Typerne 3, 4 og 5 TypeAfstandsklasseIndfaldsvinkelNominel luminans 3Kort 30° *) 3 cd/m2 4Middel30° 5 cd/m2 5Lang15°10 cd/m2 *) Med mulighed for 40° i rundkørsler.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Stillads- typer & klasser Rækværk HAKI + blandet Hovsa!!! Blandet
Advertisements

Vejvisning.
Kontakt vores salgsafdeling på eller
DTaF’s Lovmappe Afsnit 3 DTaF’s Lovmappe Undervisning DAN-fortræning.
Struktur: ”Quiz og byt”
Ved du, at du kan få hjælp hos os, hvis du eller din partner snorker?
Anders O. Gjelstrup Erik Banner-Voigt Torsdag den 18. marts 2004
1 Problemkompleksitet 2 Problemers kompleksitet En ineffektiv algoritme: køretiden vokser eksponentielt med input- størrelsen Et problem, der ikke kan.
Internet Jura Den Lektion 5 Køb.
Ny Rute 26 – Viborgvej Ved Lading, Sabro og Mundelstrup
Belysning René Brodersen.
Når kunde og leverandør sammen skaber værdi H Helt enkelt genialt ! Parallelt med naturen KEFA GrafoTherm Airless 2013 Billedserie renovering af vandværk.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Sådan optimeres raps-dyrkningen inden jul
Grundlag for funktionskrav prEN Danske regler Test som resulterer i én R A værdi for en kombination af  og  *) Personbil Vejtavle i 2,5 m højde.
Spilleregler.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvordan giver man levendevand til sin næste? Dialog mellem Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Joh Kærligheden formidles til msk ved.
Rengøring af energidrevne maskiner
Naturvidenskabeligt Grundforløb
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Gråskala.
5 min. abs 30 sek. hver.
Fintuning af gødskning
Problemløsning Læs opgaven højt Genfortæl opgaven med egne ord
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
PrEN Funktion af retroreflekterende vejtavlematerialer Skulle skabe et fælles grundlag for funktionskrav til retroreflekterende vejtavler, men.
Den traditionelle opfattelse af retrorefleksion En bilist på vej mod en retroreflekterende vejtavle Belysningen fra en af lygterne reflekteres tilbage.
Grupper – hvordan gøres det?
Pokemon Heartgold og Soulsilver. Lavet af Kristian Jacobsen Kasper Lehbert Abildgaard Mads Galsgaard Frederiksen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
VIGTIG MEDDELELSE Der optjenes ingen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen er garanteret succes som uafhængig ACN-repræsentant.
Sygepleje til patienter med ovariecancer – Hvordan bliver vi bedre?
Den menneskelige hjerne …
Uligheder.
Fritrumsprofil og sikkerhedszoner
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Læseindeks Under gode forhold med hensyn til luminans og kontrast kan normalsynede personer skelne detaljer på 1 bueminut UMTRI 2001 Man skal kunne skelne.
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Lav koncentration – en omkostning og en udfordring!
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Retroreflekterende folier og vejtavleluminans. R A værdier af EG folie NOTE: Dette er 3M EG folie, der er forskelle mellem fabrikater.
Hvordan fanger lægen de ”farligste” bilister over 70 år? Opgave i forskningstræning 2009 af Per Pedersen, Thomas Feldskov og Trine Kemp.
Modulvogntog (MVT) Workshop Trafikdage i Aalborg
Vurdering af vejtavlers luminans UMTRI 2001 Derefter findes vejtavlens luminans som belysningsstyrken ganget med vejtavlens retrorefleksion Belysningsstyrken.
Kombinatorik, sandsynlighed og statistik
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Testmetoder Der er to muligheder: a.at benytte folieleverandørens dokumentation (klasse RA1, RA2 og én eller flere af tabeller i ETA’ere) b.at kræve anvendelse.
Hvorfor er retrorefleksion nyttig ? Almindelig refleksion svarer til et R A på maksimalt cirka 0,3 Retrorefleksion kan være over 1000 gange kraftigere,
Lysstyrker af forlygters nærlys En vejtavles luminans er proportional med forlygternes lysstyrker i retningerne mod vejtavlen Det kritiske tilfælde er.
DIEB8.1 Kursusgang 8 Oversigt: Sidste kursusgang Beskrivelser af komponenter Typiske komponenter Arkitektur for en GUI.
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
Computerbaseret matematikundervisning et pilotprojekt
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Tæt trafik. 1 /14 Tæt trafik På knallert i byområder.
NORTEK DK om vejafmærkning
D’er ingen bånd, der binder mig 1, S1
Merkantil EUX Muligheder og udfordringer for det studiekompetencegivende forløb Titeldias EUX merkantil.
Kryds og rundkørsler.
Deleøkonomiens betydning for statsvejnettet
Lærebog i praktikken – trin 2.
تکنولوژی آموزشی. تکنولوژی آموزشی تکنولوژی آموزشی فراتراز کاربرد ابزار و وسایل است تکنولوژی آموزشی عبارت است از روش منظم طراحی ، اجرا و ارزیابی کل فرایند.
Øveprøve – lille knallert
Anvendt Statistik Lektion 4
Placering, orientering og tegngivning
Færdselsundervisning
Præsentationens transcript:

Typerne 3, 4 og 5 TypeAfstandsklasseIndfaldsvinkelNominel luminans 3Kort 30° *) 3 cd/m2 4Middel30° 5 cd/m2 5Lang15°10 cd/m2 *) Med mulighed for 40° i rundkørsler med mere Vejtavler på det almindelige vejnet er i type 3 Vejtavler på motorveje er i type 4 Vejtavler på samme stander er i samme type Der er undtagelser

Færdselstavler på det almindelige vejnet i type 4 Tavlerne har enten mørk baggrund, placeres til venstre eller er særligt vigtige

Højt placerede vejvisningstavler på det almindelige vejnet kan være i type 4 hvorved skrifthøjden kan reduceres med ét trin Rutenumre er i type 4

Vejtavler på motorveje som ikke er i type 4 Portaltavler på motorveje kan være i type 5 og kan tillige være belyste

Vejtavler på samme stander med forskellig type

Konklusion for færdselstavler For enhver færdselstavle bruges der altid samme type Type 3 på det almindelige vejnet Type 4 på motorveje Men størrelserne er forskellige

Konklusion for vejvisningstavler Type 3 på det almindelige vejnet med undtagelse af nogle højtplacerede tavler Type 4 på motorveje med undtagelse af nogle portaltavler