Eksamen i Computerspilsteori Tirsdag d.8.6 2004 Andreas Schroll En hyldest til de gode gamle dage.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mange ord - spillet Lad børnene skrive A – Å på A5 papirer.
Advertisements

Opdrift på vindmøllevinger
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Ny karakterskala Hvorfor ny skala?
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Skitsering af en engelsk samarbejdsmodel Ved Morten Kurth
Computerspillets arkitektur Oplæg: ”There is no doubt whatever about the influence of architecture and structure upon.
IS-Strategi.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
En fejl af stor betydning...
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kultur- og branchestudier
Self-Organizing Criticality. Definition of Innovation In an abstract, systems-theoretical approach, innovation can be understood as a critical event which.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Virtuelle verdener og rum VIII: 3. april Virtuelle verdener som spil Primærlitteratur: Aarseth, Espen, “Allegories of Space: The Question.
M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag.
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Relationer – Omgangstone
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Learning Intelligence v. Bettina Lundgaard, KMD. Learning Intelligence Teknologi til at opsamle og analysere undervisnings- og evalueringsdata, der giver.
Lederkonsulent, foredragsholder og forfatter.
Linking international students and Danish businesses.
Niels Pein Regelopdatering Niels Pein Udpluk af nyhederne Definitioner Regler Decisions.
Den digitale Leg Oplæg Teknologi er alt det, der er opfundet efter du blev født…
Tryk på F5-tasten for at starte!
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
JTU GENERALFORSAMLING 10. MARTS CARDIO TENNIS Hvorfor jeg er her i dag - Dialogmøde med Dansk Tennis Forbund og en række klubber 18. juni
BY BLAIR HOLLINGWORTH CONTENTS FLAG NATIONAL ATHEM POPULATION FOOD DANISH FACTS LEGO QUIZ CHRISTMAS SCANDINAVIA MAP.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Billeder. grænser. leg. eksamen specialeafhandling 24. juni 2005 it-universitetet stabilitet. mobilitet.
Introduction of the Norwegian Language Made by Ole Kristian, Iselin, Martin and Adrian.
En fejl af stor betydning...
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Warhammer My own project is about Warhammer because that is one of my interest. Warhammer is a tabletop war game. Warhammer 40,000 was created by games.
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Genre in computer games In general Historically As a means of creating new games.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Information over/underload Medier og Kommunikation, F2005.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
23. juni 2015 Det Semantiske Web Mads Carlsen. 23. juni 2015 Problemer med det nuværende Internet Ingen semantiske specifikationer. Søgning giver mange.
Learning Set 3 : Lesson 1 : Slide 1 Proteins Move Based on Size lactase tyrosinase.
Uddannelsesdebatten Nørre nissum Ole henrik hansen lektor phd Göteborgs universitet Utbildningsvetenskapliga fakulteten.
Takao Tanabe: Takao Tanabe was born in 1926 in Prince Rupert, British Columbia. Takao Tanabe er meget vigtig for vores forståelse for British Columbias.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
THE MENTORING JOURNEY.
En fejl af stor betydning...
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Alternative fuels for HDV - Perspectives from the Danish Energy Agency
Hvad skal hovedstaden leve af? VP Jørn Henrik Levy Rasmussen
Hvad er god matematik? This slide ends the 1st lesson. Each student has to think of an answer to this question for the 2nd lesson. The slide also begins.
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
Saga er et internationalt digital-forlag med en bred udgivelsesprofil
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
BAGGRUND FOR DEN INTERAKTIVE ASSISTENT
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Præsentationens transcript:

Eksamen i Computerspilsteori Tirsdag d Andreas Schroll En hyldest til de gode gamle dage

Remake i NWN universet

Det ser godt ud… Men det holder ikke… Vi fik et look men ingen feel!

Dragon's Lair 3D udgives i 2002 af Encore og UbiSoft til alle tre konsoller, PC og Mac.

Anmeldelserne er lunkne …but so much of the original’s enchantment is missing (Review by Jack King, I just doesn’t work like the arcade original which was just... Hmmm. It's hard to explain. (Reviewed by Dave "Marauder" Kratky, The result is an unimpressive action platformer with a few of the trappings of the original Dragon's Lair. (GameSpot Review,

Hvad var der gjorde Dragon’s Lair så stort et spil tilbage i 1983? Spillet i sig selv var en fantastisk teknisk bedrift i kraft af, at det ved brug af laserdisc forvandlede en animeret tegnefilm til et spilbart eventyr. Plottet i spillet er samtidig så simpelt og genialt, at det appellerer til ikke bare børn, men også voksnes indre barn. Hvem vil ikke gerne være den modige ridder, der redder den underskønne prinsesse fra den onde drage. Det lignede en tegnefilm – men det var et SPIL! Konkurrenterne på det tidspunkt var spil som Pac-Man, Space Invaders og Frogger. Men det der i mine øjne var hovedårsagen til at spillet blev så stor en succes… DRAGON’S LAIR VAR DET FØRSTE AF SIN ART! - en teknologisk revolution -