Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Workshop d. 8 - 9. juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Workshop d. 8 - 9. juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning."— Præsentationens transcript:

1 Workshop d. 8 - 9. juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning for de næste par år. Dette er starten på bl.a. budget- lægningen, et arbejde vi vil gå igang med inden for de kommende 14 dage. Traditionen tro, gennemgik vi selskabets mission, vision, værdier og kompetencer, ligesom vi udarbejdede en styrke/svagheder analyse af vores selskab. Herefter gik vi over til at arbejde med strategien og som det fremgår af denne præsentation har selskabets ledelse lagt en overordnet strategi for vores selskab. Strategien bliver desværre ikke udført af sig selv. Vi har derfor i lighed med tidligere udarbejdet nogle punkter, der skal tages aktion på og udføres i den kommende tid. Med hensyn til det kommende budgetteringsarbejde vil vi involverer alle mest muligt herunder både eksterne og interne sælgere. Omkostningsbudgettet vil blive lagt af den ansvarlige afdelingsleder, der vil koordinere dette med sin afdeling. Der vil komme yderligere information, så snart dette arbejde sættes igang. Med venlig hilsen Kjeld Wiinblad

2 Mission: Coferro A/S sælger kabler, stik, jernvarer og datatilbehør med tilhørende know-how til B-t-B og detailkunder fortrinsvis i Norden. Virksomhedens kernekompetencer er et højt serviceniveau og en unik know-how, kombineret med et godt relations skabende købmandskab. Det er virksomhedens mission, at nå en omsætning på 150 millioner og 60 medarbejdere inden 2015. Væksten skal ske ligeligt med organisk vækst og opkøb af relaterede virksomheder. Vision: Det er virksomhedens vision, at Coferro A/S skal have en kultur præget af ansvarsfølelse og engagement. Medarbejdere skal arbejde udfra princippet om frihed under ansvar og bestræbe sig på at styrke fællesfølelsen og sammenholdet. Vi skal være en virksomhed præget af teknisk know-how, kompetencedeling og ”armene over hovedet” Værdier: Frihed under ansvar Gode kolleger Tæt på topleder God medarbejderpleje Kompetencer: Erfaren ledergruppe Teknisk know-how blandt medarbejderne Service og professionel betjening Stærke personlige relationer til samarbejdspartnere En ”troværdig” virksomhedskultur

3 SWOT-analyse Strategi: Salgsmål: - Udvikle klare salgsprislister, som alle accepterer og benytter. - Definere klare salgsmål for hver afdeling/sælger. Udvikle moderne teknologi: - Indføre nyt ERP-system med tilhørende funktioner. Forbedre kommunikationen: - Opstille spilleregler for intern kommunikation. Organisation: - Skabe en klar opdeling mellem ”hvem gør hvad” i ledergruppen. - Definere hvem som har ansvaret for indførelse og udfasning af nye produkter. Stærke:Svage: Muligheder: Trusler: Der er etableret gode samarbejdsrelationer, både på salgs- og indkøbssiden Virksomheden har en velfunderet økonomi Lederne føler en høj grad af medindflydelse Virksomheden har en god specialviden og et velkendt ”brand” IT-teknologi er ikke up to date Manglende fodslag i organisationen Lederne følger ikke op på deres egne planer og der er interne magtkampe Manglende produktfokus Uudnyttet kundepotentiale Vækst gennem opkøb Frigøre ressourcer til at øge omsætningen Salgsafdelingen køber selv skaffevarer Udvikling af organisationen Konkurrenternes størrelse og teknologi (køb på nettet og stregkoder) For mange små ordre ”Os selv” (Intern splid)

4 Aktion: Kommunikation: Ledermøder holdes med fast agenda her 14. dag. Møderne afholdes i en åben atmosfære, tal og statistikker vises grafisk og kun nøgletal. Personalet informeres hvert kvartal med medarbejdermøder. ”Coferro posten” udsendes hver måned. Aktion: Kjeld Prisstruktur: Opbygge en fælles struktur i salgsprislisten. Det vil i praksis sige, at Danimport tilretter prisstrukturer efter Coferro, Mercodan og Marineservices system. Aktion: Svend Salgsaktiviteter: Iværksætte en aktionsplan for hvordan omsætningen øges. Opsætte salgsmål for internt og eksternt salg. Aktion: Flemming og Svend Arbejdsfordeling: Hvem gør hvad i ledergruppen: Claus: Logistik, indkøb, standardsortiment, ejendom Svend: Salg, prissætning, beskrivelse af procedure for skaffevarer Flemming: Salg, prissætning, beskrivelse af procedure for skaffevarer, skaffevarer for Coferro, Mercodan og Marineservice Henrik: IT, opkobling, telefoni Mac: Regnskab, rapporter, lister, revision, bank, biler, løn Kjeld: Marketing, hjemmeside, direct mail, bestyrelse og offentlige myndigheder Aktion: Kjeld, løbende tilretning ved ledermøder


Download ppt "Workshop d. 8 - 9. juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google