 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kapitel 5 Den kreative strategi
Advertisements

• Indsamles og udarbejdes af projektleder • Bedste grundkort er seneste O-Kort af området • Hele kortets areal opdeles i mindre stykker afgrænset af tydelige.
Farvevirkning/Farvekontraster
Red Bull Magnus.
Red Bull kan købes i 164 lande.
Vores syn og optiske illusioner
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Afsætning 2012.
Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K
Projektopgave klasse.
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
Billed analyse gruppe Maja Lyberth, Jonas Johansen, Ove Berthelsen. FA Piareersarfik.
Sprog/billeder på Internettet
Markedskommunikation Kapitel 10
Kommunikation / it.
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Nonceba Family Councelling Center, Khayelitsha, Cape Town, South Africa Sydafrika er det land i verden der har den værste statistik for børnevoldtægter.
P O R T R Æ T A F Ludvig Holberg. I N D H O L D S F O R T E G N E L S E Portræt af Ludvig Holberg Kapitel 1- Holbergs baggrund Kapitel 2 - Rejser Kapitel.
Gabriel Klassiske korinthiske søjler Jomfru Maria Maria læser i skriften Den blå kappe Fra Angelico: ”Bebudelsen” ca Uddrivelsen fra Paradis Undfangelsen.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Relationer – Omgangstone
Spørgeguide til nyt design
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Hvad ser du? (..et ansigt - eller ordet “Liar”).
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Farveplanlægning. Farveplanlægning er en vigtig del af Malerens daglige arbejde, dette kan angribes på mange forskellige måder. Farveplanlægning på stedet.
Af. Skafte.
Perception og disposition af grænseflader
Ida Koch, 2005 BELASTNINGER I ARBEJDET MED SELVMORDSTRUEDE Hvad er svært for dig – og hvordan har du mærket belastningerne? Hvordan beskytte sig mest muligt.
Metaforik og alternative muligheder
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. HVORDAN ER JEG EN GOD KOLLEGA? 1 DOG SÅDAN.
Reklameanalyse Walkthrough.
Pia Svejgaard Pedersen
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Det moderne gennembrud
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
Farven som form og rum skabende element Lucian Freud.
Hjemmesiden Stilen Funktionalitet Mangler. Stilen Simpel, enkle linier, klart mønster Få farver i tekst – symbolik – valgt med henblik på kunstnerens.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
mens animationen kører afprøve andet design
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Forebyggende Elementer
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Levende billeder: Kortfilm
Energiens Topmøde 11. juni 2014 Houston we have a solution!
 1: Afblegningspulver blandes med beise. Alle beisestyrker kan anvendes, dog må 12% beise aldrig komme på hovedbunden.  2: Bruges til kamstrejf, striber,
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Instruktioner Der findes 4 forskellige skabeloner i 6 forskellige farver: titel, punktopstilling, billede og citat. Derudover er der én skabelon hvis titelsiden.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Butikkens udtryk Profil Logo Hjemmeside. BLÅ Fremmer koncentrationen, fordybelse, ro, afslappende Symbolisere bl.a. Tristhed, kvalitet, stabilitet.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
– moderigtig foryngelse
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Rita Buhl 22. september 2018.
Livets Ord Februar 2018.
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Interaktionsdesign.
“Glæd jer altid i Herren!” (Fil 4,4).
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)

 Grænsefladen mellem afsender og modtager  Brugeren skal motiveres til det ønskede formål  Oplyses  Køb  Holdningsændring  Etc.  Brugeren er utålmodig

 Grafik  Struktur  Sprog

 Amazon.com motiverer til køb ved at tilbyde relevant information.  ”Kunder som købte denne varer, købte også”

Grafisk virkemiddel Sproglig virkemiddel Strukturelt virkemiddel Funktionelle behov Strategi 1: Gør det synligt og simpelt Strategi 4: Skriv forståeligt og kortfattet Strategi 7: Gør grundstrukturen enkel Behov for relevans Strategi 2: Vær illustrativ Strategi 5: Skriv noget relevant Strategi 8: Vis information på rette tid og sted Emotionelle Behov Strategi 3: Vælg en passende grafisk stilart Strategi 6: Vælg en passende skrivestil og genre Strategi 9: Skab en god historie

Rød

 Kærlighed  Revolution  Raseri  Advarsel  Glæde  MEN! farven udtrykker også:  Aktivitet Spænding   De dybere røde farver opfatter vi ofte som eksklusive farver, der blandt andet udtrykker magt.   Herhjemme er det farven for kærlighed, men betyder også fare, stop og brand. Det er den farve der mest tiltrækker øjet. Vælger man en knaldrød, skal man passe på den ikke bliver for dominerende. Bruges farven korrekt kan sammensætningen være utrolig smuk og levende. Blå

 Ro  Afslappethed  Stabilitet  Kvalitet  Troværdighed  men er også den farve, man forbinder med:  Tristhed og melankoli.  Blå giver ofte en fornemmelse af åbenhed og vidde.  Blå er en maskulin farve, kølig og behersket.  stabilitet, godkendelse, tradition og kvalitet. Grøn

 Grøn er håbets farve, som er beroligende og symboliserer:  Ungdom og friskhed. Men grøn er også misundelsens farve.  Grøn ejer den blå farves kølighed og lyset fra den gule. Orange

 Orange er glædens farve og symboliserer  Varme  Livskraft  Hidsighed  Styrke og energi.  Provokation  Kreativitet  Det kan være en meget dominerende farve, som ved brug på meget store flader, virker overvældende.  Farven udstråler sikkerhed, selvrespekt, spontan og livsnyder Sort

 Sort er en elegant farve, som - når den bruges til at understrege detaljer i et rum -, kan give et meget sofistikeret indtryk.  Dog forbindes den sorte farve ofte med død og sorg.  Stikord: depression, balance, elegance, opsugende, skjulende, genfødsel, beskyttelse, viljestyrke, maskulinitet, ondskab, forbud, uheld, hemmelig, skjult, oprør, kaos, pessimisme.

     dk/Pages/default.aspx dk/Pages/default.aspx  asp asp

  ide.aspx ide.aspx    Kilde: Motiverende design  Jens Hofman Hansen  ISBN  Farve kilde: dansk -reklameguide.dk dansk -reklameguide.dk