Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Katalog over nationale standarder på sundhedsområdet.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Teststrategi Engrosmodellen
Det gode samarbejde København Syd Samarbejde
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Modul 1 - Processer.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Arbejdspladsudvikling
Teststrategi Engrosmodellen
Jammerbugt Kommune Viceborgmester Morten Marinus
Informationsmøde om ICS og DUBU Udvikling og implementering af DUBU -
Dato - Dok.nr.1 Dialogforum - Engrosmodel
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Potentialevurdering.
Økonomi og organisation
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Kodeks for offentlig topledelse
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
KIGO og kommunernes opgaver
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Handleplaner Odsherred Kommune. Indledning Hvem er vi Kort præsentation.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Automatisering af manuelle processer
September 2017 KL’s arkitekturråd Initiativ 8.1.
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Min Digitale Byggesag. Byggelovsdage 2011.
Borgerservice og Biblioteker
Borgerens adgang til egne data - prototype
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Rollebeskrivelser i Synergi
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Hvorfor SAPA har input til STS
Borgerens adgang til egne data - prototype
KL’s arkitekturrådsmøde
Borgerens adgang til egne data
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Implementeringsplan produktflows
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Opsætning.
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
September 2017 KL’s arkitekturråd Initiativ 8.1.
Inspirationsdag 2018 It-sikkerhed It-afdelingen i Sekretariatet
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d. 30.5 It-Arkitekturrådet 30. maj 2018 IT-Arkitekturrådet d. 30.5

Agenda Siden sidst Præsentation af løsningskoncept It-Arkitekturrådet Agenda Siden sidst Præsentation af løsningskoncept Præsentation af de fællesoffentlige samarbejde Præsentation af erfaringsopsamling Det videre arbejde 30. maj 2018

Siden sidst Slutfase for løsningskoncept It-Arkitekturrådet Siden sidst Slutfase for løsningskoncept Indsamling af erfaring fra en række kommuner Påbegyndt overvejelser om juridisk afklaring Igangsat indledende afklaring af datakvalitet med pilotkommuner Dialog med fællesoffentlige parter om det videre arbejde 30. maj 2018

Tidsplan Spor 1 - pilotprojekter Spor 2 – koordination til øvrige It-Arkitekturrådet Spor 1 - pilotprojekter Brugerbehov Tidsplan Løsningskoncept Funktionel specifikation Datakvalitet og forberedelse af udstilling (ejerskab i kommuner) Myndighedsspecifik juridisk afklaring Teknisk udvikling af pilot 30. maj 2018 Målpunkter Løbende opfølgning Kommunikation til borgere Udrulning Spor 2 – koordination til øvrige Referencearkitektur Koordination med øvrige projekter Spor 3 - Kommunikation Interviews og kortlægning af erfaringer Løbende opsamling og kommunikation af projektet Q1 2018 Q2 2018 Q3 2018 Q4 2018

Løsningskoncept & fællesoffentlig arketyper for arkitektur It-Arkitekturrådet Løsningskoncept & fællesoffentlig arketyper for arkitektur 30. maj 2018

Centralt CPR # NemID Lokalt Sag Dok Ydelse Klassifikation Organisation It-Arkitekturrådet Centralt CPR # NemID Sag Dok Ydelse Egenskaber <Titel> <Sagsbehandler> <OrgEnhed> <Dato> <Status> <Journalnote> <Økonomi> HOP <CPR> <Parametre> Klassifikation Organisation 30. maj 2018 Lokalt HOP <CPR> <Parametre> HOP <CPR> <Parametre>

Fællesoffentlige overvejelser om løsningsarkitektur It-Arkitekturrådet Fællesoffentlige overvejelser om løsningsarkitektur 30. maj 2018

Foreløbig Erfaringsopsamling It-Arkitekturrådet Foreløbig Erfaringsopsamling 30. maj 2018

Erfaringsopsamling og gode råd It-Arkitekturrådet Erfaringsopsamling og gode råd Igangsat interviews med relevante parter om erfaringer med udstilling af borgernes data. Forventer at være i dialog med: Kommuner udvalgt fra spørgeskemaundersøgelsen [Pt. Syddjurs, Silkeborg, Sønderborg, Frederiksberg, Helsingør & Fredericia] Øvrige offentlige parter, med kendskab til at give adgang til data Internationale parter, med kendskab til at give adgang til data Temaer i interviewguide: Baggrunden og motivationen for at udstille borgerens data Sikre datakvalitet – forberedelse forud for igangsættelse Udvælgelse af områder Klarlægge udfordringer og løsninger Gevinster Tekniske aspekter – beskrivelse af løsningen Anbefalinger 30. maj 2018

10 råd til processen for udstilling af data It-Arkitekturrådet 10 råd til processen for udstilling af data Overvej og undersøg, hvad borgerne efterspørger Hvor er der mange henvendelser? Hvor efterspørger borgerne viden, overblik, gennemsigtighed Sikker ledelsesopbakning Hvordan sikrer I at der er ledelsesopbakning? Skal der koordineres på tværs i organisationen, laves en fælles vision eller strategi Start der hvor det er muligt Hvilke områder og systemer kan man udstille fra? Start i det simple og i det små. Har I anledninger til at gøre udstilling mulig – eksempelvis ved indførsel af nye systemer? Overvej hvilke gevinster I ønsker at opnå og sæt jer mål. Vurder, hvad I ønsker at opnå, og hvordan I vil undersøge at I når målet. Det giver retning for indsatsen. Foretag en risikovurdering Hvor er der risiko for flest menneskelige fejl og mest følsom information? Er der behov for teknisk eller menneskeligt validering, screening el. lignende? Vurder datakvalitet Hvordan er vores registreringspraksis? Skal der laves et compliancesystem? Overvej om medarbejdere skal kompetenceudvikles Der kan være et behov for kompetenceudvikling så der journaliseres i overensstemmelse med retningslinjerne Tænk kommunikation og oversættelse ind i projektet Hvordan tilpasser I jeres sprog til borgeren? Beslut en startdato/skæringsdato Overvej hvordan I følger op på målsætningerne 30. maj 2018

It-Arkitekturrådet Det videre arbejde 30. maj 2018

Næste skridt Dialog med NetCompany om løsning It-Arkitekturrådet Næste skridt Dialog med NetCompany om løsning Udarbejdelse af funktionel specifikation Afklaring af relevante målpunkter i pilot Erfaringsopsamling og kommunikation til kommunerne Dialog med fællesoffentlige parter 30. maj 2018