Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Advertisements

Velkommen til et tjek af dine alkoholvaner!
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
PengeSpillet.
Trin 1: Find kvitteringer
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
En almindelig dag ! I denne PowerPoint præsentation vil vi komme med en række eksempler på hvad som kan forgå på din egen unikke Internetshop, om et år.
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Backoffice præsentation
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Kommunikation / it.
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Backoffice præsentation
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Problemer eller udfordringer.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Seminar d. 6. sept Hvad skal vi nå Hvorfor fokusere på bestyrelser Netværk for bestyrelser Tjekliste for bestyrelser Forretningsplan Bestyrelsen.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Forbedringer i mindre virksomheder ! Palle Gudbergsen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. Økonomi på Spil (Arbejdshæftet: Styr på dine penge)
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Oplæg til medarbejderne
Hvad kan du gøre for at få jobbet?
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Socialtilsyn årsmøde Faglig session: Autisme
Tips til dig, der har ansvaret for at arrangere Awareness Day på din arbejdsplads Forbered dig godt, og brug tjeklisten på næste side til at sikre, at.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
”BrunT Papir” - workshop
Elevers og læreres rolle
2. Metode – indhold i kompendium
Deling og samarbejde Skype for Business Give styringen til andre...
Kontakter, tilstedeværelse og chat
Best practice i sociale medier
(Firmanavn) forretningsplan
Bestilling og ordrebekræftelse
Excel regneark intro KUU Jan Christiansen.
Bestilling og ordrebekræftelse
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
[Projektnavn] Post mortem
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Check dine relationer
Præsentationens transcript:

Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013

2 Hvordan klarer din forretning sig? Vær ærlig over for dig selv – hvad gør du hver dag? Har du en plan? En 3-måneders plan? Tjekker du hver dag, at du har nået de mål, du har sat dig for i planen? ”Hvis du ikke kan måle det, så kan du ikke styre det!”

3 Hold styr på forretningens nøgletal 1.Hvorfor holde styr på dem? 2.Hvordan gør jeg? 3.Hvad skal jeg holde styr på?

4 Uanset hvor stor din forretning er, er det vigtigt, at du måler dine nøgletal "Iværksættere har ikke svært ved at fokusere på, hvordan de skal skabe et produkt, og de dygtige ved, hvordan man finder og plejer de første kritiske kunder. Mange ved dog ikke, hvordan de skal føre deres mindre forretning videre til næste niveau. Det handler om at have en vis form for disciplin og de nødvendige færdigheder for at kunne indsamle og analysere de relevante forretningsdata – de såkaldte nøgletal." Source:

5 Hvorfor skal du holde styr på dem? De fungerer som et vejkort –Giver dig et fokus for dagen/måneden –Viser, hvor tæt på/langt væk du er fra næste trin i marketingplanen –Inddrager dit team. Får dem til at fortælle, hvad de gør Et vejkort til dit team –Giver en daglig plan –Kontrollerer, om målene er nået hver dag –Retter op inden næste dag

6 Mark Hughes brugte forkortelsen SINLOA Safety in numbers, law of averages, et gennemsnitsprincip, som indebærer, at jo flere kunder, du har, desto tryggere bliver du Ved at holde styr på nøgletallene, kan du se, hvornår du gør noget godt, og hvor du har brug for forbedringer. Hvorfor skal du holde styr på dem?

7 Sådan gør du Du kan kontrollere forretningens nøgletal på flere forskellige måder Papir –Mark Hughes brugte denne metode –Post-It-sedler –Tavle eller whiteboard Elektronisk –På din telefon –På din computer –Via din iPad/tablet –Eller prøv Google Docs Det spiller ingen rolle, hvad du bruger – det vigtigste er, at du gør det!

8 Hvad skal jeg holde styr på? Du skal holde styr på forskellige ting, men prøv at starte med følgende: Personlige salgspoints Organisationssalgspoints Antal deltagere til de forskellige arrangementer Daglige forretningsaktiviteter – Hvor mange du inviterede Hvor mange, der deltog Hvor mange, som blev kunder

9 Eksempel på ugentlig tjekliste

10 Gode råd Download og brug måleværktøjerne fra MyHerbalife Prøv at bruge dem et par måneder – påvirker de din produktivitet? Vær disciplineret og ærlig over for dig selv Vær konsekvent Improviser på baggrund af det, du lærer – skift det ud, der ikke fungerer, og styrk det, som går godt Begræns dig til at bruge nogle få vigtige målinger, da det vil gøre det meget nemmere at holde styr på, hvordan forretningen klarer sig

11 Forskellen på at holde sig på sporet... og køre af det

12 Sådan bruger du måleværktøjerne fra MyHerbalife

13 Derfor kan disse måleværktøjer være nyttige Led din forretning ved hjælp af disse rapporter Registrer dine indtægter og aktiviteter Hold styr på dine kunder, din indtjening og dine mål

14 1. Daglig aktivitetsrapport Udfyld denne hver DAG, en linje pr. kunde Hold øje med: 1.Nye og tilbagevendende kunder 2.Hvilke forretningsmetoder, som har givet hvilke kunder 3.Dagligt detailsalg 4.Daglig fortjeneste 5.Daglige salgspoints Her kan du se, om der findes en form for mønster – om du f.eks. er mere fremgangsrig, når du afholder shakeparties

15 1. Daglig aktivitetsrapport I slutningen af hver dag lægger du tallene i kolonnen "Købt for" sammen med kolonnen "Fortjeneste" RØD-rude (omkostninger: produkter og forbrugsmateriale): Skriv det samlede beløb i den røde rude sidst på dagen. Prøv at holde dem så lave som muligt. GRØN-rude (fortjeneste – hvor mane penge, du har tjent): Skriv det samlede beløb i den grønne rude sidst på dagen. Her ser du, hvor stort et overskud, du har fået hver dag – her bør der ikke stå et minus!

16 2. Rapport over samlet indtjening Udfyldes hver MÅNED Denne rapport hjælper dig med at lægge de samlede bruttoindtægter, som du får fra Herbalife hver måned, sammen Opdater den hver måned, så du kan se, hvordan virksomheden vokser med tiden.

17 2. Rapport over samlet indtjening Skriv det ned: 1.Måned 2.Fortjeneste 3.Disse oplysninger finder du på Bizworks eller ved at ringe til forhandlerserviceafdelingen 4.Læg tallene sammen fra trin 2 og 3, og du får din samlede bruttoindtægt

18 3. Daglig udgiftsrapport Hold styr på, hvilke omkostninger du har hver DAG, da alle udgifter skal trækkes fra indtægterne Skriv det ned: 1.Beskrivelse af udgifter 2.Omkostning pr. enhed 3.Mængde 4.Totalt antal I slutningen af måneden skriver du summen af dine samlede udgifter ind i rapporten "Fortjeneste og tab"

19 4. Rapporten for indtægter og udgifter Udfyldes hver MÅNED I denne rapport registrerer du alle månedens indtægter og udgifter

20 5. Rapporten for indtægter og udgifter For at generere månedens samlede fortjeneste registrerer du: 1.Bruttofortjeneste fra salg 2.Samlet udbetalt discountrabat og grossistrabat for måneden 3.Samlet produktionsbonusrabat for måneden 4.Samlede omkostninger for måneden (hentes fra rapporten med daglige udgifter) For at beregne nettofortjeneste (3) – trækker du summen af dine samlede udgifter (2) fra summen af dine samlede indtægter (1) 2 1 3

21 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1 Udfyldes hver DAG Denne rapport hjælper dig med at gennemgå dine daglige aktiviteter og finde ud af, hvilke du bør fokusere på

22 Udfyld hver række hver dag i løbet af ugen, indtil du har udfyldt for en hel måned 1.Registrer antallet af invitationer, som du har sat som mål at udsende hver dag og det antal, du reelt får sendt ud 2.Registrer, hvor mange du inviterede, og hvor mange der kom 3.Registrer, hvor mange af dem, der deltog, som er blevet henvist Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1

23 Udfyld hver række hver dag i løbet af ugen, indtil du har udfyldt for en hel måned 1.Noter dit daglige mål og antallet af nye kunder, som du har fået via dine arrangementer 2.Denne kolonne hjælper dig med at holde styr på, hvor mange invitationer, du skal bruge, for at en person bliver en kunde, ved at dividere antallet i A med B 1 \\ 2 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 1

24 I slutningen af måneden sammenlægger du det samlede antal af: 1.Invitationer du har sendt ud 2.Præsentationer du har givet 3.Henvisninger du har modtaget 4.Nye kunder du har fået Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 2

25 Divider den samlede sum af hver af ovenstående med antallet af arbejdsdage på en måned, f.eks. 27 dage Skriv antallet af udsendte invitationer (A) ned, og divider med det samlede antal nye kunder (B) for at få (C), som er antallet af invitationer, du skal sende ud Skriv dine MÅL og din HANDLINGSPLAN her AB C 6. Sporing af invitationer, præsentationer og henvisninger – 2

26 7. Rapport over træning og arrangementer Udfyldes hver UGE Hold øje med: 1.Hvor mange kunder/gæster, der har deltaget i arrangementer og træning 2.Angiv antallet af invitationer, der blev sendt ud, og antallet af gæster, som rent faktisk deltog i arrangementerne og træningen 3.Noter antallet af rekrutterede forhandlere og deres niveau 12 3

27 7. Rapport over træning og arrangementer Udfyldes hver UGE Skriv antallet af udsendte invitationer (A) ned, og divider med det samlede antal nye forhandlere (B) for at få (C), som er antallet af invitationer, du skal sende ud for at få en ny forhandler Skriv dine MÅL og din HANDLINGSPLAN her 12 3 AB C

28 8. Huset Udfyldes hver MÅNED Hold styr på din forretning ved hjælp af "husmåleren", som kan hjælpe dig med at få en "balanceret" forretning Taget – dette er dit eget produktforbrug Rum A – her finder du dit detailsalg af produkter til nye kunder Rum B – her ser du antallet af tilbagevendende kunder, og det er her, du kan se, hvor god du er til at følge op på kunderne

29 8. Huset Rum C – her ser du dine tilbagevendende kunder, og du kan se, hvem der kan blive en stærk tilføjelse til din organisation Rum D & E - her hjælper du dine forhandlere med at udvikle sig til supervisorer Kontroller, hvor meget tid du bruger i hvert rum.