Læreruddannelsen i Århus Nordic Geogebra Network Copenhagen 21 September 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
SOME eller ANY Joan Neesgaard Continue Tryk på F5-tasten for at starte! og derefter Continue…
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Greylisting Gerth Stølting Brodal.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
”Men hvis aftalen mellem EU og USA kommer i stand, bliver sådan en handel billigere for de danske forbrugere, siger handelsminister Pia Olsen Dyhr. - Jeg.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Tryk på F5-tasten for at starte!
MPP IMPACT SEPTEMBER 2013 TEACHING PHILOSOPHY AT THE BUSINESS SCHOOL KNOWLEDGE YOU CAN’T GOOGLE.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Working for you. Ivan Grønning, Sun Chemical Kemiens Dag, 23 November 2013 REACH Manufacturer/Importer the Registrant.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (1) Kjeld Svidt
Project Management Managing The Progress of Projects.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
Læreruddannelsen i Århus
Politisk næstformand i Scleroseforeningen
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Hvad er god matematik? This slide ends the 1st lesson. Each student has to think of an answer to this question for the 2nd lesson. The slide also begins.
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
Teacher Tips for Success
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
CS 3800 Switch/Router Lab Project Introduction
Scientific Method – Steps 1-2
Præsentationens transcript:

Læreruddannelsen i Århus Nordic Geogebra Network Copenhagen 21 September 2013

Screen cast in Dynamat •Focus of the project is the use of ICT dynamically for investigation of different mathematical topics. •An important project outcome: E – Learning courses. •Danish contribution is learning material some both in writing and by the use of screen casts.

Screen casts/E-moduls •Dynamic simulation of stochastic phenomena using Excel. (In Danish) •Simulation of Chi-square distribution (In English) •Arithmetic mean and the Normal distribution (In English)

•Simulering af kast med 5 terninger De to foregående lektioner har handlet om møntkast. Her viser jeg et lidt mere kompliceret eksempel. Det bygger imidlertid på de samme principper. Funktionerne SLUMPMELLEM og TÆL.HVIS Kopiering af formler til mange celler ved at trække med musen Kopiering af formler til rigtig mange celler ved at bruge F5 og CTRL+D En eller anden form for grafik til at anskueliggøre pointerne Gentagne beregninger ved tryk på F9 •Grafisk illustration af statistikken over antal seksere med 5 terninger: Søjlediagram/Pindediagram Her tilføjes et diagram så vi får et visuelt udtryk for de tabellagte frekvenser KLIK HER (Varighed 4:18 min)KLIK HER •De store tals lov - frekvensstabilitet Her øges antallet af kast i simuleringerne. Vi ser hvorledes frekvenserne bliver mere og mere stabile desto flere kast statistikken er baseret på. KLIK HER (Varighed 6:57)KLIK HER •Alternativ grafik: Frekvenserne som funktion af antallet af kast - formlerne til grafikken Uagtet at jeg siger noget andet i slutningen af den foregående video så handler den her video om, Hvorledes man også kan illustrere frekvensstabiliteten med grafer, som i eksemplet med møntkast. I denne video forklarer jeg hvilke formler der er brugt. KLIK HER (Varighed 5:15 min)KLIK HER •Øvelser Øvelse 1: Udarbejd et regneark med søjle/pinde-grafik der viser frekvenser for de forskellige antal af 1-ere ved kast med 3 4-sidede terninger (terninger formet som regulære tetraedre). Øvelse 2: Udarbejd et regneark med grafik der viser frekvenser som funktioner af antal kast for de forskellige antal af 1-ere ved kast med tre 4-sidede terninger (terninger formet som regulære tetraedre).

Simulation of Chi-square distribution •Aims of the work: – Showing some of the possibilities in Excel: •Technical: Tricks and functionalities •Thematic: Simulations beyond the usual – Providing a deeper understanding of Chi-square distribution and of statistical tests. – Changing attitudes towards experimentation in mathematics

Your turn •First lets see the first half of in first video, in order to understand the problem: •Then open the folder, you have: – The second video – A half done spread sheet – equivalent to the work of the first video •Do the work in the spread sheet according to the 2 nd video: •If there is time: do some ordinary statistics on the sums of squares.

Discussion/comments •Aims: Do this fulfil the aims on slide 6slide 6 – Comment on the attitude –aim: It is to be understood as an introduction/maintenance of the values of a mathematical (sub)community •Prerequisites/ target group? •Structure: a narrative but not historically correct

?? •Isn’t a teacher SC just another web 1,0 learning material? – You can see it only the teachers way – but now with motion – You can also pause a book! – Isn’t it only passing on information? ….

THANK YOU