Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NGG-INFO 1.
Advertisements

Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
NGG.
Optagelse på kandidatuddannelse - ansøgning
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Folkeskole-reformen August 2014.
NGG.
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Gymnasiets opbygning Studentereksamen STX OptagelseStruktur Grundforløb og studieretninger Valgfag.
International Linje.
Handelsgymnasiet JTP Idrætslinjen
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
Velkommen til valgmøde
NGG-INFO 1.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Hvordan søger man om optagelse?
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Folkeskolereform Version 1.0
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
STUDENTEREKSAMEN STX Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning 1.
NGG.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Kort videreuddannelse (KVU)
Valgfagsorientering 21. November 2011
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Folkeskolereform Politiske mål
Eliteidræt på HHX Herning
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
Pecha Kucha over: Lærer Læreruddannelsen Folkeskoleloven Innovation i lærerfaget Rene , Anne-Louise , Caroline
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 16. november 2007.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 9. februar 2010.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Læreruddannelse på Ilinniarfissuaq Nuuk. Ilinniarfissuaq Ilinniarfissuaq står for traditioner og fornyelse –Uddannelse af lærere i 160 år –Opstart af.
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Studielivet på økonomi 21. oktober. Agenda 1.MIG! 2.STUDIET! 3.DET SOCIALE LIV! 4.KARRIERE! 5.ADGANGSKRAV!
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
 Optagelsesvilkår - en helhedsvurdering; parathedsvurdering og 5  Færre studieretninger (18 på stx og htx og 13 på hhx)  Grundforløbet intensiveres.
Forældremøde 9.kl Program Vejledningsaktiviteter Kort om uddannelsessystemet Uddannelsesparathed og krav til optag Tilmelding: optagelse.dk (procedure.
INFORMATION OM FORBEREDELSESKURSUS FOR INDVANDRERE OG FLYGTNINGE
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Videreuddannelse.
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Mette Kirstine Skjødt Kl :
Program Kl : Velkomst ved studieleder Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende Signe Dahlerup Kl :
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Præsentationens transcript:

Velkommen til Åbent hus Meritlæreruddannelsen Læreruddannelsen campus carlsberg

Program Kl. 17.00-17.05: Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl. 17.05-17.15: Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte Bruun Thingholm KL. 17.15-17.30: Oplæg ved underviser fra den pædagogiske faggruppe, Christina Helene Gellert kürstein Kl. 17.30-18.15: GenerEl information om meritlæreruddannelsen ved studiekoordinatorer for meritlæreruddannelsen, Anders Bæk Brønsted og Christina Lerche Thaulov Kl. 18.15-19.00: Mulighed for spørgsmål – først fælles og siden individuelt

Emnenavn 25. december 2018

Hvorfor læse til lærer? Meningsfuldt at bidrage til næste generations dannelse og uddannelse – at kunne gøre en forskel Fagligt udfordrende og relationelt givende Lærermangel Meritlærere er efterspurgt arbejdskraft Emnenavn 25. december 201825. december 2018

Meritlæreruddannelsen Adgang til meritlæreruddannelsen: Hvis du har en afsluttet kandidat-, bachelor- eller professionsbacheloruddannelse eller er fyldt 25 år, har en uddannelse på mindst erhvervsuddannelsesniveau og har mindst to års erhvervserfaring Emnenavn

Meritlæreruddannelsen - fag I alt 150 ECTS point Læses på ca. 3 år (individuel studieplan i forhold til merit og studiebelastning) Undervisningsfag ( i alt 100 ECTS): Vi anbefaler 3 fag Dansk eller matematik 1.-6./4.-10. klassetrin(40 ECTS point) 2 øvrige undervisningsfag (af hver 30 ECTS point) Emnenavn

Meritlæreruddannelsen – UV-fag Undervisningsfag 30 ECTS: Billedkunst Biologi Engelsk 1.- 6. kl. el. 4. – 10. kl. Fransk Fysik/kemi Geografi Historie Madkundskab Idræt 1. – 6. kl. el. 4. – 10. kl. Kristendomskundskab/religion Håndværk & design Musik Natur/teknologi Samfundsfag Tysk Undervisningsfag 40 ECTS: Dansk: 1. – 6. klassetrin 4. – 10. klassetrin Matematik: Nogle fag tilbydes også under den gamle uddannelsesbekendtgørelse fra 1997, der kan fx være lidt forskel på fagets omfang eller faget kan ændret sig, som fx sløjd og håndarbejde, der nu er slået sammen til Materiel Design. Spørg i vejledningscafeen bagefter

Valg af undervisningsfag Prioritering af ligeværdige faktorer: Faglige interesse og styrke Aldersspecialisering Efterspørgsel Størrelse Etc. Emnenavn

Meritlæreruddannelsen - PL Pædagogik og Lærerfaglighed (40 ECTS): 40 ECTS point inden for det pædagogiske fagområde: PL1: Almen undervisningskompetence PL2: Elevens læring og udvikling PL3: Specialpædagogik PL4: Undervisning af tosprogede Emnenavn

Meritlæreruddannelsen – praktik 1 praktikperiode (praktikniveau III,10 ECTS) Et praktikmodul, hvor alle undervisningsfag er i spil Praktikundervisning på læreruddannelsen og 6 ugers praktik på folkeskole Mulighed for udstrakt praktik Praktik afsluttes med prøve, ekstern censur og karakter Ingen ”praktik i eget skema” Merit for praktik: Det er kun helt undtagelsesvist muligt at få merit for praktik Emnenavn

Meritlæreruddannelsen Læreruddannelsen Campus Carlsberg tilbyder undervisning Dag (med ordinære lærerstuderende) – alle moduler Aften (rene merithold) – færre moduler Netbaseret undervisning (med ordinære lærerstuderende) – mange moduler Emnenavn

Meritlæreruddannelsen Vi tilbyder undervisning Dag (kl. 8-12 og 13-17) Fastskemastruktur Bemærk, at skemapositionen kan ændre sig fra semester til semester. Emnenavn

Meritlæreruddannelsen Vi tilbyder undervisning Aften (16-20) I foråret 2019 udbydes: PL1, PL3 og Dansk 4.-10. klassetrin Emnenavn

Netbaserede moduler Undervisning og vejledning er tilrettelagt dels som Fysiske indkald: 4 indkald/semester: fredag 12.30-18.00, lørdag 9.30-13.30, lørdag 14.00-17.30 (75% mødepligt) Netbaseret undervisning: Virtuelle indkald (synkron undervisning): 4-5 indkald, f.eks. tirsdag aften kl.18-21 Net-undervisningspakker (asynkron undervisning): opgaver, feedback m.m. Se mere på https://ucc.dk/laerer/om-uddannelsen/netbaseret- uddannelse Emnenavn

Meritlæreruddannelsen - optag Der kan i særlige tilfælde dispenseres fra adgangsbetingelser, hvis en samlet vurdering af ansøgerens kvalifikationer og kompetencer begrunder optagelse. Dispensation gives på baggrund af en konkret og individuel vurdering af ansøgeren.

Meritlæreruddannelsen - optag Adgangskrav til undervisningsfag: Vær opmærksom på, at der er adgangskrav til de enkelte undervisningsfag (se hjemmesiden: meritlærer -> ansøgning meritlæreruddannelsen -> adgangskrav til undervisningsfagene) Du kan i særlige tilfælde og efter en konkret vurdering få adgang til at følge et undervisningsfag, selv om du ikke opfylder adgangsbetingelserne, hvis du på anden vis har opnået relevante kompetencer. Vurderingen finder sted i forbindelse med ansøgningen.

Meritlæreruddannelsen – merit for fag I forbindelse med ansøgning om optag kan du søge om merit for fag Merit kan gives for anden uddannelse/dele af anden uddannelse, som af niveau, relevans og omfang vurderes at kunne stå mål med indholdet af modulerne i læreruddannelsen. Studerende, der får merit for undervisningsfag, skal deltage i praktik i faget/fagene. Får man merit, helt eller delvist, for et undervisningsfag eller PL moduler (eks. 1 el. 2 moduler ud af 3) skal man op til den samlede kompetencemålsprøve og vil blive prøvet i alle fagets kompetencemål – også dem man har fået merit for

Meritlæreruddannelsen - priser PRISER: Pr. modul 4.600 kr. Praktikmodulet: 6.500 kr. Priserne reguleres pr. kalenderår. Betaling sker pr. semester.

Meritlæreruddannelsen - ansøgning SÅDAN SØGER DU: Elektronisk ansøgningsskema på hjemmesiden UCC.dk –> læreruddannelse – > meritlærer Husk dokumentation for uddannelse og erhvervserfaring Vi spørger på ansøgningsskemaet, hvilke undervisningsfag, du ønsker at læse i din meritlæreruddannelse. Søg evt. merit for fag – husk dokumentation

Meritlæreruddannelsen - ansøgning Ansøgningsfrist 1. november 2018 Du får senest svar i løbet af december måned med forslag til det 1. semesters studieforløb Studiestart og introduktionsmøde i uge 5

Meritlæreruddannelsen Videre læsning om meritlæreruddannelsen på https://ucc.dk/laerer/meritlaerer

Velkommen til Læreruddannelsen Campus Carlsberg Velkommen til Læreruddannelsen Campus Carlsberg! Vi glæder os til at se jer igen 