Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFrederikke Hald Redigeret for ca. et år siden
1
Jarnes A/S Ud af krisen 2011
2
Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S Morten Jarne Clausen Produktion Produktionsudvikling Indkøb Produktionspersonale Strategi Økonomi Gitte Clausen Bruun Salg Produktudvikling Markedsføring Administration Indkøb Fjernøsten Strategi Økonomi
3
Hvad er Jarnes A/S og hvad laver de?
5
Hvilke faktorer gør Jarnes A/S konkurrencedygtig? 1.Jarnes A/S har et stærkt medarbejder fundament De er dygtige på hver deres faglige område De er flittige De er grundige De laver ingen tilfældigheder De er dygtige til at samarbejde på tværs i virksomheden De har stor forståelse for virksomhedens sammenhæng og udfordringer ift. omverdenen
6
2.Jarnes A/S er meget fleksibel 3.Jarnes A/S har automatiseret en del af produktionen 4.Jarnes A/S har en god kommunikation – både internt samt eksternt med kunderne 5.Jarnes A/S er effektiv i både tankegang og arbejdsprocesser
7
Krisen startede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2008 • Manglende eksterne forespørgsler • Kundernes organisationer reduceres og vores kontaktpersoner forsvinder • Kunderne retter opmærksomheden mod prisfaktoren • Omsætningen falder med 35% i 2009 • Vi påbegynder rationalisering og omstrukturering hos Jarnes A/S
8
Jarnes’ relation til omverdenen Omverdenen Samarbejds- partnere Jarnes’ medarbejdere
9
• Hvorledes får vi salget op igen? • Hvorledes kommer omverdenen til at se ud efter krisen? • Hvilke trends følger forbrugerne og virksomhederne?
10
Gammeldags købmandskab • Hvad må varen koste for at kunderne vil handle hos Jarnes A/S? • Svar: Kina salgspris + fragt + lidt ekstra • Kan Jarnes A/S imødekomme det priskrav? • Svar: ja - på visse produkttyper
11
Kundeudvælgelse Strategisk valg af kunder efter følgende kriterier: • Virksomheder med behov for vores fleksibilitet • Virksomheder med produktion og pakning i Europa
12
Krisen stoppede hos Jarnes A/S d. 3. oktober 2010 • Salget er gået frem med 40% • Næste udfordring: Udbygge organisationen med de egenskaber, som vi kom gennem krisen på • Kvalitetsekspansion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.