Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Holmegaard en ny begyndelse.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Holmegaard en ny begyndelse."— Præsentationens transcript:

1 Holmegaard en ny begyndelse

2 Baggrund Grundlagt i 1825 af Grevinde Henriette “Danneskjold Samsøe
Placeret ved Holmegaard mose i Fensmark ved Næstved Kunst og glasflasker Resultat på -48 Mio i 2001 baseret på en omsætning på 125 mio. 70 medarbejdere i 2004 – et fald fra 130 i 2001 Management buy-out ultimo 2004 – sælges fra Royal Scandinavia/ Axcel

3 en ny start for et historisk glasværk
Ny strategi, mission og værdier - grundlaget for alle fremtidige handlinger er vores historie og arv…

4 holmegaard strategien
Vores kernekompetence og omdrejnings-punktet for alt, hvad vi skaber, er glasset. Udvikling af nye produkter er i fokus, og vi skal bruge vores eksisterende klassiske produkter som afsæt for vækst.

5 holmegaard missionen Ved respekt for tradition, håndværk, kvalitet og tid vil vi skabe glasdesign, som vi og vores kunder er stolte over at give, modtage og eje.

6 holmegaard visionen Til stadighed at forske i nye måder at bruge glas i moderne design på med maksimal respekt for vores historie – som markedsleder i Danmark og global pioner.

7 for at udtrykke vores nye brand ambitioner udmøntes de “nye” værdier I alt hvad vi gør
Holmegaard siden 1825 håndværk inspiration tidløshed Design Holmegaard er Danmarks første, største og ældste glasværk med stolte traditioner for kvalitet. Holmegaard er noget, som vi på tværs af generationer kan indentificere os med. Udgangspunktet for alle produkter er det håndgjorte, det at lægge sit hjerteblod i den skabende proces, uden hensyn til, om slutproduktet fremstilles manuelt eller maskinelt. Godt håndværk er stoltheden ved at give hvert produkt et personligt præg og sikre et fremragende resultat. Vi inspireres af fortiden og skaber produkter, som skal give vores kunder inspiration. Produkterne er beregnet til at kunne bruges på mere end én måde, og ligesom ethvert produkt er unikt, vil det inspirere til at blive brugt på unik vis. Vores design påvirkes ikke af døgnfluer inden for mode og kunst, men er baseret på den største respekt for alt, hvad der er æstetisk og smukt. Det er ting, der skal holde I mange år og engang gives videre til næste generation. Vi lægger vores sjæl i vores design. For Holmegaard skal design have stilog være harmonisk og smukt. Holmegaard skaber design med respekt for fortiden og se store klassikere i sin søgen efter fremtidens klassikere.

8 essensen i holmegaard brand position
Kan beskrives som:

9 91% af hele befolkningen kender Holmegaard (vækst fra 84% i 2002)
Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH HH HH k. 2005

10 35% af hele befolkningen overvejer at købe Holmegaard – (vækst fra 13% i 2002)
Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH HH HH k. 2005

11 59% af hele befolkningen har Holmegaard – (vækst fra 41% i 2002)
Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH HH HH k. 2005

12 Hvorledes skabes der yderligere vækst ?
- Større markedsandel i Danmark med glas ? Større eksport med glas ? Opkøb af nye varemærker ? Udvikling af oplevelser på Glasværket ?


Download ppt "Holmegaard en ny begyndelse."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google