Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skabelon til strategisk plan

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skabelon til strategisk plan"— Præsentationens transcript:

1 Skabelon til strategisk plan

2 Brug denne skabelon, når du skal planlægge lanceringen af dit Yammer-netværk. Når du har udfyldt den, kan du bruge den som din strategiske plan – fra den overordnede vision til detaljer om logistikken i forbindelse med lanceringen. Den hjælper dig med at holde fokus, være på linje med de vigtigste interessenter og tydeligt kommunikere værdien af Yammer til organisationen.

3 Strategisk plan Dagsorden Definer din vision
Identificer forretnings-mæssige resultater Identificer vigtige interessenter Vis brugsscenarier Udarbejd en tjekliste til lanceringen

4 Definer din vision

5 Microsoft Office 4/3/2017 Hvad er en vision? Visionen er dit handlingsprogram, der med 1-4 sætninger beskriver værdien af Yammer for virksomheden og medarbejderne. Visionen hjælper dine kolleger og ledelsen med at forstå fordelene ved Yammer, hvilket er vigtigt for at få deres opbakning.   Eksempler på visioner Forvandler den måde, som vores afdeling kommunikerer på, samarbejder på opgaver eller projekter, kommunikerer med ledelsen og strømliner processer for at opnå større effektivitet og klarhed.   Vi skaber en sikker og åben samarbejdsplatform, hvor det er nemt af dele virksomhedens data og nyheder mellem medarbejderne for at sikre en bedre eksekvering af vores strategier som en del af vores kultur for effektivitet. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

6 Udkast til din vision Lav et udkast til din Yammer-vision på 1-4 sætninger, gerne i samarbejde med virksomhedens ledelse, afdelingsledere og andre interessenter.

7 Identificer forretningsmæssige resultater

8 Hvorfor identificere de forretningsmæssige resultater?
Microsoft Office 4/3/2017 Hvorfor identificere de forretningsmæssige resultater? Hvis du definerer tydelige forretningsmæssige resultater, kan du bedre fokusere på de mål, som I kan bruge Yammer til at opnå. Når du laver udkastet til de forretningsmæssige resultater, skal du overveje at involvere virksomhedens ledelse og medlemmer fra højt prioriterede afdelinger. Eksempler på forretningsmæssige resultater Marketing Vær orienteret om, hvad kunderne tænker. Opnå hurtigere eksekvering af kampagner. Opnå et tættere og mere effektivt samarbejde med bureauer. HR Opnå en hurtigere introduktion for nye medarbejdere. Hold længere på medarbejderne. Skab en fælles kultur. Salg Skab en ensartet oplevelse for alle kunder på tværs af produktgrupper og geografi. Opnå en hurtigere salgscyklus. Del oplysninger om konkurrenter hurtigere. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

9 Udkast til forretningsmæssige resultater
Microsoft Office 4/3/2017 Udkast til forretningsmæssige resultater Med visionen in mente skal du samle en liste over forretningsmæssige resultater, som virksomheden kan opnå ved hjælp af Yammer. Afdeling 1 Resultat Afdeling 2 Resultat Afdeling 3 Resultat © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

10 Identificer vigtige interessenter

11 Hvem er de vigtigste interessenter?
Microsoft Office 4/3/2017 Hvem er de vigtigste interessenter? Brug Vejledning til rollerne i netværket til at beslutte, hvilke roller der er de rigtige for dit lanceringsteam. Få dine kolleger til at udfylde disse roller, når du lancerer netværket. De mest succesrige Yammer-lanceringer sker, når et engageret team af enkeltpersoner, der repræsenterer mange afdelinger, har en tydelig forståelse af deres roller og ansvarsområder. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

12 Identificer vigtige interessenter
Microsoft Office 4/3/2017 Identificer vigtige interessenter Udfyld tabellen herunder med oplysninger om lanceringsteamet. Rolle Ansvarsområder Afdeling Navn(e) Projektleder Styrer hele lanceringen. Communityleder Administrerer den daglige netværksaktivitet, yder rådgivning og beskriver bedste fremgangsmåder. Medlem af ledelsen Kommunikerer den overordnede vision og værdien af Yammer til virksomheden. Superbrugere Hjælper med at oplære brugere og styre håndteringen af modvilje blandt brugere. It-specialist Har ansvaret for alle tekniske aspekter af lanceringen, herunder integrationer. Forretningsejer Vejleder og støtter i hele implementeringsfasen. Gruppeledere Identificerer, hvordan bestemte afdelinger skal bruge Yammer, opfordrer til engagement. Uddannelsesleder Administrerer og kommunikerer indhold til oplæring i Yammer. HR-chef Integrerer Yammer i HR-processerne og administrerer HR-indhold på Yammer. Kommunikationsleder Har ansvaret for kommunikation om Yammer til hele virksomheden. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

13 Vis brugsscenarier

14 Hvad er et brugsscenarie?
Microsoft Office 4/3/2017 Hvad er et brugsscenarie? Et brugsscenarie forklarer, hvordan en bestemt Yammer-funktion kan bruges til at forbedre en arbejdsrelateret aktivitet og hjælpe dig med at nå forretningsmæssige resultater. Sådan udarbejder du et brugsscenarie: For hvert forretningsmæssige resultat skal du beskrive en praktisk handling, som skal udføres for at opnå resultatet. Identificer derefter en Yammer-funktion, der kan hjælpe med at udføre handlingen. Eksempler på brugsscenarier Marketing Forretningsmæssigt resultat. Hold dig informeret om, hvad kunderne tænker. Praktisk handling. Forstå kundens behov, så snart de udvikles og ændres. Yammer-funktion. Opret en Yammer-gruppe, og få de teams, der har kundekontakt, til at publicere den feedback, de får fra kunderne. Brug denne feedback til at træffe marketingbeslutninger . HR Forretningsmæssigt resultat. Gør det hurtigere at få nye medarbejdere i gang. Praktisk handling. Besvar spørgsmål, og gennemgå papirarbejde hurtigere. Yammer-funktion. Opret et eksternt netværk, og inviter nye medarbejdere til at oprette forbindelse til erfarne medarbejdere, så de kan lære mere om virksomheden. Brug gruppen til at publicere HR-dokumenter og besvare spørgsmål. Salg Forretningsmæssigt resultat. Skab en ensartet oplevelse for alle kunder på tværs af produktgrupper og geografi. Praktisk handling. Besvar spørgsmål fra kunderne hurtigt og ensartet. Yammer-funktion. Opret offentlige grupper i Yammer for dine salgs- og kundeserviceteams. Få medarbejderne til at dele de seneste beslutninger og udviklinger, så alle kan se dem. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

15 Identificer Yammer-brugsscenarier
Microsoft Office 4/3/2017 Identificer Yammer-brugsscenarier Hold et møde med virksomhedens funktionsteams for at identificere måder, hvorpå Yammer kan forbedre arbejdsrelaterede aktiviteter på en praktisk måde, så du kan nå de vigtigste forretningsmæssige resultater. Afdeling 1 Forretningsmæssigt resultat. Praktisk handling. Yammer-funktion. Afdeling 2 Forretningsmæssigt resultat. Praktisk handling. Yammer-funktion. Afdeling 3 Forretningsmæssigt resultat. Praktisk handling. Yammer-funktion. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

16 Udarbejd en tjekliste til lanceringen

17 Hvad er tjeklisten til lanceringen?
Microsoft Office 4/3/2017 Hvad er tjeklisten til lanceringen? Med en tjekliste til lanceringen kan du nemmere organisere de vigtigste aspekter af lanceringen, f.eks. kommunkation og arrangementer, så du har fuldstændigt styr på lanceringen. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

18 Udarbejd din tjekliste til lanceringen
Microsoft Office 4/3/2017 Udarbejd din tjekliste til lanceringen Vælg de kommunikationstyper og arrangementer, du vil bruge til lanceringen, og organiser dem i kronologisk rækkefølge. Tidspunkt Kommunikation eller arrangement Ejer(e) Status Nu Hold møde med interessenterne for at definere jeres vision, identificere forretningsmæssige resultater og udarbejde brugsscenarier. Opret gruppen Hjælp til Yammer, og upload kursusmaterialer. Opret en gruppe med ideer til Yammer. Under lanceringen kan du opfordre dine kolleger til at dele ideer om, hvordan Yammer kan bruges til at forbedre arbejdsprocesserne i din virksomhed. 3-4 uger før lanceringen Send en introduktion via mail fra ledelsen. 2 uger før lanceringen Send afdelingspræsentationer via mail. Fortæl virksomheden om det YamJam-arangement, der afholdes i forbindelse med lanceringen, kurser og anden undervisning. 1 uge før lanceringen Mind virksomheden om dit YamJam-arrangement i forbindelse med lanceringen, kurser og anden undervisning. Ugen op til lanceringen Afhold kursus med den første af de højest prioriterede afdelinger. Afhold kursus med den anden af de højest prioriterede afdelinger. Afhold kursus med den tredje af de højest prioriterede afdelinger. Afhold et frokostkursus. Afhold dit YamJam. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.


Download ppt "Skabelon til strategisk plan"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google