Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
LinkedIn Intro.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community (SBSC) Udnytter du alle salgsmulighederne når du er ude og hos din kunde Thomas Sørensen.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Mobile løsninger i hverdagen-udfordringer og muligheder
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Den glade CEO og iværksætter!
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
E-commerce hos Bon’A Parte
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Velkommen til Pre-launch Roadshow Claus Jul Christiansen Divisionschef, Server & Tools Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Rico Raja Microsoft Technology Specialist
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Medarbejder en vigtig resurse Concept Data A/S Flad organisation. Åben miljø. Selvstændighed under ansvar. Socialt sammenværd.
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Salgs- og marketingkampagner for Small Business Specialist Gitte Casparij December 14, 2014.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Unlimited Mobility seminar august Hvordan vil vi støtte op om din forretning? Hvad forventer vi af dig? Hvad kan du forvente af os? Hvordan bliver.
Skole- og Kulturforvaltningen PLANLÆGNING AF BM-UNDERSØGELSE (2011)
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Office kampagne Partnertræningsdag Gitte Casparij Marketing Manager, Small Business
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
EASJ – IT SYSTEMER helpdesk.easj.dk.
Arbejd Overalt - Workshop
Hjertecafèer - tilbageblik
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem IT-sikkerheden i hus Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing Small Business Community Days, 26. og 27. september 2006

Hovedaktivitet for Small Business i FY07 Sidste års ”Serviceeftersyns kampagne” er udvidet i et nyt koncept Få en gratis IT-forretningsanalyse af din Microsoft forhandler Økonomisystem Licens Salgsstyringssystemer CRM KONKLUSION Sikkerhed Vidensdeling/Intranet Sidste års kampagne havde et sikkerheds- og effektivitets budskab, som nu over 300 partnerere har afprøvet på deres kunder i praksis de seneste 18 måneder. Kampagnen har vist os at der stadig er rigtig mange små og mindre virksomheder som bøvler med sikkerheds risiko ved manglede opdateringer, firewall, antivirus – ja selv back-up delen er der mange der sløser med. Vi har nu udvidet konceptet til også at omfatte et eftersyn af forretningssystemerne, platforme og licensieringen. Det ny koncept kalder vi en IT-forretningsanalyse, og skal være et redskab for jer forhandlere så I kan få åbnet døren hos jeres kunde og komme i dialog med ham på forretningsniveau og ikke på et teknisk niveau. Ved at bruge dette redskab kan I illustrere over for kunden hvor de har nogle indsatsområder Platform Office

Kampagne formål At give jer partnere et dialog værktøj til at ‘åbne døren’ til kunderne Aktiviteten skaber mersalg, krydssalg af Microsoft produktprogram til mindre virksomheder; Office, SharePoint Portal, Windows Small Business Server, MS CRM og MBS løsninger, etc. At få virksomhedens beslutningstager (=ejer) motiveret for en IT gennemgang af virksomhedens IT miljø (netværk, pc’er, forretningssystemer, osv.) At give kunderne en realistisk vurdering over indsatsområder der skal strammes op for at være up-to-date til nyere teknologi IT-forretningsanalysen rettes primært mod virksomheder med op til 25-50 computere IT-forretningsanalysen tilbydes alle Small Business Specialist partnere, Gold & Certified partnere og Hosting partner med SPLA-aftale

Fordele for partnerne og kunderne Hvad opnår partnerne? Partnerne får synliggjort sine kompetencer Mulighed for mersalg af ydelser, løsninger, licenser, m.m. Et redskab til at strukture et gennemløb af kundens IT-miljø Kan indgå samarbejde med andre partnere med supplerende kompetencer Hvad opnår kunderne? IT-forretningsanalysen vil illustrere nogle indsatsområder Kunderne får også belyst de områder hvor de er gode De kan bruge analysen internt i virksomheden (direktion / bestyrelsen)

IT-forretningsanalyse elementer Excel ark med IT-forretningsanalysen (7 analyseområder) Parathedsskema til vurdering af kundens potentiale Konklusionsskema til kundens behov og indsatsområder Vejledning til potentiale, tips og links til MS produkt links

Gennemgang af IT-forretningsanalysen Gennemgang af Vejledning

Marketingelementer Gitte Casparij Small Business Marketing Small Business Community Days, 26. og 27. september 2006

Marketingelementer - Partner IT-forretningsanalyse Excelark med IT-forretningsanalysen Vejledning med nyttige tips og links Salgsguide – Small Business Server 2003 Salgsguide – Mobile løsninger Hjemmeside 6 forskellige tema bannere Tekstforslag til kampagneside Skabelon til partner pressemeddelelse – lokale medier Tekstforslag Pressemeddelelse

Marketingelementer – til partner Kunder Direct mail brochure ”8 gode grunde til en IT-forretningsanalyse” Forslag til partner følgebrev Skabelon følgebrev

De 8 gode grunde... Har du direkte adgang til nøgletal? Er dine salg og kunder centralt styret? Hvor kommer pengene fra om 6 måneder? Er alle vigtige data tilgængelige? De 8 gode grunde er udvalgt udfra Ålunds kundeanalysen som vi lavede i foråret. Det er de behov som vi har indenficeret at kunder har. Bannere er inspireret udfra de 8 gode grundes overskrift og tema

8 gode grunde... Er netværksproblemer med i planlægningen? Hvornår var der sidst virusangreb? Kan du både være effektiv og på farten? Hvilken version arbejder du med?

Salgsstøttende materiale Yderligere salgsstøttende materialer Ny Windows Mobile brochure Outlook bog Office bog Ny CRM bog C5 demo flash cd Navision demo flash cd

Kampagne flow... Forberedelse Annoncering Udsendelse Læs alle kampagne- elementerne grundigt Test IT-forretnings- analysen på jer selv Læg bannere på din hjemmesiden Lav en kampagneside Hvordan gemmes kundedata – CRM? Annoncering Udsend pressemateriale Indryk lokalannonce Ophæng reklame i: - Golfklubben - Sportshallen - Handelsforeningen - Brug dit netværk Udsendelse Forbered udsendelsen ”8 gode grunde...” Eksisterende kunder Nye kunder Følgebrev på eget papir Tilføj ”særligt” tilbud Husk udløbsdato Send 5-10 breve

Kampagne flow... Opfølgning Kundemøde Konklusion Telefonisk opfølgning Brug argumenterne fra de ”8 gode grunde...” Brug salgsguiderne Brug Vejledningen Kundemøde Aftal mødetidspunkt Send mødebekræftelse Afhold kundemøde Udfyld IT-forretnings- analysen med kunden Aftal nyt møde for gennemgang af konklusion Konklusion Lav oplæg til kunden Brug konklusionsskemaet Brug Parathedsoplæget Konklusion gennemgås hos kunden Salgsmuligheder 

Microsoft markedsføring Websites Din virksomhed – Microsoft portal for mindre virksomheder Microsoft.dk – bannerannoncering Virk.dk – for erhvervsdrivende Microsoft.dk/Officeonline Ivækst.dk – for iværksættere Nyhedsbreve Din virksomhed – kundenyhedsbrev Partner – kundenyhedsbrev Partnerprofilering Deltagende partnere profileres på kampagnesiden på ”Din Virksomhed” Partnernavn, adresse, post/by, telefon og webadresse Online og print annoncering Fra 23. oktober–30. juni - udvalgt small business medier Formålet er at skabe opmærksomhed om kampagnen samt koble web besøgende til en lokal forhandler der deltager i kampagnen

Tilmelding Forudsætninger for kampagnedeltagelse Small Business Specialist partner Gold / Certified partner Hosting partner med SPLA-aftale Gennemgået ”basis” webcast licenstræning Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest mandag den 9. oktober 2006 Oplysninger fra tilmeldingsblanket bruges til partnerprofilering til Din Virksomheds-portal Link til tilmelding – klar den 28. september

Tidsplan Oktober November December Partner tilmelding senest den 9. oktober Udsendelse af kampagne- elementer Medio oktober Partner udsender til sine kunderne Den 23. oktober Microsoft annoncering starter November Pressemeddelelse-lokal Lokalannoncering Mobile løsninger kundeeseminarer den 14. & 15. november (Unlimited Mobility-regi) C5 løn kundeseminarer den 20. & 22. november (Henriette Thaulow) December Partner udsender fortsat til sine kunder... Lav jule- & nytårstilbud

Spørgsmål undervejs – send email til: sbscdk@microsoft.com ? TAK FOR I DAG Spørgsmål undervejs – send email til: sbscdk@microsoft.com