EN TJENESTE FOR SJÆLEVINDING

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Music: Nightengale Serenade
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
”Åndelige discipliner for disciple”!
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
” Hvorfor lige netop kristendom ? ”
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Gud og penge Penge som en test på vores administration af ’de sande værdier’.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
”Kaldet til kærlighed”
Livets Ord Livets Ord Maj 2012 Maj 2012 « Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget ! » ( Luk 12,
Engelbert H – og den sidste chance
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvordan mærker jeg, at Gud findes?. a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? Men I,
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
forældre og klassens sociale liv.
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Lydighed v33 Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives jer i tilgift. (Matt 6,33)
Kære Gud. Tak for livet du har givet os, og denne gudstjeneste.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Velkommen til et forvandlende fællesskab, der har TRO som værdi!
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
FÆLLESSKAB.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Sammenligningsspejle
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Velkommen til SSP-aften om unge, alkohol og festmiljø i Allerød.
Bæredygtighed i tjenesten Hvordan bevare passion og motivation som børneleder på den lange bane?
Bibelen som redningsvest eller kompas? Hvordan kan man navigere efter Bibelen som voksen københavner, og hvordan kan den hjælpe os i mål?
576 – Mit hjerte, glæd dig nu, 1, S1 Mit hjerte, glæd dig nu, lad dine kræfter røres, lad din begæring op til himmelen nu føres! Gud Fader vinker dig,
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Ansøgning for dummies.
Prædiken Ånd og kød.
Guide til flygtningeforældre i asylfasen
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Sådan udvikler du din tro til modenhed
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
Livets Ord November 2017.
Livets Ord December 2017.
Ansøgning for dummies.
Livets Ord Februar 2018.
Livets Ord Marts 2018.
“Herre, din højre hånd er mægtig i styrke” (2. Mosebog 15, 6)
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
“Salige er de, som stifter fred, for de skal kaldes Guds børn.”
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
MUNDTLIG FREMSTILLING
Ansøgning for dummies.
Ansøgning for dummies.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Nåde! Jeg råber Gud. Befri mig fra frygten nu.
- og hvordan du undgår dem…
John. 20:31 Men dette er skrevet, for at I skal tro, at Jesus er Kristus, Guds søn, og for at I, når I tror, skal have liv i hans navn.
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Præsentationens transcript:

EN TJENESTE FOR SJÆLEVINDING Fællesskab i tjenesten EN TJENESTE FOR SJÆLEVINDING Uddeler & Udlægger Ny Testamenter Personlig Vidnestjeneste

NÅR SKOLER LUKKER FOR UDDELING AF DET NYE TESTAMENTE

FORTOV BIBEL UDDELING PÅ OFFENTLIG GRUND

INFORMER SKOLEN Skriv et brev: Vi ønsker at gøre Guds ord tilgængeligt. Vi foretrækker en uddeling ‘på skolen’. Hvis intet svar < # uger, planlægger vi en fortovs-uddeling.

INFORMER SKOLEN N.B.: SPØRG IKKE OM TILLADELSE! PRÆSENTER BLOT 2 MULIGHEDER: På skolen Udenfor skolen

PLANLÆG FORTOVS-UDDELING NÅR SKOLEN FORBLIVER LUKKET PLANLÆG FORTOVS-UDDELING

FORTOVS-UDDELING SKAL IKKE VÆRE HVERT ÅR På fortovet er alle skoleklasser (5. klasse og op / 11 år og op) målgruppen. Så, kom ikke hvert år (for at forhindre over- uddeling).

MEN INGEN BORDE, BANNERE ELLER LIGNENDE. KEND DINE RETTIGHEDER EN EGENTLIG TILLADELSE FRA POLITET ER IKKE PÅKRÆVET FOR AT UDDELE BIBLER OG NY TESTAMENTER. MEN INGEN BORDE, BANNERE ELLER LIGNENDE.

FØR D-DAG KONTAKT IKKE SKOLEN. INGEN OFFENTLIGGØRELSE TIL NOGEN. (Distributions-dag) KONTAKT IKKE SKOLEN. INGEN OFFENTLIGGØRELSE TIL NOGEN.

FORBEREDELSE TIL D-DAG UNDERSØG SKOLEN (evt. hjemmeside) ringetider/fridage morgen/eftermiddag # udgange (logistik) # nødvendige Gideonitter BED

PÅ D-DAG Præsenter jer og informer skolen. N.B.: spørg ikke om tilladelse! Undersøg grænserne (skolen/offentlig). Tilbyd at rydde op efter jer.

TILBYD DET NY TESTAMENTE SOM EN GRATIS GAVE Blå eller røde testamenter. Ingen skubben, råben. Bloker ikke trafikken. Undgå enhver mulig lovovertrædelse. Stop, hvis atmosfæren bliver aggressiv.

VÆR TYDELIG Vær åben om, hvad du tilbyder. Sig altid: “Dette er en gratis gave, dette er en Bibel. Du er velkommen til ikke at tage imod den”. Ingen argumentation, ingen overtalelse.

LAD VÆRE MED: Bloker aldrig fortovet. Ingen personlig vidnetjeneste blandt eleverne. Ingen kontroversielle diskussioner med ansatte, forældre og elever.

SÆTNINGER, DU KAN BRUGE: “Har du også fået dit gratis eksemplar”? “Jeg har en gratis gave til dig. Det er en Bibel”. “Må jeg give dig verdens mest solgte bog gratis”? Til en ateist: “Du er nødt til at vide, hvad du ikke tror på. Du kan læse det i denne bog”. Til en muslim: “den handler om Isa” (et andet navn for Jesus, som er en profet i Koranen).

ATTITUDE Vær høflig, venlig og med et smil. Håndter Bibelen med respekt. Tilbyd altid Bibelen med din højre hånd.

I TILFÆLDE AF MODSTAND Forbliv altid rolig og høflig. HAV EN UDPEGET GIDEONIT SOM TALSMAND Forbliv altid rolig og høflig. Henvis til de civile rettigheder til at gøre dette. Husk på, at der ikke kræves tilladelse (§ 9). Hvis Gideonitternes omdømme er i fare: Stop!

EFTER UDDELINGEN Ryd op (kontroller skraldespande). BED og TAK! Skriv et opfølgningsbrev til skolen / personlig kontakt: Næste gang, på skolen?

? Spørgsmål?