Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Advertisements

Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Copyright © 2012 Grontmij A/S 1 Præsentation v. Kristian Kirkebjerg Indsæt billede: Format: H 165 x B 254 mm 1. Klik på billedeindsættelsesikonen.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 4 linjer Skift farve på forside >Højreklik på slidet >Layout >Vælg forsidelayout Overskrift her Størrelse 49 pkt.
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
De store underviser de små ved hjælp af it.
NÅR BEBOEREN HAR EN PSYKISK SYGDOM…. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Internationalisering gennem lektorkvalificering
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
Planlægning, proces og evaluering
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Stefan Hermann Rektor Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 OPLÆGSHOLDER, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
Overblik Mål Målet med udviklingsprojektet: At skabe et konkret undervisningsforløb, der i fremtiden kan tilbydes ungdomsuddannelser. Målet med selve.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Programmering 1 Java/C#
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Academic Information Seeking
Academic Information Seeking
Præsentationens transcript:

Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik på den aktuelle side >Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt hak >Vis tegnehjælpelinjer på skærmen 3. >OK Skriv presenters navn(e) her Fremtek Fremtidens teknologier i undervisningen Anders Pagh, Insero science Academy

Agenda: Hvem Insero Science Academy? Hvad er Fremtek? Baggrund for projektet Afvikling og organisering Om teknologierne Forskningsdel Aktiviteter - hvad laver de på skolerne? Observationer – hvad viser de foreløbigt? 2 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Insero Science Academy ISA er et nystiftet selskab under Insero Fonden ” Insero Science Academy er en del af Insero koncernen, hvis formål er at skabe vækst og udvikling inden for energi og kommunikationsteknologi.” ”Insero Science Academy tilbyder rådgivning og uddannelse inden for energi, innovation, entreprenørskab og teknik-naturvidenskab. Vi udvikler processer, koncepter og teknologier, der understøtter læring og samspil mellem uddannelse og erhvervsliv. Vores kunder er primært virksomheder i energibranchen og uddannelsesinstitutioner.” 3 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Fremtek: Fremtidens Teknologier Fremtek fakta: Hands-on afprøvning af ny teknologi, fra 3. klasse til 3. g To teknologier: 3D print og humanoide robotter Forskningsprojekt 1 1/2 års projektforløb Ca. 15 skoler involveret Baggrund: Indhente viden om hvordan ny og ukendt teknologi kan bidrage til undervisningen Indhente viden om måder at implementere ny teknologi på Udvikle generelle retningslinjer og anbefalinger på området Ønske om at bidrage til øget teknologidannelse blandt elever og studerende

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Afvikling og organisering Partnere Insero Science Academy SDU v. Gunver Majgaard og Jens Jørgen Hansen Teknologisk Institut, Center for robotteknologi Protech Danmark Horsens, Hedensted og Vejle Kommuner Organisering 2-dages workshops Hold af superbrugere Supportmulighed 5 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Teknologierne NAO Humanoid robot Fra simpel til avanceret programmering Klassesæt m. 3 robotter og 9 pc’er + router 3D print FDM teknologi Autodesk 123D Design 2 Mojo printere, egne pc’er 6 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Forskning Vidensdesign læringsdesignUndervisningsdesign MålFagligt temaFagligt stofAktiviteterOpgaverProdukterStruktureringDifferentieringEvaluering Hvad skal eleverne lære? Hvilke faglige temaer drejer undervisningen sig om? Hvordan repræsenteres det faglige stof af semantiske, didaktiske og funktionelle læremidler? Hvordan arbejdes med stoffet: oplevelse, bearbejdning, samarbejde, produktion, præsentation? Hvilke opgaver indgår? Hvilke produkter kommer elevens læring til udtryk i? Hvordan skal undervisningen struktureres i tid og rum og hvilke læremidler indgår? Hvordan differentieres undervisningen i forhold til mål, stof og aktiviteter? Hvordan evalueres elevens læring – formativt og summativt? 7 Dato Hvordan tilrettelægger undervisere fremtidens teknologistøttede undervisning? Herunder hvordan kan teknologien berige læringen? Teknisk og didaktisk udfordring Mangel på lærebøger og faglige vejledninger

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Aktiviteter Foreløbigt 10 skoler, fra 3. kl. – 3.g Varighed fra 2-8 uger NAO 3.kl.: Mødet med en humanoid robot 3.kl.:Digital litteratur 3.g.: NAO interagerer med Mindstorms 4.kl.:Engelsk/matematik 9.kl.:Robotlyrik 9.kl.:NAO/Mindstorms/Arduino/Littlebits Flere forløb følger……. 3D print 6.kl.:Produktdesign, digital/analog 8.kl.:Produktudvikling, entreprenørskab 9.kl.:Produktdesign, markedsføring 9.kl.:Plast-kemi og produktdesign HTX:Fremstillingsteknologier 8 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Observationer - generelt Generelt ringe forhåndsviden om de nye teknologier Justeringer af planer efter workshoperfaringer Forholdsvis få tekniske barrierer Andre inspirationskilder 9 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Observationer Læringsmæssige og didaktiske elementer: Begge teknologier virker involverende Åbner mulighed for yderlig faglig fordybelse Gode redskaber i tværfaglige forløb Teknologierne virker fint som genstande for peer-to-peer learning Mulighed, men ikke sikkerhed, for inklusion Genveje til kendskab om teknologier i erhvervslivet 10 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Observationer, teknologierne: 11 Dato 3D print Driftssikre printere fjerner bekymringer Gratis CAD programmer kan bruges Kræver teknologidannelse 3D print tager tid! NAO Meget appellerende teknologi God programmeringsflade Begrænsninger i visse funktioner Køb rigeligt ind!

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Foreløbige svar på forskningsspørgsmålene: Hvordan tilrettelægger undervisere fremtidens teknologistøttede undervisning? Fokus på videns-, lærings-, og undervisningsdesign Bevidsthed om, hvor vidt elever lærer om eller med teknologien Anvend elevinddragelse i forbindelse med introduktion og undervisningsforløb Undlad at introducere ny teknologi samtidig med andre nye faglige emner Herunder hvordan kan teknologien berige læringen? Som studieobjekt Som understøttende læringsteknologi i enkeltfaglige forløb Som element i tværfaglige forløb, herunder erhvervsrettede aktiviteter Ved at planlægge en stærk kobling til faglige mål 12 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer 13 Dato Spørgsmål?