Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Ungepakke.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Indsæt’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med 4. Tryk ’anvend på alle’ Ændre.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Copyright © 2012 Grontmij A/S 1 Præsentation v. Kristian Kirkebjerg Indsæt billede: Format: H 165 x B 254 mm 1. Klik på billedeindsættelsesikonen.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 4 linjer Skift farve på forside >Højreklik på slidet >Layout >Vælg forsidelayout Overskrift her Størrelse 49 pkt.
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
Opgaven jeg fik stillet
NÅR BEBOEREN HAR EN PSYKISK SYGDOM…. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
1 Valgreglerne Menighedsrådsvalg Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vigtige.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Hold Fast: EUD Temadag
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Relationen sikrer helhed og tryghed i elevens uddannelsesforløb.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Bæredygtighed – Naturfag
Det første ark i regnearket:
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod SUND MED KØD Mørt ikke tørt – stegning.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod KØD & SMAG Mørt ikke tørt – stegning.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod KØD OG HYGIEJNE Mørt ikke tørt –
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod BASISARK Mørt ikke tørt – stegning.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Guide – Siden skal slettes
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Præsentationens transcript:

Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik på den aktuelle side >Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt hak >Vis tegnehjælpelinjer på skærmen 3. >OK Skriv presenters navn(e) her Best Case #2 Flextek + Skolen i Midten (7. og 8. klasse)

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer ”5 hurtige” om samspillet i casen 1) Klassetrin: 7. og 8. klasse 2) Fag i forløbet: Dansk, matematik, fysik/kemi, UEA, historie 3) Omfang: elever + 2 lærere 4) Virksomhedstype: Programmering og salg af robotter (Flextek), og andre aktører: a) Bråskov Efterskole (efterskole med Legomindstorm-lokale) b) Økolariet (Robottema) 5) Formål: Få kendskab til nogle faglige begreber omkring robotstyring og teknologiens historie (Økolariet), samt kendskab til virksomheden og uddannelse/jobs 2 Dato

Samspil-forløbets konkrete aktiviteter 3 Dato

1) Grundkendskab 2) LEGO Mindstorm ved Bråskovgård Efterskole 3) Økolariet 4) Virksomhedsbesøg 5) KIE-modellen, opgaveløsning og forældrearrangement 4 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Aktiviteter og formål  Grundkendskab (Flextek og uddannelser) – 6 lektioner • at blive bevidste om hvilke uddannelseskrav der stilles til forskellige jobfunktioner på Flextek • at få redskaber til programmering af robotten samt afprøvning af disse  Besøg på Bråskovgård – 5 lektioner • lære at programmere Lego Mindstorm • fremvise programmerede robotter samt forklare processen  Økolariet – 5 lektioner • at få kendskab til robotternes udvikling og brug i verden • løsning af given opgave gennem programmering af Lego Mindstorm robotter • fremvise programmerede robotter samt forklare hvorledes gruppen løste opgaven  Virksomhedsbesøg på Flextek – 8 lektioner • få kendskab til Flexteks historie og udvikling • gennemgang af robotudstillingen • se arbejdsbeskrivelserne i funktion  KIE-modellen, opgaveløsning og forældrearrangement – 20 lektioner • at øve sig i at lære lige så proaktivt som reaktivt • at kommunikere egne læreprocesser til andre • arbejde med problemløsning • øve sig i konstruktivt samarbejde 5 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  Grundkendskab – del I 1. Virksomhedskendskab – jobfunktioner og uddannelseskrav • Mål: At blive bevidste om hvilke uddannelseskrav der stilles til forskellige jobfunktioner på Flextek • Form: Elev-opgave • Aktivitet: Beskrivelse af jobfunktioner i virksomheden og uddannelseskrav ved brug af hjemmesider (se links). Elever trækker et job fra liste med jobfunktioner. • Praktiske råd: Hjemmesider og se bilag ”Mulige jobs” med eksempler på jobfunktioner”Mulige jobs” • • 6 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  Grundkendskab – del II 1. Redskaber – Programmering og styring af robotter • Mål: At få redskaber til programmering af robotter samt afprøvning af disse • Form: Eleverne deles op i grupper • Aktivitet: Eksperimentering med programmering og styring af robotter •Robotterne afleveres af en tekniker fra Flextek, som introducerer eleverne til styring og programmering as robotterne • Inspiration: Se hele samspilsforløbet: ”Overordnet program””Overordnet program” 7 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  LEGO Mindstorm 2. Besøg på Lego Mindstorm laboratoriet (Bråskovgård efterskole) • Formål: Lære at programmere Lego Mindstorm og fremvise programmerede robotter og samtidigt forklare processen • Aktivitet: Eleverne fra supernørdlinjen på Bråskovgård efterskole underviste eleverne fra 7. og 8. klasse i små grupper • Rollemodeller: ”Supernørder” 8 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  Økolariet 3. Robotteknologiens historie – undervisning i robotter på Økolariet • Mål: At få kendskab til robotternes udvikling og brug i verden; Løsning af given opgave gennem programmering af Lego Mindstorm robotter; Fremvise programmerede robotter samt forklare hvorledes gruppen løste opgaven. • Form: Besøg på Økolariet • Aktivitet: Undervisning i robotter 9 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  Virksomhedsbesøg 4. Besøg på Flextek • Mål: Få kendskab til Flexteks historie og udvikling; Gennemgang af robotudstillingen; Se arbejdsbeskrivelserne i funktion. • Form: Virksomhedsbesøg (8 lektioner) • Jobfunktioner: 1 direktør (maskiningeniør); 2 industriteknikere; Personale 10 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  KIE-modellen, opgaveløsning og forældrearrangement 5. ”Det kreative rum”, ”det innovative rum”, ”det entreprenante rum” • Mål: At øve sig i at lære lige så proaktivt som reaktivt; At kommunikere egne læreprocesser til andre; Arbejde med problemløsning; Øve sig i konstruktivt samarbejde. • Form: Elevopgave: ”Elevprojekt om robotter” ”Elevprojekt om robotter” • Aktiviteter: Lego Mindstorm bruges til at skabe noget, der gør undervisningen sjovere, og som stadig er fagligt relevant. Vælg et fag; Eleverne løser opgaven ved hjælp af KIE-modellens 3 faser; Projektet afsluttes med et forældrearrangement. 11 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer  KIE-modellen, opgaveløsning og forældrearrangement II 5. Forældrearrangement: • Introduktion til samarbejdsvirksomhed • Beskrivelser af uddannelser på Flextek • Præsentation af besøg på Bråskovgård og Økolariet • Forklaring af KIE-modellen • Præsentation af opgaveprodukt samt forklaring af problemløsning 12 Dato

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge/Formindske indryk’-knappen for at skifte mellem de forskellige niveauer Inspirations-materiale • Samspillet i detaljer: ”Overordnet program””Overordnet program” • Forskellige jobfunktioner: ”Mulige jobs” ”Mulige jobs” • KIE-modellen: ”Elevprojekt om robotter” ”Elevprojekt om robotter” • Drejebog Drejebog 13 Dato