SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Advertisements

Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
Kodeks for offentlig topledelse
Michel Sassene, projektleder
April 2014 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER TIL FOR AT LØFTE KVALITETEN OG EFFEKTEN AF KOMMUNERNES BEHANDLINGSTILBUD Birgitte Thylstrup, Center for Rusmiddelforskning,
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Kommunernes Ydelsessystem
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Øst/Vest-kommunenetværksmøder februar 2015 KMJ
SAPA Kenneth Møller Johansen Digitaliseringsmessen 2013.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
SAPA KOMMUNENENETVÆRKSMØDE Juni 2015 Workshop rettigheder v/Birgitte Wendelboe – Klaus Rasmussen.
SAPA i Aalborg Kommune Tonny Andreasen.
Udbredelse af telemedicin til borgere med KOL - ØA16-aftale mellem regeringen, Danske Regioner og KL Bilag 7b Præsentationsslides til brug i landsdelsprogrammerne.
SAPA FOR BEGYNDERE Kenneth Møller Johansen SAPA-netværksdage 25. og 28. april 2016.
STS i relation til SAPA Foredragsholder: Allan Eriksen HVORFOR SAPA HAR INPUT TIL STS 25. APRIL 2016.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
FREMTIDIG INFORMATIONSUDVEKSLING MELLEM KOMMUNERNE OG UDK Johan Overbeck, UDK Klaus Rasmussen, KOMBIT.
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg- Midtfyn?. Vi kan være irriterende Hvorfor?
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Tværfagligt samarbejde Oplæg: Søren Thygesen socialrådgiver – faglig konsulent Holbæk Kommune Kompetencecentret - Jobservice.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
SPOR OM IMPLEMENTERING KOMMUNERNES OPGAVER Netværksmøder april 2016 Line Abildgård & Monica Neesgaard.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
SPOR OM SNITFLADER Netværksmøder november 2015 Kenneth Møller Johansen.
SAPA – AKTUELLE EMNER Kenneth Møller Johansen SAPA-netværksdage 25. og 28. april 2016.
sammenhæng og genbrug med rammearkitekturen
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Info om opgaver og dokumenter under ”snitfladeoverblik” (marts 2017)
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
STS netværksmøder 13. – 14. juni 2017 Peter Hansen
Jobfunktionsroller i Gladsaxe
Bilag 5: Udfasningsaftalen for kmd sag
Præsentation til kommunale topledelser April 2016
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
SAPA Netværksdage 24. OG 26 NOVEMBER 2015
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Borgerens adgang til egne data - prototype
Sapa snitfladestrategi
SAPA kommunenetværk Intro TIL SAPA
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016
SAPA kommunenenetværksmøde
SAPA Netværksdage 24. OG 26 NOVEMBER 2015
Opdeling af sager i kmd sag
Monopolbrud i Esbjerg Kommune
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016
Hvorfor SAPA har input til STS
SAPA i Aalborg Kommune Tonny Andreasen.
Indhold 1. Krav til kommunens IT-miljø 2. Serviceaftaler
Projekt SAPA (Sagsoverblik/Partskontakt)
Kenneth Møller Johansen SAPA-netværksdage 25. og 28. april 2016
Kort Om støttesystemer
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper NDH/KMJ, 6
Jobfunktionsroller – Vejle Kommune
Økonomiske overvejelser
Digital udveksling af af sager om ydelser på tværs af medlemsstater
Borgerens adgang til egne data - prototype
Hvad indeholder SAPA? CVR SAPA CPR Organisation Klassifikation Ydelser
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper
Brugsmønstre af KMD Sag for forskellige medarbejdertyper
Fælleskommunale arkitekturmål 2018
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Præsentationens transcript:

SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016

Udvælg slides Du kan udvælge netop de slides, der giver mening ift. din målgruppe og din kommune. Vær opmærksom på, at vi har publiceret 3 varianter af SAPA- grundfortælling, der er målrettet forskellige grupper hhv. topledelse, fagchefer/mellemledere og medarbejdere. Supplér slides Suppler gerne præsentationen med ekstra slides relevante for din kommune. F.eks. lokal tidsplan eller lokale forventede gevinster med SAPA. Se speakers notes Uddybende kommentarer og baggrundsinformation til slides findes i speakers notes, hvor det er relevant. Orienter dig derfor i disse, før du holder præsentationen. Før du bruger denne præsentation

Indhold Hvad er SAPA? Gevinsterne ved SAPA SAPA i forskellige fagområder Spørgsmål til debat/refleksion

HVAD ER SAPA?

Person- og sagsoverblik Sagsbehandling og sagsstyring Sagsbehandling og sagsstyring Infrastruktur Fælleskommunale Støttesystemer & Serviceplatform Fælleskommunale Støttesystemer & Serviceplatform SAPA Advis SAPA Advis SAPA Overblik SAPA Overblik Sagsbærende løsninger (Fagsyst. & ESDH ) Sagsbærende løsninger (Fagsyst. & ESDH ) KMD Sag SAPA-projektet (KMD Sag Basis & Journal, ej EDH) SAPA-løsningen

SAPA-projektet Dialogintegration Journalnotat Fordelings- komponent 1.Se data 2.Hoppe ml. SAPA og systemer 3.Aflevere notat til sagssystemer 4.Modtage adviseringer

NB! Den til enhver tid gældende tidsplan for SAPA fremgår altid her.her Erstat denne slide med jeres lokale tidsplan

Eksempel på SAPA-skærmbillede

GEVINSTERNE VED SAPA

Mulige lokale gevinster ved SAPA Kvalitet Bedre overblik over borgernes data, der styrker en helhedsorienteret sagsbehandling Effektivitet Optimering af arbejdsgange, f.eks: mindre tid brugt på manuelle opslag i mange forskellige systemer mindre tid brugt på at finde rette sagsbehandler til at svare på borgerspørgsmål Gevinsterne afhænger af kommunens individuelle situation og ambitionsniveau… og KRÆVER investeringer i implementering og snitflader Erstat denne slide med en, hvor jeres lokale gevinster er indsat

SAPA I FORSKELLIGE FAGOMRÅDER

Historien om SAPA kan fortælles på mange måder SAPA? Det handler om øget konkurrence og sammenhæn- gende it-løsninger SAPA? Det handler om at ”google” en borger i alle vores it-systemer. Det gir mig overblik på et øjeblik! SAPA? Det handler om at afløfte udbudspligten og om at reducere vores udgifter Leder Sags- behandler Digitaliserings- medarbejder

SAPA er med til at skabe kvalitet i opgaveløsningen 360 graders overblik Faglig Kvalitet Helhedsorienteret sagsbehandling Organisatorisk kvalitet Effektive arbejdsgange Brugeroplevet kvalitet God service

Med SAPA kan du slå borgeren op i alle kommunens it- systemer! Det handler om at ”google” en borger i alle vores it- systemer. Det giver mig overblik på et øjeblik!

I SAPA kan jeg se, om der allerede er indhentet relevante lægeudtalelser, så jeg ikke behøver indhente nogen Sagsbehandler i jobcenteret I SAPA kan jeg nemt se, om der er lavet en god udredning et andet sted i kommunen, som jeg kan bruge i min jobplan I SAPA kan jeg på et øjeblik se, om borgeren har sager andre steder i kommunen, som jeg skal være opmærksom på i forbindelse med min sagsbehandling fx. om borgeren har hjælpemidler eller støtte i eget hjem

I SAPA kan jeg nemt se, hvem der er sagsbehandler for den borger, som jeg har modtaget en faktura på og kontakte sagsbehandleren, hvis jeg har spørgsmål til fakturaen Medarbejder i økonomi I SAPA kan jeg på et øjeblik kontrollere, om der er en bevilling, før jeg betaler fakturaen

Medarbejder i call center I SAPA har jeg et fuldt overblik over borgerens kommunikation med kommunen og kan derfor nemt hjælpe borgeren med, hvem de skal tale med Med SAPA har jeg et fuldt overblik over borgerens sager i kommunen, hvilket betyder jeg kan straks- afklare mange ting

I SAPA kan jeg på et øjeblik få overblik over familiens samlede sager i kommunen Sagsbehandler på det specialiserede børneområde SAPA giver mig et nemt overblik over familiens situation fx. ydelser, sagshistorik, ledighed, fraflytning, sundhedspleje og PPR

Medarbejder i postcenteret Med SAPA har vi ikke nær så meget fejlfordelt post, fordi vi nemt kan se, hvor borgeren har sager

SPØRGSMÅL TIL DEBAT/REFLEKSION

Hvordan vil vi bruge SAPA? Hvad får vi ud af SAPA i vores afdeling? Hvordan kan SAPA understøtte helhedsorienteret sagsbehandling hos os? Hvilke arbejdsgange skal vi ændre? Hvad skal vi begynde at gøre? Hvad skal vi holde op med at gøre? Hvordan sikrer vi, at andre afdelinger får adgang til vores viden/data via SAPA? Medfører SAPA ændringer i roller/ansvar?