Danfoss Fjernvarme side 1. DYRHAUGE B-t-B 1986 Ægte B-t-B reklamebureau Personligt salg + reklame/PR Kursus- og konsulentvirksomhed Kompetencer –Marketingrådgivning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Psykisk arbejdsmiljø.
Advertisements

Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
MESTERGRISE OG ANDRE KARTEL-PROBLEMER
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Argumentationslære Henriette Lungholt
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Blue Way Selling Salg er vejen frem Karsten Bach.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kommunikation / it.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Arbejdsmiljørådgivningen i det nye reguleringsparadigme
Træning - Patching forberedelse
Etiske problemer i klinisk kontrollerede forsøg
Anden information Bettina Dahl Søndergaard Lektor Hvad er svært ved beviser for gymnasieelever - og kan vi gøre noget ved det? Fredag den 18. marts 2011.
Forretningsmodel.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Henriette Lungholt marts 2010 Argumentationslære.
Michael Hald Konsulent, KL
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Udfordringen Dårlige data skaber spild i de administrative processer. Hæmmer strategiske beslutningsgrundlag. Bremseklods for udvikling af konkurrenceevne.
Argumentationslære Henriette Lungholt
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Henriette Lungholt Uge Argumentationslære.
EBF seminar - Tirsdag den 24. april 2012 Velkommen til MIELE A/S.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
GENMANIPULATION, KEMISK KASTRATION OG INDUSTRISVIN - UDVIKLINGSMULIGHEDER OG POTENTIELLE KONTROVERSER Peter Sandøe FOI, IPH, CeBRA Københavns Universitet,
Gør medarbejderne til et salgsaktiv
Dokumentation af opgaver
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Formidling 22. Oktober 2007.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Strategisk Usability 9. Forelæsning John Paulin Hansen.
Med LADEGAARD Nordic A/S
Definition Kriterier Design og evaluering
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
Forandringsledelse & primadonna’er Søren Aggestrup.
Argumentation Toulmins model. Hvad er argumentation? At argumentere er at komme med begrundede synspunkter. Det vil sige: man indtager et synspunkt og.
Verdensbilleder i renæssancen AT5 Argumentation - metode og teori.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 2: Toulmins argumentationsmodel.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Argumentation Toulmins model. Hvad er argumentation? At argumentere er at komme med begrundede synspunkter. Det vil sige: man indtager et synspunkt og.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
DSB UddannelsesCenter Vagtmand I Kommunikation I 1 december 2010 I version 1.00 I 1 I Kommunikation
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 4: Toulmins udvidede argumentationsmodel.
Argumentation Hvad er det?. Er dette argumentation? Argument clinic: 6tDOqd-Z3U.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 5: Fra sætning til tekst.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Argumentation - metode og teori Af Bodil Haue-Pedersen, lærer på Espergærde Gymnasium og HF, Gengivet på dansksiderne.dk, 2016.
Funktioner og arbejdsdeling
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Supply Chain management SCM
Implementering af PALS
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Best practice i sociale medier
BAM Træningsplaner.
Præsentationens transcript:

Danfoss Fjernvarme side 1

DYRHAUGE B-t-B 1986 Ægte B-t-B reklamebureau Personligt salg + reklame/PR Kursus- og konsulentvirksomhed Kompetencer –Marketingrådgivning –Kreativ service –Sælgertræning –Udvikling af salgsorganisationen –Direct marketing Bankuddannet, sælger, Key Account, salgschef, salgs- og marketingdirektør

▪ Aalborg TekniskSkole ▪ ATEK Teknik ▪ Atlas Copco ▪ Brodersen Teknik ▪ Brdr. Lembcke ▪ Bürkert ▪ CompuDan ▪ Danapak ▪ Danfoss ▪ Danisco Flexible ▪ Dansk Magister Forening ▪ Dansk Standard ▪ DiverseyLever ▪ Dukadan ▪ Du Pont JET Danmark ▪ Egholm Maskiner ▪ EuroCom Tele Services ▪ Fibo Letbetonelementer ▪ FMJ AV-udstyr ▪ Gestetner ▪ GIGA ▪ Hedegaard ▪ Hewlett-Packard ▪ Hydro-X ▪ Internat. Patent-Bureau ▪ ISS Darenas ▪ JAI ▪ Kjærulff ▪ Københavns Universitet ▪ Lachenmeyer ▪ LindPlast ▪ Mejeriernes Fællesindkøb ▪ Merrild Coffee ▪ Novo Nordisk ▪ Nipu ▪ PBN Medicals Denmark ▪ Permeta ▪ Plum Hudsikkerhed ▪ Siemens ▪ SKF ▪ Skandinavisk Motor Co. ▪ Square Oil ▪ SK Stok Emballage ▪ Strini Rubber ▪ Svanehøj International ▪ Teknologisk Institut ▪ Texaco ▪ Thrige-Titan ▪ Thoft Simonsen Værktøj ▪ Tryg Forsikring ▪ Tækker Grafisk ▪ Velfac/Velux Vinduer ▪ Villadsens Fabriker/Icopal ▪ ØK Grafisk Division Siden 1986 har DYRHAUGE bl.a. løst opgaver for

Stadier i salget DYRHAUGE B-t-B © DYRHAUGE B-t-B Opmærksomhed Opmærksomhed Interesse Interesse Overbevisning Overbevisning Beslutning Beslutning Handling Handling

Salgets 10 discipliner DYRHAUGE B-t-B © DYRHAUGE B-t-B DYRHAUGE B-t-B © DYRHAUGE B-t-B Åbning Åbning Tilbud Tilbud Behov Behov Argumenter Argumenter Delaccepter Delaccepter IndvendingerIndvendinger PræsentationPræsentation KøbssignalerKøbssignaler Modydelse/udbytteModydelse/udbytte AfslutningAfslutning

Grundlæggende salgsprincipper DYRHAUGE B-t-B © DYRHAUGE B-t-B DYRHAUGE B-t-B © DYRHAUGE B-t-B 1. Skabe positivt samtalemiljø 2. Åbne salget 3. Afdække behovene 4. Præsentere salgskonceptet 5. Håndtere indvendinger 6. Behandle købssignaler 7. Afslutte salget

TOP Et argumentations-system specielt til B-t-B markedet TOP - argumentation side 7 © © DYRHAUGE TOP

Hvad køber kunden? Sælg ikke smøremidler Sælg bedre driftsøkonomi TOP - argumentation side 8 Hvad køber kunden?

TOP - argumentation side 9 Visdomsord

Tvivl??? Hvorfor skal jeg tro på det? Hvad får vi så ud af det? TOP - argumentation side 10 Kommunikation, hvor afsender søger at vinde modtagers tilslutning til et begrundet synspunkt. Definition

Argumentmodellen 1. Påstand (P) 2. Begrundelse (B) 3. Hjemmel (H) BegrundelsePåstand Hjemmel Stephen Toulmin, 1958 Aristoteles, 4.Årh.f.Kr. TOP - argumentation side 11 Argumentmodellen

Eksempler Ole: "Jeg banker ham." Peter: "Hvorfor gør du det?" Ole: "Fordi han er dum." En dreng der er dum, skal ha’ bank PB H Han er dumHan skal ha’ bank TOP - argumentation side 12 Ole:"Han er dum." Peter: "Nå - og hvad så." Ole: "Så derfor skal han ha' bank.” Eksempler

Argumentation i bredeste forstand Ræsonnementer, hvor der indgår mindst to informationer, hvoraf den ene begrunder den anden TOP - argumentation side 13 Fordi Derfor Argumentmarkører "Jeg skal frifindes, fordi jeg ikke har gjort det." "Jeg har ikke gjort det, derfor skal jeg frifindes.” står efter sætningen med påstanden står foran sætningen med påstanden Fordi Derfor Argumentation i bredeste forstand

TOP - argumentation side 14

Idealet i logisk argumentation Jeg skal frifindes (P), fordi jeg er uskyldig (B) og når man ikke er skyldig, skal man frifindes (H). Argumentation og retorik Retorik... jeg skal frifindes (P), for når man ikke er skyldig, skal man ikke straffes (H)... (Jeg er ikke skyldig (B))... jeg har ikke gjort det, jeg anklages for (B), og når man ikke er skyldig, skal man frifindes (H)... Jeg skal frifindes (P)) Mindst to elementer skal udtrykkes og således, at det ene begrunder det andet. TOP - argumentation side 15 Argumentation og retorik

1. Mindst 2 elementer 2. Sandhedsværdi (bevis) 3. Gyldighed (Er begrundelse og bevis sande, så må påstanden være sand) 4. Relevans Godt eller dårligt argument??? TOP - argumentation side 16 Godt eller dårligt argument???

TOP - argumentation side 17

TOP - argumentation side 18

Købsmotiver Logiske Følelsesmæssige TOP argumentation 4 Elementer 1. Teknisk egenskab (B) 2. Organisationens fordele (P) 3. Personligt udbytte (P) 4. Det generelt vedtagne (H) TOP - argumentation side 19 © © DYRHAUGE TOP argumentation

TOP i praksis 1. En flaske, der ikke drypper, kan hverken plette eller give spild 2. Kritik for sjusket arbejde er ubehageligt BegrundelsePåstand 1 Hjemmel Påstand 2 Ingen grimme pletter og spild Ingen kritik for sjusket arbejde VACUUM-flaske i plast, der aldrig drypper TOP - argumentation side 20 © © DYRHAUGE TOP i praksis

Alarmsystemer: Døgnbemandet vagtcentral Hurtig reaktion Minimering af skaden Kan sove roligt om natten Vagtfolk rykker ud Jævnstrømsmotorer: 90 års erfaring Ikke være prøveklud Driftssikker løsning Ingen bebrejdelser fra kolleger eller chefer Lejer: Nylon Ingen smøring Færre stop Sparer tid Anerkendelse fra ledelsen TO P Tekniske egenskaber Fordele for kundens Organisation Personligt udbytte TOP - argumentation side 21 © © DYRHAUGE TOP i praksis

TO P Tekniske egenskaber Fordele for Kundens Organisation Personligt udbytte TOP - argumentation side 22 © © DYRHAUGE Håndhygiejnemidler: Bredt/dybt program l leverandør Produkter til enhver arbejdssituation Sparer tid Klap på skulderen fra kolleger og chef Smøremidler: Dygtige konsulenter Prof. rådgivning Optimal løsning første gang Faglig opdatering Uddannelse: Stærke referencer Stor sandsynlighed for godt resultat Ingen sure miner fra deltagerne TOP i praksis (ex)

TOP i praksis ERGOMAT Nitril: Skridvinkel 31 grader Færre arbejdsulykker Mere produktion Klap på skulderen ERGOMAT Standard: Arbejdspladsmåtte med dokumenteret ergonomisk effekt Færre sygedage Mindre risiko for indtægtstab 1 sygedag færre og måtten er betalt Nemmere hverdag Fjer i hatten Lille risiko AUC undersøgelseDokumentation for bedre arbejdsmiljø Større effektivitet Sikkert beslutningsgrundlag Køb ikke katten i sækken TO P Ergomat Fremstillingsvirksomhed Produktionsleder TOP - argumentation side 23 © © DYRHAUGE TOP i praksis

Hvorfor foretrække Fibo som leverandør? Fibo er kapitalstærk Stor kapacitet Totalløsninger Egne montører Kompetente konsulenter Stærkt bagland Ingen problemer med garantier Levering til tiden 1 leverandør Let ansvarsplacering Billig og hurtig montage Fagligt korrekt Vinder flere licitationer Lynhurtig reaktion Lettere sagsforløb Ingen stres pga. bøvl på byggepladsen Lettere hverdag Sparer tid Klap på skulderen Anerkendelse og roser Fjer i hatten TOP - argumentation side 24 Hvorfor foretrække Fibo som leverandør?