Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen.
Advertisements

Hvad er behovene i Danmark?
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Når medier ændrer normer og adfærd - Undervisningens medialisering Konference om IT og medier i undervisningen Zahle Seminarium, 22. april 2009 Stig Hjarvard.
Socialisation og identitet
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Historie i Grundforløb Udviklingsprojekt i de gymnasiale uddannelser 2004 Seminarielektor Søren Thorlacius- Ussing. N. Zahles Seminarium 1 Straf.
Familien i Danmark Familie og socialisation Identitet
Sociologi – Individ og samfund
Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.
Udviklingsprojekt om tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere og socialrådgivere r Vi skal give de studerende bedre tværprofessionelle.
Samfund og teknologi (B-niveau)
Mediebrug i hverdagslivet. MEDIALISERING Samfundet er i stigende grad blevet medialiseret – og dermed tæt vævet sammen med medierne og deres logikker.
Gendering ICT in everydaylife ogforskningsprogrammer/didaktikoglaeringsrum/2136/genderi ngictineverydaylife/
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Børns og unges mediekultur Hørsholm, Børn og unges mediekultur Digitale og mobile medier er i fokus Medier, formater og aktiviteter blandes.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Institut for Naturfagenes Didaktik Skolekultur og personlig udvikling (dannelsesindhold) Forslag til forskningsprojekt.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Mentorforløb mere end bare sidemandsoplæring
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Søren Løkke Uddannelses- og arbejdsmarkedskonsulent Ungeområdet.
1.Lektion: Identitet i forandring
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
Skole- og Kulturforvaltningen Dagsorden: o Velkomst v. formand Mette Lund Poulsen o Inklusion/trivsel ved Stolpedalsskolen -Skolens overordnede værdisæt.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
forståelse & støtte til mønsterbrydere
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
6.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
4.lektion: Identitet og sociale grupper
1. lektion: Livsformer i Danmark
Menneske og samfund Det sociologiske perspektiv
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
KULTURMØDER 1 - Fordomme, stereotyper og kultur
1. lektion: Danmark i verden
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Socialisering Kapitel 5.
Jan Christiansen Soso Fyn Sociologi. Nye ord; Integrere Værdier og normer Primær og sekundær Subjektiv og objektiv Individuel Sanktioner Fysisk eksistens.
En introduktion til sociologiens genstandsområde med særlig fokus på socialisering, social arv og 1.
Bruch up repetition I samfundsfag Jan Christiansen.
Socialisering og identitetsdannelse.  Socio -> det sociale ||| Logi -> læren om  Sociologi undersøger det der sker mellem mennesker, mens psykologi.
Konference ”Tosprogethed” vejen til at lære det polske sprog den 27. september 2014 Tosprogede elever i Greve Kommune Vinie Hansen Pædagogisk konsulent.
Forældreskab og Forældre Samarbejde på tværs af (etniske) grænser Rashmi Singla Lektor i psykologi, RUC (Roskilde Universitetscenter ) & TTT (Transkulturelt.
Ungdomsliv.
Hvad er sociologi? En introduktion til sociologiens genstandsområde med særlig fokus på socialisering, social arv og.
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge - identitet, socialisering og sociale medier
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier 2. lektion Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier

Overordnede spørgsmål og dagsorden til lektion 2 Overordnet spørgsmål Hvad handler socialisering om, og hvorledes socialiseres vi til dem vi er? Dagsorden I grupper deles viden om bedsteforældres/forældres opvækstvilkår (10 min) Læreroplæg omkring socialisering (15 min) Kvalificering af viden fra de ældre generationer (elevinterviews) (15 min) Opsamling (20 min)

Bedsteforældre og forældres opvækstvilkår

Hvad er socialisering for noget? Socialisering: Betyder, at mennesker opdrages til at blive en del af samfundet – vi indlærer de normer og værdier som er nødvendige i samfundet, og som skaber betingelser for at vi kan integrere os i samfundet. Der kan tales om forskellige former for socialisering

Primær, sekundær og dobbelt socialisering

Sommerfuglemodellen (dobbeltsocialisering)

Forskellige familietyper

Forklar følgende begreber Hvad er en socialiseringsarena? Hvad er det centrale ved en familie? Hvad er individualiseringstendenser?

Multisocialialiseringsmodellen