Mediestatistik - hovedkategorier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orienteringsmøde om etablering af et brancheforum for mediedigitaliseringen, Mediesekretariatet, den 30. september Orienteringsmøde om etablering.
Advertisements

Analyse ? Erik Nordahl Svendsen Medieforsker i DR Medlem af KLFs Fokusudvalg.
LinkedIn Intro.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Funktionelle perspektiver på mediebrug
Nettet og etik Hvad må eleverne – må ikke?
Bilag 10 Lokal radio og Tv Overordnede Ideer til nutid og fremtid.
DR Lyd Lyd og lydkvalitet på broadcast and beyond
Fremtidig modtagelse af TV-signaler i grf. Dankær
Digitalt tv til Nødebo Nødebo Kro, 1. april 2009.
TV TIL HELE FAMILIEN MED FAMILY MIX
1 ”The cameraphone did not kill the stand-alone camera. It just took 90% of the market.” Tomi Ahonen.
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Præsentation af TriplePlay® bredbånd
Elevernes digitale dannelse
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Præsentation af Navne & Numre® Erhverv EUROCAPITAL
© A+ Arrownet 2004 Slip kræfterne løs med bredbånd fra A+ Arrownet A+ Bolignet Bredbånd og telefoni til danske boligforeninger Digternettet Egebjergnettet.
Bibliotekarforbundet, 18. juni filmstriben.dk version 1.0 Ejnar Slot Dansk BiblioteksCenter as.
Et eksperiment med digitalt interaktivt TV. [også et TV-program for analoge seere]
1 Centralbibliotekernes rolle Kontaktpersoner på centralbibliotekerne Aktiviteter i CB området Nedsættelse af en eller flere erfa-/ brugergrupper Forslag.
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
Reklamemidler og -medier
Elektroniske holdkort
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
Danskernes viden om Blu-ray Udarbejdet af IUM april 2010.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Analyse ? Erik Nordahl Svendsen Medieforsker i DR Medlem af KLFs Fokusudvalg.
Huskeliste Grundindstilling Pinnacle 9 Find papir og blyant frem og brug dem flittigt. Det betaler sig i længden. Gennemse din råfilm og noter tidslinieklokkeslet.
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
1. Hvad er en PUMP AUDIT?. Grundliggende er den et check af dit eksisterende anlæg. En pumpegennemgang analyserer flow og energiforbrug i et givet anlæg.
30%... Vi forbereder os på DDB E-materialer set fra Silkeborg Toke Leth Laursen Silkeborg Bibliotekerne.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Telefagligt Forum 12. november 2014
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
OIM Fælles Udviklingstargets | Side 1 Fælles udviklingstargets Analyseopgave Resultatet bliver en tilføjelse/rettelse i OIM-bilag A.2 Udføres med fokus.
Hvor blev indholdet af ? af Keld Reinicke Hvor blev indholdet af ?
Velkommen Præsentation af TriplePlay® bredbånd for Bredbånd EGEBJERG.
LYD OG VIDEO Digitale Medier E /11 MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN CSS 2 LYD VIDEO.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Kommunikation i hjemmet – teknologier og muligheder Jonas Thomsen Research Assistant Professor Datalogisk Institut / OOSS Aarhus.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
PMI, Copenhagen Chapter 1 Teknologi projekter i DR Gå-hjem-møde, torsdag den 16. juni, 2011.
Mediesystemet Bo Fibiger og Jørgen Bang Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
Gruppe 10 Cathrine Tavs Andersen Peter Elm Bech Jensen Malene Mandrup Therkelsen Jeppe Wittus.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Digitale tjenester på nettet Dansk Energi, 15. juni 2009.
Kampen mod piratkopiering Adam Lebech 22.sep. 16 Kampen mod piratkopiering Adam Lebech Branchedirektør.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Elektroniske holdkort
ViasatOverblik Nye kunde Eksisterende kunde
Undersøgelse om sikker internetbrug
Markedsføring og reklame
Bredbåndssituationen i Danmark
Ændring i danskernes medieforbrug
Grønlandsvejens Antenneforening eller Tre-For/Profiber
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
. Installationer i hjemmet v/ Kent Vig, Marts 2015.
Kampen mod piratkopiering
Informationssøgning og referencer
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Informationssøgning og referencer
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Mediestatistik - hovedkategorier 1. Statistik om bestanden af anlæg og udstyr 2. Statistik om virksomheder 3. Statistik om medieforbruget  

1. Anlæg og udstyr Distributionsudstyr Oplysning Mulig anvendelse Kilde Fællesantenneanlæg (antal, størrelse, husstande tilknyttet) Følge udbredelse og udvikling inden for kabel-tv Copy-Dan Kabeltv Gallups Annual Survey FDA Fiber/bredbåndsnet med radio og tv Følge udbredelse af nye distributionsformer til radio og tv Videnskabsministeriet IT og Telestyrelsen (telestatistikken).

Konverterings- og visningsudstyr Oplysning Mulig anvendelse Kilde   tv, fladskærm, primære, sekundære. (analog, digital, 4:3, 16:9, stereo, tekst - Følge udviklingen i, hvilke typer apparater der fortrinsvis bruges til modtagelse af tv Følge udviklingen med hensyn til antal apparater i hjemmet og deres placering Gallup AS. BFE Markedsinformation DR’s licenskontor Video og DVD afspillere, evt. med optagemuligheder. Spillekonsoller Digital foto og video - Følge udbredelsen af ”alternativer” til tv Gallup AS Set-top bokse til digitalt tv - Følge udbredelsen af digitalt tv. Satellitoperatører Kabeloperatører BFE og Gallup

Konverterings- og visningsudstyr fortsat   Konverterings- og visningsudstyr fortsat Projektionsapparater - Følge udviklingen inden for ”alternative” modtageapparater til tv Gallup BFE Markedsinformation har tal for privatbrugere FM-radiomodtagere Gallup spørger ikke om FM men kun om radio. Vil kunne belyses i survey DAB-modtagere, evt. DAB bilradioer, på sigt også DRM (Digital Radio Mondiale = digital mellembølgeradio) - Følge udbredelsen af DAB Gallup Radioindex BFE

2. Statistik om virksomheder Oplysning Mulig anvendelse Kilde   1. Programproducenter Firmaer (navne, ejerskabsforhold, omsætning, antal ansatte) - Overblik over mediebranchen Danmarks Statistik Producentforeningen? 2. Tv-stationer Antal/Type (satellit, kabel, nationale, lokale), firmaer (navne, ejerskabsforhold, penetration, platform, omsætning, antal ansatte), omsætning (licens, reklame, abonnement, ppv, etc.) Digitale aktiviteter - Overblik over tv-branchen Danmarks Statistik Dansk oplagskontrol Mediesekretariatet om lokale stationer Radiostationer Antal/Type (landsdækkende, lokale,netradiostationer, kabel) Firmaer (navne, ejerskabsforhold mv) Omsætning (licens, reklame, etc.), Digitale aktiviteter (DAB, internetaktiviteter, enhanced text, etc.) - Overblik over radiobranchen - Danmarks Statistik - Dansk oplagskontrol - Mediesekretariatet om lokale stationer 2. Statistik om virksomheder

Statistik om virksomheder, fortsat Oplysning Mulig anvendelse Kilde Platform-operatører Antal/Type (satellit, kabel, terrestrisk)   Firmaer (navne, ejerskabsforhold, omsætning/antal abonnenter pr pakke og pr tjeneste, antal ansatte) Omsætning Digitale aktiviteter (nvod, ppv-events, t-handel, spil, betting, e-mail, bredbånd, etc) - Overblik over medie- distributører (gatekeepers) - Operatørerne selv - Årsregnskaber

3. Statistik om medieforbruget Købeadfærd Oplysning Mulig anvendelse Kilde   Hardware (tv-apparater, radioapparater, MP3-afspillere, DVD, STB, etc.) Software (Udgifter til tv-abonnementer (premium/pakker), ppv-tjenester, video/DVD BFE. Salgstal Danmarks Statistiks Forbrugsundersøgelse. Gallup AS

Brugsadfærd Mulig anvendelse Kilde Oplysning tv-forbrug radioforbrug Forbrug af nye tjenester Forbrug af streaming-medier Download af IP-indhold Måle befolkningens medieforbrugs - vaner og mønstre Tv-Meter Radioindex Gallup og BFE samarbejde om måling direkte I set-top boksen.   Internetmålinger Gallup AC Nielsen Kulturvane-undersøgelsen DR Tekst-tv Tvmeter