Vejledning om videregående uddannelser www.studievalg.dk/midtvestjylland Studievalg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Akkrediteringsrådet i Danmark Velkommen til UHR.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Danish National Adaptation.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
Brødtekst her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige niveauer frem Overskrift.
1 | 2011 Gymnasielærerdag fra ungdomsuddannelse til videregående...
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
Danmarks Ishockey Union Idrættens Hus Brøndby Stadion 20 DK-2605 Brøndby Phone: Fax: website:
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Titel og undertitel skal stå med store bogstaver (Versaler) og skal holdes indenfor de to vandrette grå linjer. Der kan frit vælges farver fra farvepaletterne.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Centre of Research in Childhood Health Syddansk Universitet1 Is sports participation protective of back pain in childhood? An interim analysis from a prospective.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
PUMA kursus - ekstern finansiering 2011 Slide 1 For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Vis” > ”Sidehoved / Sidefod”.
School model and counseling methods
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
The Rethinking Resource Sharing Initiative Poul Erlandsen National Library of Education Copenhagen, Denmark.
Welcome to MA Aalborg.
1 Welcome! The search process:  How to handle the search process (strategies)  Transform your topic into search terms  Search techniques  how to use.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse side 1 Welcome to MA Odense.
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
LÆR FOR LIVET NORDIC FOSTER CARE ASSOCIATION Rødovre 6. september 2014.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Completing secondary education
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Teacher Tips for Success
Description of career Geochemists study the amount and distribution of chemical elements in rocks and minerals Study elements in soil and water They help.
AB295 Sexuality Education Expansion Bill
Mining in the local area (year 4)
Meet Asfiya Asfiya is a proud caregiver to her mother Adeela. Her mother lived with her before the stroke. Other than some small aches and pains, Adeela.
One size does not fit all
To: The Class of 2020 From: Your CAP Advisor
Conversion Factors – Metric & Imperial – Spot the Mistake
Chapter 31 section 2 Inter-war period.
L.E.S. Osprey’s Chess Club
Structure and Organization in Interpretation of Literature Essays
The Nested Splat! Series
A Constitutional Monarchy, Parliamentary Democracy, & Federation
Scientific Method – Steps 1-2
Præsentationens transcript:

Vejledning om videregående uddannelser Studievalg

Vejledning om videregående uddannelser What is Studievalg? • Studievalg København • Studievalg Sjælland • Studievalg Fyn • Studievalg Sydjylland • Studievalg Østjylland • Studievalg Midt- og Vestjylland • Studievalg Nordjylland

Vejledning om videregående uddannelser Studievalg Midt-Vest – a small unit • 11 employees, 1 student assistant and 1 leader • Our gymnasiums/youth educations: students • Studievalg nationwide consists of approximately 100 employees in total • Everyone has to be educated in education counselling or at least be scheduled to take the education • Guidance: face-to-face, telephone and

Vejledning om videregående uddannelser Where do we belong? The Ministry of Science, Innovation and Higher Education VIA University College Studievalg Midt- and Vestjylland

Vejledning om videregående uddannelser Political measures of our guidance Obligatory teaching 3 times during 3 years of school Extended services: • individual guidance - pupils book a meeting/they are encouraged to book • group counselling - pupils are selected through a questionnaire of selfevaluation 75% are supposed to make do with the obligatory teaching 25% are supposed to have extended needs before choosing Extended needs – 6 categories: 1.Education foreign background and social conditions 2.Dysfunction/handicapped 3.Insufficient learning and study prerequisites 4.Unrealistic expectations 5.Foreigners (non-Danish education) 6.Incapable of making a decision and late beginners

Vejledning om videregående uddannelser UU and Studievalg

Vejledning om videregående uddannelser 3 år Ph.D Grundskole Studieforberedende eksamen Erhvervsuddannelse 2 år 3½-4 år 3 år Bachelor 2 år Kandidat Erhvervsakademi- uddannelser Professionsbachelor- uddannelser Universitets- uddannelser m. fl. Higher Education 3 år Ph.D 3 år Ph.D 1½ år Professionsbachelor- uddannelser (overbygning) 2 år Kandidat 2 år Kandidat

Vejledning om videregående uddannelser

Vejledning om videregående uddannelser Difference in authority UU -Authority to call in persons for forced interviews and education plans -Registered guidance (names, birth dates etc.) -Obligatory Studievalg -No authority to call in persons for forced interviews -Anonymous guidance (we can not trace persons) -Voluntary

Vejledning om videregående uddannelser Collaboration with the UU An example: The UU are supposed to teach the compulsory school children how to use the national website for educations. The page is a basic tool in our guidance as it contains knowledge about education on all levels of the system as well as interviews, job articles, inspiration tools and a lot more. More: • Yearly meetings with UU • A presentation to UU of our latest initiative: group guidance. Goals: • geographical closeness and knowledge of the area and the persons offering guidance in the area

Vejledning om videregående uddannelser Collaboration with guidance counsellors in youth educations The schools’ responsibility • Help pupils through 3 years of school • control of fear of exams • social and proficiency difficulties • study techniques • check missed classes • personal interviews to enhance motivation and partication Political goal: 95% of a year’s pupils should graduate from a youth education Studievalg’s responsibility • Inspire and motivate to make a choice as well as asking questions to begin a process of qualifying the choice of education • Inform of rules about higher educations and the application process Political goal: 60% of a year’s students should choose a higher education

Vejledning om videregående uddannelser

Vejledning om videregående uddannelser Book a meeting online

Vejledning om videregående uddannelser Uddannelse Uden Grænser – Educations without borders Free entrance – obligatory for our pupils 1. and 2. of February 2012 in Herning Kongrescenter (4.000 pupils a day) A large education arrangement with presentations of specific educations and market booths for almost every higher education institution in the country. Six hours obligatory participation and registration for presentations in advance. Meet your possible future educations face to face! How to use Uddannelse Uden Grænser •Talk to the education’s counsellors face-to-face •Talk to Studievalg Midt- og Vestjylland’s counsellors face-to-face •Listen to presentations of more than 70 educations •Also presentations of how to receive support in a higher education with autism-disablities and other dysfunctions •Become inspired!

Vejledning om videregående uddannelser How do we get young people to select the ”right” education? The focus is always on the individual! • The study counsellor from Studievalg never has her/his own agenda. Of course we correct mistakes, prejudices and try to affect unrealistic thinking. • The counsellor is a tool who asks the right questions and motivates further reflection concerning interests, strengths, weaknesses, personal barriers and goals as well as job possibilities. Goal: to make the pupil capable of taking good decisions concerning education.

Vejledning om videregående uddannelser How do we get young people to select the ”right” education? We ask questions that matter! (1988, Karl Tomm, canadian professor in psychiatry) – my translation: Uncover the area (function: supportive) How…? How far…? When…? Who…? What is the cause…? Expand (function: supportive) Ask about relations, differences, more/less, other periods, possibilities, metaphors, advantages and disadvantages Test (function: controlling) Ask questions about the future, barriers and consequences, questions that confront, ask to others opinions Conclude (function: controlling) When will you…? How will you…? What comes first…? Who will you…? Where do you want to…?

Vejledning om videregående uddannelser eVejledning

Vejledning om videregående uddannelser Discussion • The transition process from UU to Studievalg is not always visible to the pupil • Our presence once a month is often up for debate – enough/to little? • Maybe some percentages of the 75% also need an individual conversation to have an expert’s view of the realism of his/her plan – ressources to do this? • Our six categories are fluid and we tend to develop our own understanding of some of them • Questions and your views