Minikursus i Fundraising

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

+ Informationsmøde Dansk ICYE Mandag den 11. Marts 2013.
Kasserer oplysning – distrikt konference 2011 Höfn Hornafjörður 23. september 2011 Birgir Sveinsson distrikt kasserer 2011– 2012 Margar hendur vinna létt.
UUV’s repræsentantskabsmøde den
Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Møde om Spejdernes Lejr efterår Velkommen til møde om Spejdernes Lejr 2012 giver intense oplevelser, hvor vi møder hinanden, udvikler os.
Velkommen.
Reform af førtidspension og fleksjob
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Indhold: Driftstatus. Generalforsamling. Kontingent.
Beboermøde
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
ØBRO FRI 2020 Kick-off visionsworkshop for ansatte
Den gode ansøgning Til LAG Himmerland
ÅRSHJUL 2009 Hornsyld Idrætsbørnehave
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Temaaftener for patienter med Mb
Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder.
”Vi når målet – men hvordan?”
KORINTH I.F. MULTIBANE.
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
Årshjul 2012 Børnehuset Hørgården Her er det naturen der er i fokus.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
LAG Tønder LAG Tønder Om status i LAG Tønder Sommersted, den 19. august 2009.
Toksværd Antennelaug Infokanal Indhold:  Driftstatus.  Kontingent.  Opsigelsesfrister.  Bestyrelsen.  INFO.  Fejl!
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
1 ▪ Styregruppemøde 3 Malmö 24. marts 2011.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Fokus på det specialiserede område
 Bullerup Børnehave - Et lidt ”anderledes forløb”
Program Workshop om projekter og veje til projektmidler Indledning,
Grundejerforeningen Lisenlund Udskiftning af skilte.
10. December Februar (Rejseaften) 24. Marts (første tur)
Grunde til at jeg elsker dig
Klimabevægelsen Medlemstal og 18-måneders regnskab ved Thomas Meinert Larsen.
Æstetisk Kommunikation Keramiker og IT-studerende Vigdis Petersen
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
29. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen  studerende, heraf 52% indskrevet på graduate niveau 
Den Danske Maritime Fond Carsten Melchiors Sekretariatschef 28. april
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar Februar Marts April Maj Juni Juli August September Oktober
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Skolekalender Du kan skrive ut denne malen for å bruke den som veggkalender, eller du kan kopiere siden for hvilken som helst måned for å legge.
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Præsentationens transcript:

Minikursus i Fundraising Dagens temaer: 1. Hvad er fundraising 2. Hvor finder man puljer og fonde 3. Planlægning/ forarbejdet: projektet ansøgningen kvalitetssikring af ansøgningen krav til dokumentation 4. Når støtten er opnået

Minikursus i Fundraising Hvad er fundraising At finde finansiering/ økonomi til en ide/ projekt eller en opgave At være strategiske Kunsten at tilpasse sine ideer

Minikursus i Fundraising Hvor finder man puljer og fonde: annoncer i dagspresses socialministeriets hjemmeside ( www.fondsdatabasen.dk) /abonner på nyhedsbrev fondsoversigt (kan lånes på biblioteker eller hos os ) Hjemmesider (EU) Legathåndbøger: div. konsulentfirmaer online.

Minikursus i Fundraising Planlægning/ forarbejdet: Det tager tid, planlæg med mange afslag Afklar hvem der har ansvaret- vigtigt Få overblik over mulige fonde, formål og tidsfrister kalender og arkiv (eks.) Lav evt. skema ( eksempel vores skema) Mappe/arkivsystem

FOND FORMÅL TIDSFRIST Ainyahita-Fonden Socialt Arbejde/økonomiske bæredygtig udvikling Ej oplyst Antikvar Carl Julius Petersens hjælpefond Folkeoplysning 1. juli Augustinus Fonden Almen velgørende BHJ-fonden Humanitære formål 31. marts, 31. juli og 30. november Bodil Pedersen Fonden Forår/efterår Brødrene Hartmanns Fond Sociale formål Løbende Carl Emil Beltofts Legat Almenvelgørende, især sociale. Danmark’s Sundhedsfond Sygdomsforebyggende Den Bøhmske Fond 1.juli Direktør Peder Mortensen og hustru Marry Mortensens Fond 31. august Direktør Svend Espersens Fond Sociale og humanitære formål Familien Hede Nielsens Fond Frimodt-Heineke Fonden 1.marts og 1. september Henrik Bagger Sørensen og Anna Sørensen’s Fond for almenvelgørende formål Socialt formål 31. oktober Højesteretsadvokat Eivind Eckbo’s dansk-norkse legat Sociale og etniske formål I.F. Lemvigh Müllers Fond 5 gange årligt J. P. D. Schwensens Legat Social sigte Jyllands-Postens Fonden Sociale og samfundsmæssige opgaver 15. marts Kai Lange og Gunhild Kai Langes Fond Almenvelgørende formål Kancelliraad H. Linds Legat og Laanefond Kronprins Frederiks og KP Marys Fond 1. januar Lemvigh-Müller Fonden Lippmann Fonden Fremme dansk erhvervsliv/humanitære formål 31.marts og 30. september Martha og Paul Kerrn-Jespersens Fond Socialt udviklingsarbejde Ej oplyst (årlig uddeling ca. 350.000 kr. ) Murerforeningen af 1824 under bestyrelse af Den Danske Store Landsloges velgørenhedsdirektorium Almenvelgørende med socialt sigte. Nikolai og Felix Fonden 1.april

Minikursus i Fundraising Fond Dato Formål/ansøger Beløb Svar Lions Club Lystrup August 2011 Loftprojekt 5000 Bevilliget august 2011 Jyllands-Postens Fond 13.02.2012 Digital TV+ fri abonnement på JP/Cafeen 3000 kr. Bevilget maj 2012 Y-Mens International Januar 2012 Sorggruppe/KGC 60.000 kr Afslag Statspuljen   13.12.2011 Overgangsstøtte til Caféen 2.740.585 kr. Afslag 9.3. § 18 24.02.2012 Vedr. PR/Caféen 7000 kr. Bevilget april 7.000 kr. 27.02.2012 Følge udgifter for frivillige i Caféen 11.900 kr. Bevilget 24.4. 3.600 kr. ? Inspiration og udvikling/Cafeen+ Folkekirke 19.500 kr. 10.000 kr. Støtte og fastholdelse af frivillige /Cafeen 45.000 kr. Bevilget 20.4. PC + telefonkæde/KGC 8.000 kr. Lauritzen Fonden Loftet 75.000 kr. Bevilget 26.3. 40.000 kr. Sorg og Livsmodsgrupper 60.000 kr. Afslag 26.3. Realdania Renovering af KgC’s Blå etage 474.876 kr. Afslag 6.3. EGV Februar 2012 Telefonkæder/KGC 60.000 Bevilget Lions Februar KlosterCaféen KlostergadeCentret 100.000 Bevilget med 30.000 den 14.8 Socialministeriet Marts 2012 Ufrivillig ensomhed/KGC 800.000 Ufrivillig ensomhed/cafeen 500.000 Afslag – juli måned Turborgfondet 29.03.2012 20.000 Den Bøhmske Fond 27.06.2012 Oprettelse af madklubber 578.480

Minikursus i Fundraising Projektet Forarbejdet til en ansøgning Nærlæs pulje/fondsbeskrivelse tænk ind her hvad der skal ske efter projektperioden

Minikursus i Fundraising Ansøgningen Undersøg om ansøgningen skal laves digitalt Klart skrevet - det vigtigste først Vær konkret fremhæver de dele af aktiviteten, der matcher puljen/fondens målsætning Gør noget ud af budgettet

Minikursus i Fundraising Krav til dokumentation Undersøg de formelle krav Overvej metode og skriv den ind i ansøgningen minimum: målet med aktiviteten hvordan midlerne skal anvendes hvilke metoder det forudsætter

Minikursus i Fundraising Når I har fået støtten læs betingelserne grundigt krav til regnskab og revision Hold styr på alle dokumenter bemærk deadlines opret selvstændig bankkonto hold styr på bilag

Minikursus i Fundraising