ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Historik-service Eksempel på, hvordan en historikservice kan fungere.
Advertisements

Introduktion til Javascript – Grundlæggende Webdesign, F2004. Introduktion til Javascript.
Efter forarbejdet og dagen i dag er målet, at I skal kunne:
Scientific Investigation
Hvordan programmerer man?? STREAM - en model. Programmører arbejder ofte i teams Hver programmør arbejder på sin del af en større helhed.
COMPUTERENS ANATOMI KENDER DU DIN COMPUTER SÅ GODT SOM DU TROR?
KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
Sammenligning af to grupper
Sammenligning af to grupper – kapitel 7
Array vs. ArrayList. Arrays Et array er en struktureret metode til at gemme flere værdier af den samme datatype. Data’en i et array ligger op ad hinanden.
Oversættelse af Java-programmer JavaBytecode javac Normalt oversættes Java-programmer til bytecode, som fortolkes af en JVM (Java Virtual Machine). Java.
GP 4, 19/ Grundlæggende programmering Efterår 2001 Forelæsning 4 onsdag 19/ kl. 9:15 – 12:00.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
Fagets Informations Teknologi Introduktion til Programmering i Java For Industri, Global Forretningsudvikling, samt fri studie aktivitet ved Bent Thomsen.
Tietgen Skolen Kvalitet og kvalitetssikring Review Test.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Søgning & sortering Intro søgning Lineær søgning Binær søgning
GP5, Martin Lillholm 1 Grundlæggende Programmering (GP) Efterår 2005 Forelæsning 5 Slides ligger på nettet. Du er velkommen til at printe dem nu. Vi begynder.
FEN IntroJava AAU1 Java grundelementer Variable og datatyper Sætninger og udtryk Metoder.
Trigonometrisk Lommeregner
Pc-kørekort Mere om software. Programmering Definition: at skrive et program ved hjælp af en tekst–editor på en måde, som computeren kan forstå Instruktionerne.
Delphi og C++ Builder C++ Referencer og pointere.
Programmering af dynamiske websider pages/tutorials/introducing-aspnet- web-pages-2/intro-to-web-pages- programming.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 7. april 2003.
Algoritmer og Datastrukturer 1 Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
Statistik for geografer Lektion 4. Tidsrække Analyse Proces som varierer over tid Observationer til bestemte tidspunkter Eksempler Proces som varierer.
Intro til C# apps Kodegennemgang af simpel C# app
Test 1 Klik her for start. Hvor skal du klikke for at få designvisning?
Malware (malicious software ) Flemming og Nicklas.
W1b1 PC baseret analyse og simulering. w1b2 Definition Digital Elektronisk beregningsmaskine, der har intern hukommelse til lagring af program og mellem-regninger.
1 PC baseret dataanalyse og simulering Week2 A. 2 SAS input/output filer Inddata -textfil - SAS-program -textfil- SAS datasæt SAS system SAS listing -print.
1 JavaScript Lektion 6: Repetition i JavaScript Math TIDY Litteratur: JST lektion 10.
FEN KbP/seminar 1: Specifikationer/Notationen Q 1 Kontraktbaseret programmering: Seminar 1 Om specifikationer Algoritmenotationen Q.
Statistik for geografer
Objekter og klasser Rasmus D. Lehrmann DM
FEN KbP/seminar1: ProgUdsagn1 Kontraktbaseret programmering Seminar 1 Programudsagn og programbeviser.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Kvantitative metoder.
PD – kursusgang 3 Introduktion til Java Script. Mål Viden om hvordan JavaScripts indlejres i HTML dokumenter Viden om programmering i JavaScript  Erklæring.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus Kursussammensætning: forelæsning – læse – arbejde selvstændigt – newsgroup – øvelsestime – aflevering.
GP 4, 27/ Grundlæggende programmering Forår 2002 Forelæsning 4 onsdag 27/ kl. 9:15 – 12:00.
Økonometri 1: F51 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 22. september 2006.
Økonometri 1: Heteroskedasticitet1 Økonometri 1 Heteroskedasticitet 31. marts 2003.
Begreber og Redskaber 4. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Et par ord om objekt-orientering Håndkøring af programmer.
Begreber og Redskaber 3. Plan for idag Om metoder, parametre, returværdier Overblik over klasser,objekter,nedarvning Et par ord om objekt-orientering.
Normalfordelingen og Stikprøvefordelinger
Statistik for geografer
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Typer og tilstand i Java Typer, tilstand, erklæring, variable, primitive datatyper, reference- og.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3B.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering4B.1 Grundlæggende og Reference Typer i Java Typer, tilstand, erklæring, reference- og værdi semantik,
Deadlock Definition deadlock (baglås) er en tilstand som en mængde af processer kan være i en mængde processer er i deadlock hvis alle processerne står.
Programmering I Java/C# Datatekniker Dit første projekt.
Sonic Pi Materialet er en oversættelse og tilpasning ud fra den engelske gratis open source ressource ved samme navn
Anvendelse.
Abstraktioner.
I det efterfølgende kommer nogle eksempler på C kode som adskiller sig fra det vi normalt anvender i C# Hvis du har behov for hurtigt at afprøve små stumper.
Vision teknologier Formålet er indføring i vision teknologi og anvendelse sammen med robotter 2D vs. 3D Øvelser med smartkamera Programmering af vision.
Data intro (Side 1-3 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
1587 Server - Blandet miljø Webintegrator HF1
”Avanceret” Programmering
Videnskabeligt projekt
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Studiepraktik Thomas Bøgholm Mikkel Hansen Jacob Elefsen
Programmering.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Forelæsning Uge 4 – Torsdag
- Projekt om sygehusportører
Robotterne kommer - Ozobotterne.
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Præsentationens transcript:

ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE

Hvad skal vi? ROBOTTERNE KOMMER Lege med ozobotterne. Farveprogrammere. Blokprogrammere.

Hvad er ozobotterne for nogle, og hvad kan de? ROBOTTERNE KOMMER Hvad er ozobotterne for nogle, og hvad kan de?

Hvordan kalibreres ozobotterne? ROBOTTERNE KOMMER Hvordan kalibreres ozobotterne?

Hvordan farveprogrammeres ozobotterne? ROBOTTERNE KOMMER Hvordan farveprogrammeres ozobotterne?

Første øvelse: Bowlingbanen ROBOTTERNE KOMMER Første øvelse: Bowlingbanen - farveprogrammering Hvordan får I hurtigst muligt væltet alle keglerne… I skal have banen godkendt før I fortsætter. Ekstraopgave: PAC-MAN: Spis alle de sorte streger. (30 min)

Første øvelse: Bowlingbanen ROBOTTERNE KOMMER Første øvelse: Bowlingbanen - blokprogrammering Hvordan får I hurtigst muligt væltet alle keglerne… I skal have banen godkendt før I fortsætter. Ekstraopgave: - PAC-MAN: Spis alle de sorte streger. - Maze (40 min)

Variabler ROBOTTERNE KOMMER En variabel refererer til en blok af hukommelse reserveret til at holde specifikke data. Det kaldes en variabel, fordi programmøren kan ændre dataene. Variablen har fået et navn af pogrammøren, og det navn bruges hver gang variablen er refereret eller manipuleret . I de fleste programmeringssprog er variablen desuden udpeget til en given datatype (det hjælper computeren til at tildele den korrekte mængde plads til variablen).

Funktioner ROBOTTERNE KOMMER Inden for programmering er en funktion en stump kode som udfører en bestemt opgave som del af et større program. En funktion kan også betegnes et underprogram, en sub-rutine, en procedure, eller en metode.

Løkker ROBOTTERNE KOMMER Grundlæggende er en løkke en sekvens af instruktioner, der gentages indtil en betingelse er opfyldt. I tekstbaseret programmering er der normal 2 slags løkker; en for-løkke og en while-løkke.

I jeres grupper skal I nu kigge i jeres kode, og finde eksempler på: ROBOTTERNE KOMMER Opgave I jeres grupper skal I nu kigge i jeres kode, og finde eksempler på: Variabler Løkker Funktioner (10 min)