Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Innovation Metode og Værktøjer DTU Diplom Jan Schlünssen.
Advertisements

Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Kan og skal vi beskytte vores viden i vidensamfundet?
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
DAT 7. ENT. E d Opsamling Interessent analyser + anvendelse og præsentation. Preston artikel. Gartner + anvendelse og præsentation. Darsøe.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Produktivitetsfremme Skulle det nu være noget særligt?
Master i Projekt- og innovationsledelse
Produktivitetsfremme
1. Arbejdskraftreserven
Company programme - Veda
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 10 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2017 Pillon - KU.
INTRODUKTION
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
An IP Strategy comprises
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Innovationsforløb Modul 3 ©
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Hvad er det grønne nationalregnskab og hvordan kan det anvendes?
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Ahmed & Shepherd: Creativity and innovation forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Idegenererings-øvelse
- A facilitated workshop , Bjerringbro Baggrund:
Præsentationens transcript:

Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU

Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Within a company or industry: Druckers 7 kilder til innovation, også kalder ’mulighedsområder’ (areas of opportunity) Within a company or industry: Unexpected occurrences Uventede begivenheder Incongruities Uoverensstemmelser Process need Procesbehov Changes in industry or market Branche- og markedsændringer Outside a company: Demographic changes Demografiske ændringer Changes in perception Ændringer i opfattelse New knowledge Ny viden De fleste innovationer udspringer af en kombination af ovenstående kilder, ofte med udgangspunkt i ny viden, al viden, ikke kun teknologi. Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Find aktuelle eksempler fra erhvervslivet der illustrerer de 7 kilder Gruppeopgave: Find aktuelle eksempler fra erhvervslivet der illustrerer de 7 kilder Hvilke kilde udnytter jeres virksomhed? Brainstorm om der kan være uudnyttede muligheder i de kilder der endnu ikke bruges. Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Within a company or industry: Druckers 7 kilder til innovation (areas of opportunity) , Fra ‘Innovation and entrepreneurship’, 1985 Within a company or industry: Unexpected occurrences Uventede begivenheder Viagra, Coca-Cola, … Incongruities Uoverensstemmelser Containertransport, … Process need Procesbehov Mobiltelefoni, … Changes in industry or market Branche- og markedsændringer Halalslagter, … Outside a company: Demographic changes Demografiske ændringer Det grå guld, … Changes in perception Ændringer i opfattelse Fast food, kaffekultur New knowledge Ny viden Grundforskning men også tilfældigheder eller patenterbare ideer Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Forklar værditrappen (the value ladder) med egne ord Bait Frontend Middle Backend Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Content marketing, freemium, … Frontend Bait Content marketing, freemium, … Frontend Indgangsmodel, premium, startset, … Middle Nuværende produkt/ydelse Backend Inkrementel innovation, skalering, … Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson

Brainstorm på tværs af grupperne ang Brainstorm på tværs af grupperne ang. en værditrappe for jeres eksamensvirksomhed. Bliv enige om hvilke idegenereringsværktøjer I vil bruge (se modul 10). Pitch Drucker 7 kilder øvelse The Value Ladder Værditrappe øvelse 2. januar 2019 17 HEnt 11 Drucker, Brunson