ordre som tekst. Håndteres af CCDK. Leverance af hardware Ordrer lagt inden kl .16.00 med produkter på lager, leveres samme dag fra Växjö. Er dagen efter hos kunden i Danmark. Store ordrer på mere end 100 enheder kan forsinkes med en dag. Leverance af hardware med ydelser 2 dage gennemsnitlig leveringstid fra Konfig Max. 50 maskiner pr. kunde pr. dag på løbende ordrer. Projekt: Får vi jeres leveringsplan 3 uger inden ønsket produktion kan vi planlægge for det og kan dermed håndtere højere volumner pr. dag. Indkøb Sker normalt dagen efter lagt ordre eller K1/K2. - Kontakt CCDK ved ønske om hurtigere ekspedition

SLA Se komplet SLA på intranettet under mappen Atea Logistics

Nye varenummre - produkter Kundeunikke CC Danmark tager kontakt med Bidmanagement. Bidmanagement... Sikrer at varenummeret fungerer på e-Shop / Navi, samt rigtige kunde-endelser mv. Skaber datagrundlaget med relevant information, bidnummer mv. Sender info til Atea Logistics Derefter skaber Atea Logistics artiklen. Tænk på at have gyldige bid´s. Standard Sker med producenternes kataloginformation hos Atea Logistics. Derefter hos Bidmanagement. Bids og bidhåndtering Håndteres af Atea Logistics (Bidinfo). Vi opdaterer jeres system hver nat. PC-teamet får alle HP bids/quotes pr. mail. Produktadmin och Bidinfo

Lenovo leveringstider og status på indkøb Opdateres løbende elektronisk. Så snart Lenovo giver os nye datoer opdateres de i Navision. Ønsker man at se detaljeret information om sin kunde´s Lenovo indkøb på kundeunikke varer, så findes de i en fil som opdateres dagligt. Se intranettet under mappen Atea Logistics/Værktøj. Eksempel >

HP VSI Vi kan købe ind til danske VSI-kunder i Växjö. FM-aftalen SKI-aftalen Enterprise Vi er klar til at hjælpe jer med indkøb, lagerhold og tilhørende klargøring på mange flere kunder. ”Hvordan klargør jeg min kunde?” Se ny VSI checkliste på intranettet (Atea Logistics/Værktøj).

Sikre lager til sin kunde Vores tilbud på kundeunikke lagre K1 och K2 Beskrivelse og præsentation findes på intranettet under Atea Logistics. Process/Ansvar Inkøb i Atea Danmark godkender alle K1/K2, send derfor altid dit datagrundlag til indkoeb@atea.dk Indkøb siger OK og sender videre til ccdk@atea.se som oplægger varerne. Inkøb sker default efterfølgende hverdag. K3 (inom kort) Minimumsbeholdning med genbestillning. Vi har længe kendt til jeres ønsker . Dette kræver en systemtilpasning, arbejde er igangsat nu. Lancering forventes dec/jan.

Rapportering af K1/K2 Saldo Vi har specifikke kundenumre i Logistics for alle kunder med K1/K2. Korrekt saldo findes dermed i Navision og e-Shop på respektive kunde. Ugerapport Hver mandag får CC og sælger automatisk en mail med aktuelle K1/K2 beholdninger på sin kunde. Eksempel JYSK (herunder)

Nye varenr - ydelser Når ordren er landet starter implementeringen Implementering = At sikre kundens ønsker Kontakt impl-logistics@atea.se Rutiner Tyverimærkninger Image/Teknisk implementation af server Pakkeinstruktioner Logistikydelser Spørg os gerne en gang for meget!  Ved konfigydelser laves derefter en pilotordre som kunden skal verificere og godkende. (se næste side) Når varenummeret er klar til ordrelægning lægger bidmanagement@atea.dk det i Navision. Standardvarer Eks montering hårdvara og LOOPs (er ikke kundspecifikke)

Pilotordrer på Config Center Pilotorder… Foretages altid på nye ydelser Foretages altid på ændring i eksisterende ydelser Foretages altid pr. model ”Hvorfor Pilotordrer? Vi spilder jo bare tid!” For at: Sikre vi har forstået kundens ønsker korrekt. Udelukke uklarheder. Eksempel i oktober: CSPOT sender sin instruktion for image load af PC. Behøver en ”haste håndtering” af 8 PC. Det visar sig at kundens instruktion var uopdateret og fejlagtig. Opdateringer blev foretaget i dialog med kundens tekniker. Derefter kunne vi producere det resultat kunden ønskede fra start! Alle ved hvor dyrt det er at rette fejl ude hos kunden og hvilken badwill det giver. Lad os sammen gøre det rigtigt fra start!

Track & Trace Track & Trace Atea Logistics sender dagligt en opdateret Track & Trace fil med alle leveranceinformationer til Logistikservice. Jeres ordrenummer i Navision sammen med kollinummer hos transportøren. Denne publiceres hver morgen på jeres intranet : Atea Logistics/Værktøj.

Specialtransport – koordineras lokalt Eks. på tidsbestemt leverance kl. X eller indbæring Læg VXJ-SPECIAL på din order sammen med beskrivelse (tekstline) af kundens ønsker. HIT Danmark er udvalgt. Når ordren modtages af Atea Logistics, ser vi at ordren ska have specialtransport lokalt. Atea Logistics kontakter Customer Admin i Atea DK. Customer Admin i Atea DK læser på din ordre i Navision hvad kunden har ønsket. Customer Admin lægger ordre på leveranceydelse i forhold til kundens ønsker hos passende transportør. Transportøren udfører og fakturerer Atea DK. Udgiften belaster din ordre i Navision Några av kollegorna i Customer Admin

Kontakt os Priser, nye business cases, kundebesøg i Växjö Lars Jørgensen och Joachim Aronsson Ydelser/LOOP: Claus Andresen Implementeringsgruppen: Nye ydelser, projekt m.m Anna Strömgren, Tomas Bergström, Stefan Idstrand, Pär Wisme (teknik) impl-logistics@atea.se Presales hardware Johan Edlund och Per Anders Joveling products@atea.se Produktansvarlig Patric Johansson, Martin Pettersson, Fredrik Örnberg, Paula Lundberg, Jonas Thuresson, Jens Karlsson CCDK - Ordrer/Transaktioner og leveranceinfo. Customer Care, Logistics ccdk@atea.se Kontaktliste med telefonnummer mv. findes på dette link: Kontaktliste Atea Logistics