Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Sådan finder du rundt på Af Lasse Krarup, webmaster
En lille introduktion Angående links til
Intro til brug af Carla til adresser og andet for ledere i FDF Virum
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Videregående pc-vejledning
Hejnsvigbynet.dk Opdatering med typo3 CMS. •Mål –Deltagere skal kunne oprette og redigere tekst, tabeller og billeder på en underside •Forudsætninger.
Flickr.com – online billeddeling
1 Private hjemmesider Undervisning i Click-a-site Online-editor.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Administration af hkkbhbest.dk
Undervisning og introduktion november 2013
MUSEN ELLER TRYK PÅ ”ENTER”
Administration af hkkbhbest.dk Guide til brug ved kursus onsdag den 16. februar 2011.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Introduktion til CSS I gang med min første HTML & CSS hjemmeside.
Indholdsredigering i en D!ng- hjemmeside v/ Ewan Andreasen
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Sikkerhed/Otto Knudsen 1 Sikkerhed  Sikkerhed i ASP.NET  Autentifikation (Authentication)  Autorisation (Authorization)
Sikkerhed/Otto Knudsen 1 Diagnostics  Debug af web-applikationer.
Grundejerforeningen Jægervangen
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Aktiv brug af Søften Portalen
Microsoft® Lync™ 2010 Kursus for stedfortrædere
Adgangsstyring og brugeradm.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Introduktion til Access (Access, del 1)
Lav en PowerPointskabelon ved brug af diasmaster
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Blogging Udvidet design og funktion
Oprettelse af Digital Post
DK-CLARIN Workspace Struktur - Arbejdsbænk / Workbench Værktøj Ressource Ny ressourceEgen mappe 1DKClarin (KMIV)
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
Vejledning til oprettelse af CV
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
UDVIDELSE Automatisk backup Introduktion Se, hvordan du opretter cron jobs til automatisk backup med Akeeba Backup. Rita Linde, 10people, Maj 2015.
OBS! Højreklik på indsat billede og vælg Placer bagerst for at få teksten frem 1 YouSee Foreningsweb ​ Uddannelse i de væsentligste funktioner ved opsætning.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
BRUGERVEJLEDNING NY SMS PLATFORM 1 Ikon forklaringside 2 Udsend en alm. smsside 3 Tidsindstillet sms udsendelseside 5 Udsend en sms med billedmateriale.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Lægedebatten 2013 Introduktion til Lægedebatten. Lægedebatten 2013 Nemmere adgang Du kan benytte Lægedebatten fra din pc, din smartphone og din tablet.
Hjemmesider Begynderguide. Editor En editor er et program, hvor du kan skrive dine koder. Se videoen her for gennemgang af, hvordan du kan downloade og.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Manual Af Edu-Caching.
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Foreningsguide koege.kultur.egon.dk/forening
Skabelon mailopsætning
Modul 07, Elektronisk post
GUIDE TIL OPRETTELSE AF DOKUMENTER
CMS – Inner Wheel Danmarks hjemmesider
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Introduktion til CMS

Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)

Forberedelse af indhold • Nyheder • Filer • Webformularer

Nyheder Tilføj nyhed Her tilføjes nyheder

Nyheder Overblik og redigering Her kan du få overblik og redigere nyheder

Filer Upload dokumenter Dokumenter der skal vises på hjemmesiden skal placeres i Media og Web (offentlig) Her arbejdes med filer Opret nye mapper

Webformular Tilføj webformular 1. Vælg 3. Tryk tilføj 2. Vælg Webformularer 4. Skriv navn på webformular og tryk gem.

Byg webformular 1. Vælg Indhold 4. Tryk næste 3. Tilføj felter 2. Udfyld stamdata

Opsætning af hjemmeside • Sider • Avanceret opsætning

Sider Overblik over sider Vælg hjemmeside (CMS)

Sider Oprettelse af side Her angives sidens indstillinger Skal siden være aktiv? Skal den vises på hjemmesidens menuer? og Skal login være krævet for at se siden?

Sideindhold Tilføj indhold 1.Her angives sidens indhold 2.Vælg blandt det forberedte indhold eller vælg andet indhold. 3. Tryk ”tilføj” for at lægge indholdet på siden

Side indhold Editor Indsæt link: Der er både mulighed for at linke til en intern side, såvel som en ekstern. 2.Indsæt dokument: Link til et dokument. 3.Indsæt billede. 4.Indsæt tabel 5.Indsæt slideshow: Vær opmærksom på, at det kun er muligt at vælge én mappe. (Lav evt. en mappe under filer ved navn ”slideshow”).

Vis Website Se resultatet Her vises resultatet

Avanceret • Opsætning • Oprettelse af intranetbrugere • Kalenderevents (Gratis modul) • Bookingmodul (Tilkøbs modul)

Avanceret opsætning Systemet har også en lang række avancerede opsætningsmuligheder. Det tilrådes at disse benyttes varsomt.

Oprettelse af intranetbrugere 1. Her tilføjes nye medlemmer 2. Tryk her for at oprette/vælge medlemmer, der skal inviteres til at blive medlem af foreningen 3. Send invitation til nyt medlem på

Oprettelse af intranetbrugere 2. Her oprettes nye medlemmer (kun Navn og E- mail er obligatorisk) 1. Tryk her for at oprette/vælge medlemmer, der skal inviteres til at blive medlem af foreningen

Kalenderevent Vælg dag for event 2. Tryk på det grønne plus 1. Vælg kalender

Forbered kalenderevent Vælg skabelon Efter tryk på ’Plus” starter event Guiden, der er placeret under ‘Applikationer’. Vælg altid og tryk på næste

Forbered kalenderevent Ny kalenderevent Udfyld detaljeret eventinformation

Opret kalenderevent Tilføj egne felter Tilføj eventuelt felter på tilmelding som bruger skal svare på

Tilføj kalender til hjemmeside (1:2) 2. Vælg fanen forenings-kalender 1. Vælg Hjemmeside- værktøjer 3. Kopier koden

Tilføj kalender til hjemmeside (2:2) 1. Opret ny side 2. Opret ny side af typen ’Script’ og indsæt koden.

Bookingmodul – opret ressourcer 1. Her administreres ressourcer, der kan bookes 2. Tryk her for at tilføje/oprette overressourcer og ressourcer. En overressource kan være et vaskerum og en underressource kan være en vaskemaskine eller tørretumbler. En ressource skal have en overressource før den kan bookes.

Bookingmodul – opret tider (1:2) Tryk på uret for at se oprettede tider Tryk på ”tilføj tider” for tilføje en tid på ressourcen

Bookingmodul – Opret tider (2:2) F.eks. Sommertider I hvilken periode skal der oprettes tider i perioden. Hvilket tidsrum skal bookningen gælde? Hvornår må brugerne tidligst og senest booke ressourcen Hvilke dage skal der oprettes en bookingmulighed på denne ressource.

Booking modul – tænd på hjemmesiden (1:2) 3. Kopier koden 2. Vælg fanen booking 1. Vælg

Bookingmodul – Tænd på hjemmeside (2:2) Tilføj ny side af typen ’Script’ og indsæt koden (for oprettelse af sider – se tidligere i dette dokument). Nu har du tændt for bookingmodulet på din hjemmeside.

Bookingmodul – På hjemmesiden Ved tryk på en overressource (Hal A) kan man booke ressourcerne (f.eks. Bane 1) Vigtigt: Man skal være logget ind for at benytte bookingsystemet. Brugeren bliver automatisk bedt om dette.