Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afInger Paulsen Redigeret for ca. et år siden
1
Remote Sensing og GIS i Naturfagene - Hvorfor? - Hvordan? Torben P. Jensen
2
Hvorfor?
3
Udfordringer til gymnasiet Kompetencekrav –Almene kompetencer –(Kerne-) faglige kompetencer –Studieforberedende? Nye elevtyper –Bredere rekruttering –Jeg er i centrum IT udfordringen –Nye muligheder Visualisering af store datamængder Simulering, analyser Kommunikation Aktualitet –Elevaktiverende arbejdsformer, organisering?
4
På vej mod det virtuelle gymnasium? Fra undervisning til læring –Undervisning er en læreraktivitet –Læring er en elevaktivitet Organisering i læringsrum –Undervisningsrum –Træningsrum –Studierum Asynkrone læreprocesser –Elektronisk kommunikation –Lærerens rolle: Fra tankpasser til træner
5
Hvordan?
6
Teori og praksis i læreprocessen Fra læringsmål til produkt veksles mellem tilegnelse af teori på klassen og undersøgende praksis ude i opdagelsesrummet I det undersøgende arbejde i opdagelsesrummet arbejdes med IT og udvalgte (digitale) læringsobjekter Produktkrav og læringsmål er styrende for elevaktiviteten i opdagelsesrummet
7
Fagpakke med faglige fokuspunkter og digitale læringsobjekter Læringsobjekter: Afgrænsede moduler til selvstændigt, IT-støttet elevarbejde i opdagelsesrummet Klynger af læringsobjekter grupperet omkring faglige fokuspunkter Disse klynger repræsenterer tilsammen det faglige landskab i en fagpakke Et undervisningsprojekt følger en rute gennem landskabet af fokuspunkter og læringsobjekter Hvad? Fagpakke = { faglige fokuspunkter } Undervisningsforløb og projekter går gennem udvalgte læringsobjekter og dækker forskellige faglige fokuspunkter
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.